Γράφει ο Akis Dimarco

Το σχέδιο διάσωσης και αναδιάρθρωσης της πολύπαθης Air Berlin, έχει φέρει τα πάνω κάτω στο πτητικό της πρόγραμμα, μετά τη δραστική μείωση του στόλου της και του δικτύου προορισμών της. Η Air Berlin ήταν η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Γερμανίας, μετά την Lufthansa και μεγαλομέτοχος της ήταν η αραβική Etihad, εθνικός αερομεταφορέας του Αμπού Ντάμπι.
Όπως ανακοινώθηκε εδώ και λίγο καιρό, η εταιρεία θα επικεντρωθεί κυρίως σε business προορισμούς στην Ευρώπη και Η.Π.Α από τους δύο μεγάλους κόμβους της σε Ντύσσελντορφ και Βερολίνο. Επίσης θα μεταφέρει τις πτήσεις σε τουριστικούς προορισμούς στον νέο φορέα με το προσωρινό ( 😉 όνομα Blue Sky που θα δημιουργηθεί από την συνένωση της αυστριακής θυγατρικής της Niki, της γερμανικής τσάρτερ εταιρείας Tuifly και της Etihad , οι οποίες θα εκτελούνται με αεροσκάφη της Niki, ενώ 40 Αίρμπας της Air Berlin θα μεταφερθούν στη χαμηλού κόστους Eurowings, θυγατρική της Lufthansa, για την ανάπτυξη του δικτύου της σε Γερμανία, Αυστρία αλλά και στη Μαγιόρκα. Ήδη έχει αρχίσει η επέκταση της τελευταίας με νέες βάσεις και νέους προορισμούς (Μόναχο, Σάλτσμπουργκ, Μαγιόρκα). Αποτέλεσμα όλων αυτών των διεργασιών είναι ότι ναι μεν διασώζονται πολλές πτήσεις τουριστικών προορισμών μεταφερόμενες στην Niki, αλλά από την άλλη υπάρχει μια μεγάλη λίστα πτήσεων από αεροδρόμια της Γερμανίας, της Αυστρίας και της Ελβετίας, οι οποίες σταματάνε οριστικά. Τουλάχιστον όσον αφορά το πτητικό έργο της Air Berlin, διότι είναι άγνωστό ακόμα αν η Tuifly, η οποία έτσι κι αλλιώς εκτελεί το δικό της πρόγραμμα, «διασώσει» κάποιες από τις διαγραφόμενες γραμμές, επιπλέον του φόρτου πτητικού έργου που θα έχει στη συνεργασία της με την Air Berlin.

Μεγάλη χαμένη η Θεσσαλονίκη…

Μεγάλη χαμένη από αυτή την κατάσταση βγαίνει, για άλλη μια φορά η Θεσσαλονίκη, η οποία μετά από δεκαετίες (πρώτα με την LTU και ύστερα με την Air Berlin), δεν θα ξαναδεί τα κόκκινα αεροσκάφη της εταιρείας στο «Μακεδονία», τα οποία κάθε καλοκαίρι μετέφεραν χιλιάδες Γερμανούς τουρίστες και Έλληνες απόδημους. Η αλήθεια ότι τα τελευταία χρόνια, το πτητικό έργο της Air Berlin στην Θεσσαλονίκη έβαινε μειούμενο λόγω του μεγάλου ανταγωνισμού των εταιρειών χαμηλού κόστους αλλά και της μείωσης των Γερμανών τουριστών στην Χαλκιδική, το οποίο γινόταν ολοφάνερο και από την «εξαφάνιση» και άλλων γερμανικών εταιρειών που παλαιότερα πετούσαν στο «Μακεδονία», όπως Tuifly, Condor, Germania, την ίδια στιγμή που οι εταιρείες αυτές πυκνώνουν κάθε χρόνο τις πτήσεις του στα ελληνικά νησιά. Οι τελευταίοι απευθείας προορισμοί της Air Berlin από Θεσσαλονίκη που είχαν απομείνει ήταν προς Μόναχο, Νυρεμβέργη, Ντύσσελντορφ και Στουτγκάρδη. Και ενώ για τους 3 από 4 προορισμούς υπάρχει κάλυψη από άλλες εταιρείες (Aegean, Ryanair, Eurowings, Ellinair) το κενό της Νυρεμβέργης φαίνεται να μένει ακάλυπτο, δημιουργώντας πρόβλημα σε χιλιάδες Έλληνες και ξένους που βολεύονταν με τις απευθείας πτήσεις, ενώ τώρα θα πρέπει μεταβούν στο Μόναχο, δύο ώρες απόσταση. Εκτός φυσικά και αν υπάρξει εταιρεία πρόθυμη να καλύψει αυτό το κενό. Η Ryanair έχει ήδη ανοίξει βάση στη Νυρεμβέργη, όπως και η Germania, αλλά οι εταιρείες δεν θα έρθουν μόνες τους εάν εμείς δεν δραστηριοποιηθούμε.
Πέρα από τις συνδέσεις της Θεσσαλονίκης, άλλες γραμμές στην Ελλάδα που σταματάνε είναι και οι παρακάτω:
-Ντύσσελντορφ προς Κέρκυρα
-Λειψία προς Ηράκλειο, Κέρκυρα και Κω
-Μόναχο προς Ζάκυνθο
-Σάλτσμπουργκ προς Κω
-Βιέννη προς Βόλο, Καβάλα, Κεφαλονιά, Μύκονο, Μυτιλήνη, Σάμο.

Θολό το μέλλον της Air Berlin…

Φυσικά όλα τα παραπάνω δρομολόγια ίσως αντικατασταθούν γρήγορα από άλλες εταιρείες (όπως π.χ. το Βιέννη-Καβάλα από την Eurowings) μιας και η ζήτηση για την Ελλάδα και τα νησιά παραμένει σε υψηλά επίπεδα. To μέλλον της Air Berlin πάντως παραμένει θολό. Φήμες την θέλουν να διαλύεται ή να απορροφάται από την Lufthansa, ενώ στους αεροπορικούς κύκλους διατυπώνονται πολλές αμφιβολίες κατά πόσο το νέο σχέδιο διάσωσης με την Etihad, θα μπορέσει να σώσει μια εταιρεία που αιμορραγεί οικονομικά εδώ και πολλά χρόνια και συνεχώς εμφανίζει ζημίες. O καιρός θα δείξει εάν η δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Γερμανίας θα αναγεννηθεί ή θα χαθεί οριστικά.

Πείτε τη γνώμη σας

avatar