Τον τελευταίο χρόνο έχει αυξηθεί σημαντικά η δραστηριότητα των ιδιωτικών αεροσκαφών στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης. Οι λιγοστές θέσεις στάθμευσης στην πίστα του αεροδρομίου που προορίζονται για τα ιδιωτικά αεροσκάφη, είναι σχεδόν πάντα κατειλημμένες.

“Όχι μόνο στη Θεσσαλονίκη άλλα παντού στην Ευρώπη αυξάνεται η χρίση των ιδιωτικών αεροσκαφών” μας λέει ο Κώστας Κρυστάλλης (φώτο), ένας άνθρωπος που εργάζεται στον αεροπορικό χώρο πολλές δεκαετίες. Τα τελευταία χρόνια διευθύνει τη δική του εταιρεία, την Proton Air & Tourism Services , που μεταξύ άλλων δραστηριοποιείται στην ενοικίαση παντός είδους αεροσκαφών σε ιδιώτες, εταιρείες, τουριστικά γραφεία, αθλητικές ομάδες κλπ. Η Proton Air & Tourism Services, δραστηριοποιείται στα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και του Ηρακλείου.

“Αν και σχεδόν όλη η Ευρώπη βιώνει περίοδο οικονομικής κρίσης, η ενοικίαση ιδιωτικών αεροσκαφών πηγαίνει πάρα πολύ καλά. Δεν είναι μόνο γιατί οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι αλλά και γιατί έχει πέσει αρκετά το κόστος ενοικίασης τέτοιων αεροσκαφών. Έτσι η χρίση τους έγινε πιο προσιτή χωρίς αυτό να σημαίνει πως απευθύνεται σε όλους” λέει ο κ. Κρυστάλλης.

Που περίπου κυμαίνεται το κόστος;

Το κόστος μιας πτήσης εσωτερικού είναι κατά μέσο όρο έξι χιλιάδες ευρώ, και για μια πτήση εξωτερικού ανεβαίνει περίπου στις 12 με 15 χιλιάδες ευρώ. Αν σκεφτεί κανείς πως ένα τέτοιο αεροσκάφος μπορεί να μεταφέρει μέχρι οκτώ άτομα, δηλαδή δυο οικογένειες, το κόστος ανά άτομο πέφτει σημαντικά. Αυτός που νοικιάζει μια σουίτα στη Χαλκιδική πληρώνοντας πάνω από χίλια ευρώ την βραδιά, δεν έχει πρόβλημα να μετακινηθεί με ιδιωτικό αεροσκάφος.

Στη Θεσσαλονίκη ποιοι φτάνουν με τέτοια αεροσκάφη;

Οι περισσότεροι είναι Ρώσοι ευκατάστατοι έως μεγιστάνες που έρχονται κυρίως για να επισκεφτούν το Άγιο Όρος. Σημαντική κίνηση υπάρχει επίσης από κάποιους που παραθερίζουν σε ακριβά ξενοδοχεία της Χαλκιδικής, κυρίως Ρώσοι, οι οποίοι νοικιάζουν τέτοια αεροσκάφη για μονοήμερες εκδρομές στη Σαντορίνη.

Ένα άλλο είδος πελατείας είναι αυτοί που φτάνουν στη Θεσσαλονίκη με αεροπλάνο της γραμμής και στη συνεχεία πηγαίνουν με ιδιωτικό αεροσκάφος σε κάποιο νησί, είτε γιατί δεν βολεύουν οι κανονικές πτήσεις είτε γιατί θα ταλαιπωρηθούν με πολύωρες αναμονές. Γενικότερα υπάρχουν πολλές κατηγορίες πελατών και η μείωση του κόστους χρίσης των αεροσκαφών, έχει αυξήσει την γκάμα αυτών που τα χρησιμοποιούν.

Το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης έχει τις υποδομές για να εξυπηρετήσει τέτοια αεροσκάφη;

Το μεγαλύτερο πρόβλημα στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης είναι οι λιγοστές θέσεις στάθμευσης αυτών των αεροσκαφών που δεν ανταποκρίνονται στη ζήτηση. Φέτος σε κάποιες περιπτώσεις αναγκαστήκαμε να στείλουμε τα αεροπλάνα να σταθμεύσουν στο αεροδρόμιο της Καβάλας.

Πως προέκυψε τόσο μεγάλος αριθμός αεροσκαφών προς ενοικίαση;

Τα τελευταία χρόνια έχουν δημιουργηθεί εταιρείες που εκμεταλλεύονται τα αεροσκάφη κάποιων ιδιοκτητών που τα δίνουν προς ενοικίαση όταν δεν τα χρησιμοποιούν. Κάτι σαν την Airbnb των αεροσκαφών. Έτσι βγάζουν το κόστος συντήρησης του αεροσκάφους και κάποια άλλα έξοδα. Η μεγάλη προσφορά ιδιωτικών αεροσκαφών προς ενοικίαση έχει χαμηλώσει αρκετά τις τιμές. Από την άλλη, η ταλαιπωρία στα αεροδρόμια λόγω συνωστισμού, ιδιαίτερα την καλοκαιρινή περίοδο, κάνει αρκετούς ευκατάστατους που ταξιδεύουν κυρίως σε business class, να στραφούν σ΄αυτή τη λύση. Σίγουρα η κίνηση θα συνεχίσει να αυξάνεται και μακάρι τα ελληνικά αεροδρόμια να αποκτήσουν τις υποδομές να δεχτούν αυτά τα αεροσκάφη καθώς φέρνουν επισκέπτες υψηλού εισοδήματος.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments