Κείμενο – φωτογραφία: Omorfa Taxidia
Καθώς προχθές Σάββατο, μετά από εννέα χρόνια καθυστερήσεων, ξεκίνησε τη λειτουργία του το νέο αεροδρόμιο του Βερολίνου, κάποιοι αναρωτιούνται τι θα γίνει με τα δυο άλλα αεροδρόμια που εξυπηρετούσαν τη γερμανική πρωτεύουσα από την εποχή που αυτή ήταν χωρισμένη από το τείχος του Αίσχους σε Ανατολικό και Δυτικό Βερολίνο.
Το Schönefeld (φώτο αρχείου) , που κάποτε αποτελούσε το βασικό αεροδρόμιο του Ανατολικού Βερολίνου, έγινε ήδη το τέρμιναλ 5 του νέου αεροδρομίου καθώς βρίσκεται στην ίδια περιοχή με το νέο αεροδρόμιο το οποίο χρησιμοποιεί τους διαδρόμους του. Ήδη το Schönefeld ως ανεξάρτητο αεροδρόμιο έκλεισε και παρέδωσε τον κωδικό του. Θυμίζουμε πως στο αεροδρόμιο αυτό προσγειώνονταν οι πτήσεις της Ryanair από τη Θεσσαλονίκη.
Το δεύτερο αεροδρόμιο, το Tegel, που κάποτε ήταν το βασικό αεροδρόμιο του Δυτικού Βερολίνου , θα κλείσει οριστικά στις 8 Νοεμβρίου καθώς υπηρεσίες και εταιρείες σταδιακά μετακομίζουν στο νέο αεροδρόμιο.
Το Βερολίνο θα πραγματοποιήσει μια μεγάλη γιορτή για να ευχαριστήσει τον Tegel όταν αυτό κλείσει στις 8 Νοεμβρίου, καθώς στήριξε το Δυτικό Βερολίνο στις δύσκολες στιγμές του. Επίσης θεωρείται σύμβολο ελευθερίας και εκτιμάται για την αρχιτεκτονική του. Το έκτισαν το 1948 οι γαλλικές δυνάμεις κατά τη διάρκεια του αποκλεισμού του τότε Δυτικού Βερολίνου από τους Σοβιετικούς που έκοψαν τις οδικές και σιδηροδρομικές αρτηρίες αποκλείοντας την πόλη από τη τότε Δυτική Γερμανία.
Στο Tegel προσγειώνονται οι πτήσεις της Aegean από την Αθήνα και της EasyJet από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη οι οποίες μετακομίζουν στο νέο αεροδρόμιο.
Έτσι η γερμανική πρωτεύουσα θα μείνει με ένα μόνο αεροδρόμιο, το καινούργιο, που μπορεί να εξυπηρετήσει μέχρι 40 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο. Ήδη θεωρείται μικρό για την μετά κορωνοϊό εποχή. Έτσι σχεδιάζεται επέκταση του μέχρι το 2030 με κόστος 2,3 δις.