Μετά από 616 μέρες εξαντλητικών ελέγχων, το Boeing 737ΜΑΧ έλαβε την άδεια από τις αρμόδιες ομοσπονδιακές αρχές των ΗΠΑ να ξαναπετάξει. Όλο αυτό το διάστημα, τα συγκεκριμένα αεροσκάφη βρίσκονται καθηλωμένα στα αεροδρόμια όλου του κόσμου μετά από δυο πολύνεκρα αεροπορικά δυστυχήματα σε Ινδονησία και Αιθιοπία, που στοίχησαν τη ζωή σε 346 άτομα.
Η πρώτη εμπορική όπτηση του 737MAX θα πραγματοποιηθεί στις 29 Δεκεμβρίου από την American Airlines που θα πετά καθημερνά με ένα τέτοιο αεροσκάφος από το Μαϊάμι στη Νέα Υόρκη. Η United αναμένει να αρχίσει να χρησιμοποιεί το αεροπλάνο στις αρχές του επόμενου έτους, ενώ η Southwest πριν από το δεύτερο τρίμηνο του 2021.
Οι ευρωπαϊκές αρχές αναμένεται και αυτές να δώσουν σύντομα τη σχετική άδεια ενώ ερωτηματικό παραμένει τι θα κάνει η Κίνα, καθώς με τις αμερικανικές αρχές έχει και άλλου είδους πάρε δώσε.
Περίπου 350 Boeing 737MAX βρίσκονται καθηλωμένα στους στόλους των αεροπορικών εταιρειών σε όλο τον κόσμο και εκατοντάδες ακόμη περιμένουν στο εργοστάσιο της Boeing για να παραδοθούν στους αγοραστές τους. Για να μπορέσουν να πετάξουν και πάλι θα πρέπει να κάνουν όλες τις απαραίτητες αλλαγές και συγκεκριμένα να περάσουν νέο λογισμικό για τον έλεγχο της πτήσης, νέο λογισμικό για τις οθόνες στο πιλοτήριο, να γίνει προσαρμογή του εγχειριδίου πτήσης και τέλος να γίνει διαχωρισμός σε ένα μέρος της καλωδίωσης. Επίσης θα πρέπει να εκπαιδευτούν οι χειριστές στις νέες αλλαγές.
Αν και οι ειδικοί ισχυρίζονται πως με τόσους ελέγχους το 737MAX είναι πλέον το πιο ασφαλές αεροπλάνο του κόσμου, συγγενείς των θυμάτων στα δυο δυστυχήματα δεν έχουν την ίδια γνώμη. Κατηγόρησαν την Boeing ότι κρύβει από τις αρμόδιες εκλεκτικές αρχές κρίσιμα στοιχεία σχεδιασμού και καλούν τον κόσμο να το αποφύγει.
Έτσι αποτελεί κρίσιμο ερώτημα πόσο εύκολα θα ανακτήσει την εμπιστοσύνη του ταξιδιωτικού κοινού, ιδιαίτερα αυτή την περίοδο με την πολύ χαμηλή κίνηση και τον φόβο να κυριαρχεί παντού.
Η American Airlines ωστόσο, δίνει τη δυνατότητα αλλαγής πτήσης σε κάποιον που έχει εισιτήριο αλλά δεν θέλει να πετάξει με το συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους.
Την ίδια ώρα η Boeing κάνει αγώνα για να επανακτήσει την εμπιστοσύνη την ταξιδιωτών, καθώς όταν ξεκίνησαν οι έλεγχοι αποκάλυψαν και πολλά ακόμη προβλήματα στο σχεδιασμό του συγκεκριμένου τύπου αεροσκάφους, αλλά το σημαντικότερο ήταν πως αποκαλύφθηκε ότι οι ελεγκτικοί μηχανισμοί ήταν πολλοί χαλαροί και επί της ουσίας η ίδια η Boeing έλεγχε τον εαυτό της.
Πάντως ακόμη και αν με έναν μαγικό τρόπο το αεροσκάφος κέρδιζε και πάλι την εμπιστοσύνη του κόσμου, είναι αμφίβολο κατά πόσο θα μπορέσουν να ξαναπετάξουν μέχρι το τέλος του 2021 όλα τα καθηλωμένα 737MAX, καθώς λόγω της πανδημίας η κίνηση έπεσε στα τάρταρα και τα αεροδρόμια γέμισαν από καθηλωμένα αεροσκάφη που περιμένουν υπομονετικά να επανέλθουν στην ενεργό δράση.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments