Το περιστατικό συνέβη τον Αύγουστο του 2014, στην καρδιά της τουριστικής περιόδου στη Μήλο. Ο μοναδικός ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας στο αεροδρόμιο του νησιού αρρώστησε και το αεροδρόμιο έκλεισε για αρκετές ώρες. Δεκάδες επιβάτες των πρωινών πτήσεων δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν στην ώρα τους προς την Αθήνα, χάνοντας ανταποκρίσεις, ενώ άλλοι δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν στο νησί χάνοντας κρατήσεις. Κάποιοι επέλεξαν να επιστρέψουν στην Αθήνα με το καράβι της γραμμής.
Λίγα χρόνια πριν, ανάλογο περιστατικό βιώσαμε και εμείς συμμετέχοντας σε εκπαιδευτικό ταξίδι. Το αεροπλάνο της Astra Airlines αναχώρησε από τη Θεσσαλονίκη γεμάτο τουριστικούς πράκτορες της Βόρειας Ελλάδας, που συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό ταξίδι. Αφού το αεροσκάφος προσγειώθηκε στην Κάρπαθο για να αφήσει τους μισούς, στη συνέχεια θα αναχωρούσε για τα Κύθηρα για να αφήσει τους άλλους μισούς. Εκείνη την ώρα, λόγω ενός παροδικού καιρικού φαινομένου, το αεροδρόμιο των Κυθήρων έκλεισε χωρίς να πραγματοποιηθεί η πτήση της Ολυμπιακής από την Αθήνα. Ωστόσο ο υπεύθυνος, δεν περίμενε να περάσει το καιρικό φαινόμενο, έκλεισε το αεροδρόμιο και πήγε για… ούζο, όπως μας διαβεβαίωσαν μέρες αργότερα οι άνθρωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης των Κυθήρων, που είχαν ετοιμάσει σχετική υποδοχή στους τουριστικούς πράκτορες την οποία και ακύρωσαν.
Σε όλα αυτά τα προβλήματα φαίνεται πως δίνει λύση η τεχνολογία. Ήδη στη Γερμανία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, λειτουργούν ψηφιακοί πύργοι ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, ελέγχοντας από μακριά την κίνηση σε ένα αεροδρόμιο μικρής ή μεσαίας κυκλοφορίας.
Στην περίπτωση της Ελλάδος, αυτό σημαίνει πως σε μικρά περιφερειακά αεροδρόμια με μικρή κίνηση που τον χειμώνα γίνεται ακόμη μικρότερη, δεν χρειάζεται να λειτουργεί επιτόπου πύργος ελέγχου, αλλά η κίνηση και όλες οι λειτουργίες του θα γίνονται κεντρικά από την Αθήνα.
Πριν μερικές μέρες, παρουσιάστηκαν στην Ελλάδα οι ψηφιακοί πύργοι ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας της γερμανικής DFS (Deutsche Flugsicherung) και της αυστριακής Frequentis. Τα στελέχη των δυο εταιρειών εκτιμούν πως τα επόμενα 10 χρόνια πάνω από 100 αεροδρόμια παγκοσμίως θα διαθέτουν ψηφιακό πύργο ελέγχου.
Όπως ανέφεραν, από το 2018, το γερμανικό αεροδρόμιο του Σααρμπρύκεν ελέγχει ψηφιακά από μια απομακρυσμένη εγκατάσταση, που βρίσκεται 450 χιλιόμετρα μακριά, πάνω από 15.000 κινήσεις πτήσεων ετησίως. Είναι το μεγαλύτερο αεροδρόμιο παγκοσμίως, όπου οι καθημερινές δραστηριότητες ελέγχονται από απόσταση.
Όσον αφορά στην ασφάλεια αυτών των συστημάτων, υποστήριξαν πως είναι ακόμη ασφαλέστερα από τους συμβατικούς πύργους ελέγχου, καθώς οι ψηφιακοί πύργοι προσφέρουν περισσότερα εργαλεία ελέγχου, όπως επαυξημένη πραγματικότητα , αυτοματοποιημένη ανίχνευση αντικειμένων, εικονικά δίκτυα ασφαλείας κλπ.

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments