Κάποτε στο πιλοτήριο ενός επιβατικού αεροσκάφους κάθονταν τρεις. Οι δυο πιλότοι και ένας μηχανικός. Ακόμη παλιότερα ήταν τέσσερεις, καθώς υπήρχε και πλοηγός. Η τεχνολογική εξέλιξη βοήθησε τελικά να μείνουν δυο. Ωστόσο οι αεροπορικές εταιρείες θέλουν να μειώσουν ακόμη περισσότερο το κόστους και ήδη έχει ξεκινήσει η συζήτηση για πτήσεις με έναν μόνο πιλότο. Την ιδέα έριξε πρώτος πριν μερικά χρόνια το αφεντικό της Ryanair Μάικλ Ο’Λίρι ωστόσο κανείς τότε δεν την πήρε στα σοβαρά.
Τώρα δημοσιεύματα του διεθνούς τύπου επαναφέρουν το θέμα, υποστηρίζοντας πως η τεχνολογική πρόοδος είναι ραγδαία και σύντομα θα είναι δυνατές οι πτήσεις με έναν μόνο πιλότο στο πιλοτήριο. Ισχυρίζονται πως πλέον τα αεροπλάνα τα πετούν οι εξελιγμένοι ηλεκτρονικοί υπολογιστές και πως αυτοί θα εξελιχθούν ακόμη περισσότερο στο προσεχές μέλλον. Έτσι αυτοί που θα βρίσκονται πίσω από τα χειριστήρια θα είναι περισσότερο διαχειριστές των συστημάτων και όχι χειριστές πτητικών οργάνων. «Πιστεύουμε ότι ο περισσότερος αυτοματισμός φέρνει περισσότερη ασφάλεια», δήλωσε πριν από ένα χρόνο ο επικεφαλής της Airbus, Γκιγιόμ Φόρι και συμπλήρωσε «Μας αρέσει λοιπόν η ιδέα των αυτοματοποιημένων πτήσεων μακροπρόθεσμα».
Όμως ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας EASA έχει αντίθετη άποψη. Σε έγγραφο που υπέβαλε στον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας ICAO αναφέρει: «Οι νέες αρχές λειτουργίας μπορούν να εφαρμοστούν μόνο εάν το τρέχον επίπεδο ασφάλειας δεν μειωθεί, αλλά κατά προτίμηση αυξηθεί».
Ωστόσο είναι απολύτως βέβαιο πως στα σχέδια κατασκευαστών και αεροπορικών εταιρειών για πτήσεις με έναν πιλότο υπάρχουν ισχυρές αντιστάσεις. Οι ταξιδιώτες δεν είναι έτοιμοι να δεχτούν πτήσεις με έναν πιλότο ενώ θα αντιδράσουν σφόδρα τα συνδικάτα των πιλότων καθώς σε καμία περίπτωση δεν θα δεχτούν οι πιλότοι να γίνουν από χειριστές πτητικών οργάνων, διαχωριστές ηλεκτρονικών συστημάτων… και οι μισοί να μείνουν άνεργοι.
Πάντως πέρα από την σχετική κουβέντα πέρσι ήδη έγιναν δοκιμαστικές πτήσεις αεροσκάφους χωρίς κανέναν πιλότο, παρά μόνο έλεγχος του αεροσκάφους από το έδαφος.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments