Το δελτίο λουκέτων αεροπορικών εταιρειών, περιλαμβάνει αυτή τη βδομάδα το κλείσιμο δυο αεροπορικών εταιριών, ωστόσο μόνο η μια από αυτές λόγω… κορωνοϊού.
Πρόκειται για την γερμανική LGW, την τρίτη Γερμανική αεροπορική εταιρεία που καταρρέει αυτό το μήνα (είχαμε αναφερθεί αναλυτικά σε ξεχωριστή ανάρτηση). Η δεύτερη αεροπορική εταιρεία που έκλεισε αυτή τη βδομάδα ήταν η Bek Air από το Καζακστάν. Έκλεισε καθώς η τοπική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας της αφαίρεσε την άδεια, αφού μετά από έλεγχο διαπίστωσε σημαντικές ελλείψεις σε θέματα ασφάλειας των αεροσκαφών της. Θυμίζουμε πως τον περασμένο Δεκέμβρη, ένα αεροσκάφος της Bek Air τύπου Fokker 100, δεν κατάφερε να κερδίσει ύψος κατά την απογείωση του από το αεροδρόμιο της πόλης Αλμάτι, με αποτέλεσμα να καταλήξει πάνω σε ένα παρακείμενο κτίριο. Έχασαν τη ζωή τους οι 12 από τους 98 επιβαίνοντες. Η Bek Air είχε στόλο από οκτώ Fokker 100 και εκτελούσε δρομολόγια εντός του Καζακστάν.
Στο μεταξύ τέσσερις αεροπορικές εταιρείες είναι ένα βηματάκι πριν το λουκέτο, αναζητώντας ένα θαύμα που θα τις σώσει. Δυο από αυτές, η δεύτερη μεγαλύτερη της Αυστραλίας, η Virgin Australia και ο εθνικός αερομεταφορέας του Μαυρικίου, η Air Mauritius, παρέδωσαν τη διοίκηση τους σε τρίτους για να αναζητήσουν τον από μηχανής θεό που θα τις σώσει. Η νορβηγική Norwegian, τρίτη μεγαλύτερη low cost στην Ευρώπη, αν συμφωνήσουν οι πιστωτές της και την σώσουν, σχεδιάζει να συρρικνωθεί δραματικά, δηλαδή να επικεντρωθεί σε πτήσεις στην Σκανδιναβία και σε επιλεγμένες μακρινές πτήσεις. Θυμίζουμε πως η Norwegian είχε προαναγγείλει πως θα ξεκινούσε απευθείας πτήσεις από Αθήνα για Νέα Υόρκη από τον Μάιο, σχέδιο που φυσικά ναυάγησε. Επίσης ο εθνικός αερομεταφορέας της Νότιας Αφρικής, η South African Airways, τακτοποιεί τελευταίες εκκρεμότητες για το λουκέτο, πιθανόν την άλλη εβδομάδα.
Δεν είναι όμως μόνο δυσάρεστα τα νέα. Μια αεροπορική εταιρεία, η γερμανική Condor, σώθηκε. Όπως αναφέρει σε επιστολή που έστειλε στα τουριστικά γραφεία, έλαβε γενναίο δάνειο από την κυβέρνηση του ομόσπονδου κρατιδίου της Έσσης ύψους 256 εκατομμυρίων ευρώ συν άλλα τόσα από την κεντρική κυβέρνηση. Το δάνειο δόθηκε στα πλαίσια του κρατικού προγράμματος προστασίας από τις επιπτώσεις της κρίσης του Κορωνοϊού. Η διάσωση αυτή είναι καλή και για τον ελληνικό τουρισμό, καθώς η Condor εκτελούσε σημαντικό πτητικό πρόγραμμα προς ελληνικούς προορισμούς μεταφέροντας τουρίστες.
Επίσης δυο ακόμη εταιρείες που αρχικά είχαν αναστείλει τη λειτουργία τους λόγω Κορωνοϊού, φαίνεται πως τελικά γλυτώνουν το λουκέτο. Πρόκειται για την βρετανική εταιρεία μεταφοράς φορτίου CargoLogicAir, η οποία στις 9 Φεβρουαρίου είχε αναστείλει τη δραστηριότητα της επικαλούμενη τα προβλήματα που δημιούργησε ο κορωνοϊός. Καθώς όμως η ζήτηση για μεταφορά φορτίων έχει αυξηθεί σημαντικά, στις 23 Απριλίου επανέκτησε το AOC και ξεκίνησε αμέσως πτήσεις από την Κίνα προς το Ηνωμένο Βασίλειο μεταφέροντας ιατρικό εξοπλισμό με δυο από τα τέσσερα Jumbo 747 που είχε πριν κλείσει.
Η δεύτερη είναι  η Africa World Airlines από την Γκάνα, θυγατρική της Κινεζικής Hainan Airlines. Είχε αναστείλει το πτητικό της έργο στις 29 Μαρτίου ωστόσο στη συνέχεια επανήλθε για να εκτελέσει πτήσεις επαναπατρισμού και τώρα δηλώνει πως μετά το τέλος της κρίσης του κορωνοϊού, θα συνεχίσει την πορεία της.
Επίσης πακτωλοί όχι εκατομμυρίων αλλά δισεκατομμυρίων, άρχισαν να ρέουν ως βοήθεια στις αεροπορικές εταιρείες. Τα κράτη αναγνωρίζουν το σημαντικό ρόλο των αεροπορικών εταιρειών στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη και στην διαμόρφωση του ΑΕΠ και έτσι δείχνουν πρόθυμα να βοηθήσουν τις υγιείς εταιρείες να επιβιώσουν από την πρωτοφανή ζημιά που υπέστησαν λόγω κορωνοϊού. Ήδη τα πρώτα δις έχουν δοθεί.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments