Κείμενο-φωτογραφίες: Νικόλας Οικονόμου

Η Air Baltic σε συνεργασία με την Bombardier είναι η πρώτη αεροπορική εταιρία στον κόσμο που χρησιμοποιεί αυτόν τον νέο τύπου αεροσκάφος. Είναι το πιο σύγχρονο αεροσκάφος στενής ατράκτου που πετάει στου αιθέρες αυτή τη στιγμή. Τι αλλάζει όμως στην εμπειρία του επιβάτη; Διότι από τις πολυτελείς πτήσεις των προηγούμενων δεκαετιών φτάσαμε σύμφωνα με το ρεύμα της εποχής λόγω των εταιριών χαμηλού κόστους, να εξαλείφονται σχεδόν όλες οι ανέσεις… 

Καταρχήν το αεροσκάφος αυτό είναι περίπου στην κατηγορία των οικογενειών των Boeing 737 και Airbus A320. 

Μπαίνοντας μέσα σου προκαλεί ερωτηματικά η διαρρύθμιση των θέσεων, 2-3, δηλαδή ασύμμετρα 2 θέσεις από τη μια μεριά και 3 από την απέναντι μεριά του διαδρόμου. Μπορεί να περνούν δεκάδες σκέψεις για το κέντρο βάρους και τη στατικότητα του αεροσκάφους, αλλά μέσα σε λίγα λεπτά εμπιστεύεσαι την τεχνογνωσία του 21ου αιώνα, όλα τα μοντέλα στους υπολογιστές αλλά και τους εκατοντάδες μηχανικούς που δούλεψαν σε αυτό το project.

Καταρχήν το πρώτο θετικό είναι ο φωτισμός και η αίσθηση που σου προσφέρει, είναι λιγότερο κλειστοφοβικό από άλλα αεροπλάνα. Η πρώτη διαφορά είναι ο χώρος των χειραποσκευών που είναι αισθητά μεγαλύτερος από άλλους τύπους αεροσκαφών. Στη συνέχεια έρχεται η θέση. Κάθε αεροπορική έχει τη δική της πολιτική για το διάκενο των σειρών, δηλαδή πόση απόσταση έχει κάθε σειρά από την άλλη. Εκεί που διαφέρει το αεροσκάφος όμως είναι στο φάρδος των θέσεων. Το φάρδος των θέσεων αλλά και ο διάδρομος είναι τα μεγαλύτερα σε αυτή τη κατηγορία. Έτσι λοιπόν όταν περνάει η αεροσυνοδός με το καρότσι ή κάποιος επιβάτης, δε χρειάζεται να στριμωχτείς ή να περιμένεις για να περάσεις σε κάποια κενή θέση. Το αεροπλάνο αυτό επίσης προσφέρει τη μεγαλύτερη σε φάρδος μεσαία θέση. Τις θέσεις επίσης μπορείς να τις ξαπλώσεις λίγο αλλά ταυτόχρονα γλιστράει και λίγο μπροστά, με αποτέλεσμα να μην ενοχλείς τον από πίσω.

Ωραία όλα αυτά, αλλά τι αλλάζει κατά τη διάρκεια της πτήσης;

Το αεροπλάνο αυτό έχει μεγαλύτερα παράθυρα και σε λίγο μεγαλύτερο ύψος που φωτίζουν το αεροσκάφος με φυσικό φωτισμό αλλά δίνουν και μια αίσθηση ελευθερίας. Επίσης κάθε σειρά έχει πάνω από ένα παράθυρο, συνήθως 1 ολόκληρο και 1 μισό. Πάνω από τα κεφάλια υπάρχουν σε κάθε σειρά οθόνες, που προς το παρόν δείχνουν διαφημιστικό υλικό, εταιρικό βίντεο, το βιντεάκι ασφαλείας αλλά τα στοιχεία της πτήσης όπως και χάρτες. Είναι μικρή οθόνη αλλά υπάρχει σε κάθε σειρά. Όσο όμως πετάς η καμπίνα έχει το λεγόμενο mood lighting, που αλλάζει χρώματα στην οροφή, φυσικά με το αγαπημένο μας το γαλάζιο, κάτι κοντά στον ουρανό. Πέρα από τις θέσεις και τις ανέσεις αυτές, το αεροπλάνο έχει τεράστιες τουαλέτες και επιτέλους λίγο διαφορετικές στα χρώματα και την “επίπλωση”.

Σε επιχειρησιακό επίπεδο το αεροπλάνο καταναλώνει 21% λιγότερα καύσιμα ανά επιβάτη σύμφωνα με την εταιρία. Επίσης οι μηχανές του αεροσκάφους είναι αρκετά πιο αθόρυβες. Οι εκπομπές CO2 είναι κατά 20% μειωμένες.

Η AirBaltic πετάει seasonal σε Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Ρόδο αλλά και τσάρτερ σε Ηράκλειο. Το CS300 έκανε ήδη την πρώτη του επίσκεψη στην Αθήνα και αναμένεται και στη Θεσσαλονίκη. Η εταιρία με το φιλικό προσωπικό, αλλά και το απίστευτο φαγητό είναι ένας αξιόπιστος αερομεταφορέας με καλό service και πολλές επιλογές κατά τη διάρκεια του booking όπως η επιλογή βαλίτσας, θέσης αλλά και φαγητού σε λογικές τιμές.

Πείτε τη γνώμη σας

avatar