Το δελτίο λουκέτων λόγω κορωνοϊού αυτής της εβδομάδας, περιλαμβάνει το κλείσιμο δυο αεροπορικών εταιρειών. Η πρώτη είναι η South African Express, μια περιφερική αεροπορική εταιρεία της Νοτίου Αφρικής με στόλο 24 αεροσκαφών. Εκτελούσε πτήσεις εντός της Νοτίου Αφρικής και τις γύρω χώρες. Είχε ιδρυθεί το 1994.
Στο μεταξύ ο εθνικός αερομεταφορέας της Νοτίου Αφρικής, η South African Airways, βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο πριν το λουκέτο. Η κυβέρνηση της χώρας αποφάσισε την εκκαθάριση της και την ίδρυση μιας νέας αεροπορικής εταιρείας με μικρότερο στόλο και προσωπικό και χωρίς τα τεράστια χρέη που βαραίνουν την South African Airways.
Η δεύτερη αεροπορική εταιρεία που έκλεισε αυτή τη εβδομάδα είναι η Miami Air International, που ειδικεύεται στις πτήσεις τσάρτερ. Ο στόλος της αποτελούνταν από έξι Boeing 737-800 και είχε έδρα στο Μαϊάμι. Είναι η τέταρτη αεροπορική εταιρεία που κλείνει στις ΗΠΑ λόγω Κορωνοϊού. Προηγηθήκαν οι Trans States Airlines, Ravn Alaska και η Compass Airlines. Όλες μαζί είχαν στόλο 178 αεροσκαφών.
Στο μεταξύ ο Τιμ Κλάρκ, διευθύνων σύμβουλος της Emirates, εκτίμησε σε συνέντευξη του πως το 85% των αεροπορικών εταιρειών στον κόσμο θα κλείσουν αν δεν ενισχυθούν οικονομικά από τα κράτη. Ωστόσο κάποιες εταιρείες με «υποκείμενα νοσήματα», δηλαδή πολλά χρέη εδώ και χρόνια, φαίνεται πως θα σωθούν εξαιτίας του κορωνοϊού. Μια από αυτές είναι η Alitalia που τα τελευταία χρόνια αναζητούσε ανεπιτυχώς αγοραστή για να μην κλείσει. Τελικά τον Μάρτιο εθνικοποιήθηκε και πέρασε και πάλι στο κράτος.
Η νέα Alitalia θα σπάσει σε δυο εταιρείες, που και οι δυο μαζί θα έχουν 92 αεροσκάφη από 113 που έχουν τώρα η Alitalia και η θυγατρική της Cityliner. Ο στόλος θα αποτελείται από 20 αεροσκάφη μεγάλων αποστάσεων (Boeing 777 και Airbus A330), 60 αεροσκάφη μικρών και μεσαίων αποστάσεων (Airbus A319 και A320) και δώδεκα περιφερειακά αεροσκάφη Embraer.
Στο μεταξύ το αφεντικό της Ryanair, o Μάικλ Ο’ Λίρι, τα πήρε στο κρανίο από αυτή την εξέλιξη καθώς η εταιρεία του έχει πολύ έντονη δραστηριότητα στην Ιταλία. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε: «Αντί οι κυβερνήσεις να συμπεριφέρονται το ίδιο στις αεροπορικές εταιρείες, επιδοτούν τις εθισμένες σε κρατική βοήθεια. Η Alitalia επανακρατικοποιήθηκε, μία εταιρεία χωρίς κέρδη εδώ και 74 χρόνια. Εμείς δεν θέλουμε κρατική βοήθεια αλλά θέλουμε σημαντικές μειώσεις στους δημοτικούς φόρους και τους φόρους των ιταλικών αεροδρομίων αντί για αυτές τις τεράστιες δόσεις κοκαΐνης και κρακ που δίνουν στην Alitalia» είπε χαρακτηριστικά ο Μάικλ Ο’ Λίρι.
Μια άλλη εταιρεία με «υποκείμενα νοσήματα» που σώζεται είναι η Νορβηγική Norwegian από τις μεγαλύτερες εταιρείες χαμηλού κόστους στην Ευρώπη με δραστηριότητα και σε υπερατλαντικές πτήσεις. Οι πιστωτές και οι μέτοχοι της συμφώνησαν στο σχέδιο διάσωσης που προβλέπει μια μικρότερη Norwegian με δραστηριότητα πέριξ της Σκανδιναβίας και ελάχιστα μακρινά δρομολόγια.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments