Θα ακουστεί ως πρωταπριλιάτικο αστείο θα είναι όμως πραγματικότητα. Την πρωταπριλιά ξεκινά τη λειτουργία του το νέο τέρμιναλ του αεροδρομίου Θεσσαλονίκης, πολύ νωρίτερα από τον αρχικό σχεδιασμό. Για την ακρίβεια θα δοθεί σε χρήση περίπου το 60% του νέου τέρμιναλ, που επι της ουσίας θα διπλασιάσει τις υφιστάμενες δυνατότητες του αεροδρομίου. Το υπόλοιπο θα είναι έτοιμο μετά τη θερινή περίοδο. Θυμίζουμε πως ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε την ολοκλήρωση των έργων στο αεροδρόμιο τον Ιανουάριο του επόμενου έτους.
Έτσι από την 1η Απριλίου, τα γκισέ για το τσεκάρισμα των εισιτηρίων και την παράδοση των αποσκευών θα βρίσκονται στο νέο τέρμιναλ, το ίδιο και ο έλεγχος ασφάλειας επιβατών και χειραποσκευών. Στην συνέχεια μέσα από μια εναέρια γέφυρα με κυλιόμενο διάδρομο (φώτο), οι ταξιδιώτες θα φτάνουν στο τράνζιτ που θα βρίσκεται στο υφιστάμενο τέρμιναλ, οι χώροι του οποίου θα μεγαλώσουν κατά πολύ.
Στο μεταξύ μαθαίνουμε πως το νέο αεροδρόμιο θα πλημμυρίσει με εμπορικά καταστήματα καθώς δεκάδες ξένες και ελληνικές εταιρείες εκδήλωσαν ενδιαφέρον να νοικιάσουν χώρους στο νέο τέρμιναλ το οποίο θα διαθέτει τέσσερα lounge για την εξυπηρέτηση επιβατών business class ή κατόχων ανάλογων καρτών.
Καθυστερεί η παράδοση του διαδρόμου 10-28…
Κι ενώ τα έργα για το νέο τέρμιναλ και τις λοιπές βοηθητικές εγκαταστάσεις που κατασκευάζει η Fraport επενδύοντας περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ τρέχουν, αγνοείτε η τύχη του περιβόητου διαδρόμου 10-28 που έκλεισε το 2006 για να επεκταθεί και να αναβαθμιστεί και έκτοτε τα έργα εξελίσσονται με ρυθμούς χελώνας. Την ευθύνη των έργων έχει το κράτος μέσω των αρμόδιων υπηρεσιών του. Ο διάδρομος είχε ολοκληρωθεί ως προς το κατασκευαστικό του κομμάτι τον περασμένο Μάρτιο. Έμειναν κάποιες ηλεκτρολογικές προθήκες, η τοποθέτηση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, οι δοκιμές και άλλες απαραίτητες διαδικασίες για να δοθεί σε χρήση, διπλασιάζοντας τις δυνατότητες του αεροδρομίου όσον αφορά στην εξυπηρέτηση αεροσκαφών. Πέρασε από τότε σχεδόν ένας χρόνος, αλλά οι διαδικασίες δεν ολοκληρώθηκαν. Νέα πιθανή ημερομηνία παράδοσης είναι ο Ιούνιος ωστόσο η θερινή περίοδος χάθηκε.
Στο μεταξύ σύμφωνα με πληροφορίες η Fraport δοκιμάζει στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» ένα νέο δορυφορικό σύστημα που θα βελτιώσει τις δυνατότητες του αεροδρομίου όταν επικρατούν ομίχλες ή χαμηλή νέφωση. Ωστόσο το πρόβλημα δεν θα λυθεί ποτέ εξ ολοκλήρου λόγω των φυσικών εμποδίων που υπάρχουν γύρω από το αεροδρόμιο.