Καθώς η αεροπορική κίνηση καταρρίπτει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, νέα αεροδρόμια κατασκευάζονται και υφιστάμενα επεκτείνονται. Άλλα για να μπορέσουν να εξυπηρετήσουν την συνεχώς αυξανομένη κίνηση, που παγκοσμίως προσεγγίζει τα πέντε δισεκατομμύρια επιβάτες το χρόνο και άλλα για να έχουν έναν σημαντικότερο ρόλο στον αεροπορικό χάρτη ως κόμβοι αεροπορικών μεταφορών.
Το αεροδρόμιο της Αθηνάς που έχει φτάσει στα όρια του, όσον άφορα τους ταξιδιώτες που μπορεί να εξυπηρετήσει, δεν μένει έξω από αυτές τις εξελίξεις. Έχει ήδη σχεδιάσει την επέκταση του η οποία θα γίνει σε τρεις φάσεις.
Η πρώτη φάση προβλέπει την επέκταση του κεντρικού κτιρίου του τερματικού σταθμού κατά περίπου 81.000 τετραγωνικά μέτρα, την ανάπτυξη ενός νέου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών για 32 θέσεις με τους αντίστοιχους τροχοδρόμους, την επέκταση του οδικού δικτύου πρόσβασης, καθώς και την κατασκευή νέου πολυώροφου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων. Με την ολοκλήρωση των έργων το αεροδρόμιο θα αυξήσει τη δυναμικότητα του σε 33 εκατομμύρια ταξιδιώτες. Ήδη για φέτος υπολογίζεται πως θα αγγίξει τα 30 εκατομμύρια ταξιδιώτες.
Τα έργα επέκτασης της πρώτης φάσης, προϋπολογισμού 650 εκατ. ευρώ, αναμένεται να ξεκινήσουν εντός του έτους ή στις αρχές του επόμενου και θα ολοκληρωθούν σταδιακά μέχρι το 2028.
Η δεύτερη φάση που θα ακολουθήσει, προβλέπει την περαιτέρω επέκταση του τέρμιναλ και των απαραίτητων υποδομών του με στόχο να αυξηθεί η δυναμικότητα σε 40 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο. Αναμένεται να ολοκληρωθεί στα μέσα της επόμενης δεκαετίας και θα στοιχίσει 750 εκατομμύρια ευρώ.
Η τρίτη και τελευταία φάση προβλέπει την δημιουργία δεύτερου τέρμιναλ στην περιοχή που σήμερα είναι ο χώρος στάθμευσης μακράς διαρκείας, με στόχο το αεροδρόμιο της Αθήνας να μπορεί να εξυπηρετήσει μέχρι 50 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο. Η τρίτη φάση θα πραγματοποιηθεί εφόσον η κίνηση στο αεροδρόμιο συνεχίσει την ανοδική της πορεία και ξεπεράσει τα 36 εκατομμύρια επιβάτες. Θα ολοκληρωθεί το 2045.
Με την ολοκλήρωση των έργων το αεροδρόμιο φιλοδοξεί να γίνει ένας αξιοσημείωτος αεροπορικός κόμβος στην νοτιοανατολική Ευρώπη.
Ωστόσο για να γίνει αυτό δεν φτάνει μόνο η αύξηση του ελληνικού τουρισμού που κάποια στιγμή θα φτάσει στα όρια της. Χρειάζεται να εδρεύουν στο αεροδρόμιο ισχυρές αεροπορικές εταιρείες που θα το χρησιμοποιούν ως κόμβο για τις πτήσεις τους. Η Aegean και η Sky express που τα τελευταία χρόνια μεγάλωσε θεαματικά, είναι τα βασικά “εργαλεία” του αεροδρομίου που θα το καταστήσουν ως ένα σημαντικό αεροπορικό κόμβο, όπου ταξιδιώτες από άλλα αεροδρόμια από την Ελλάδα και το εξωτερικό, θα ταξιδεύουν μέσω Αθηνών σε άλλους προορισμούς.
Κοντολογίς η ισχυροποίηση ενός αεροδρομίου χρειάζεται και ισχυρές ντόπιες αεροπορικές εταιρείες για να μπορέσει να έχει ένα αξιοσημείωτο ρόλο στον αεροπορικό χάρτη. Από μόνο του δεν μπορεί…

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments