Είναι απορίας άξιο καθώς βιώνουν τη χειρότερη περίοδο στην ιστορία του κλάδου, με την κίνηση να βρίσκεται σε επίπεδα πολύ κάτω από τη γραμμή της επιβίωσης.
Οι περισσότερες επιβιώνουν με τη βοήθεια που παίρνουν από τις κυβερνήσεις, άλλη δανική και άλλη δωρεάν. Μόνο στην Ευρώπη οι κυβερνήσεις έδωσαν πάνω από 32 δις στις αεροπορικές εταιρείες, ενώ στην Αμερική η βοήθεια ξεπέρασε τα 100 δις.
Πολλές σκαρφίζονται νέες υπηρεσίες που σε άλλη περίπτωση θα προκαλούσαν γέλιο, για να βάλουν λίγο μετρητό στα ταμεία τους. Άλλες ξεπουλούν ότι έχουν, από αεροσκάφη έως μαχαιροπίρουνα…

Ας δούμε μερικά παραδείγματα:

– Αεροπορικές εταιρείες από την Ταιβάν, την Αυστραλία, την Ταϊλάνδη και άλλες χώρες της περιοχής, επινόησαν τις πτήσεις στο πουθενά απευθυνόμενες στους εθισμένους στα αεροπορικά ταξίδια. Επί της ουσίας πρόκειται για πολύωρες αεροπορικές βόλτες πάνω από δημοφιλείς περιοχές, πχ Ανταρκτική, με πολυτελή γεύματα και ακριβό εισιτήριο. Οι πρώτες πτήσεις ξεπούλησαν…
– Η ταϊβανέζικη Eva Air, μια από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες της χώρας, έγινε προξενήτρα. Ανακοίνωσε τρεις πτήσεις γνωριμιών για Χριστούγεννα και πρωτοχρονιά. Θα λάβουν μέρος νέοι και απαραιτήτως ελεύθεροι ταϊβανέζοι και ταϊβανέζες, με την ευχή ότι κατά τη διάρκεια των πτήσεων θα γνωρίσουν το ταίρι τους. Τα εισιτήρια σχεδόν εξαντλήθηκαν…
– Η Singapore Airlines μεταμόρφωσε ένα γιγαντιαίο Airbus Α-380 σε εστιατόριο, αντί να το πάει για απόσυρση…
– Η British Airways έβγαλε στο σφυρί τα προικιά της. Μαχαιροπίρουνα, πιάτα, ποτήρια, κουβέρτες, μαξιλάρια, επιτραπέζια σκεύη πορσελάνης, καλάθια ψωμιού, επαναχρησιμοποιήσιμες ενυδατικές πετσέτες ακόμη και χαρτί υγείας. Ό,τι χρησιμοποιείται για την εξυπηρέτηση των επιβατών, βγήκε σε πώληση μέσω διαδικτύου για να φέρουν λίγο χρήμα στην εταιρεία. Άλλωστε θα αργήσουν να ξαναχρησιμοποιηθούν. Το ίδιο κάνει και αεροπορική εταιρεία της Νότιας Αφρικής. Το περίεργο είναι ότι πουλιούνται μάλλον ακριβότερα απ’ ότι στο εμπόριο, ωστόσο οι εταιρείες ποντάρουν στους ακραιφνείς φίλους των αεροπορικών ταξιδιών.
– Κάποιες αεροπορικές εταιρείες μετατρέπουν τα επιβατικά αεροσκάφη τους σε cargo, καθώς σε αντίθεση με την επιβατική κίνηση, η εμπορευματική έχει ζήτηση.

Αυτά και άλλα πολλά κάνουν οι αεροπορικές, στην προσπάθεια τους να επιβιώσουν. Όλες μείωσαν δραματικά το προσωπικό τους, και καθήλωσαν μέρος ή όλο τον στόλο τους, ο οποίος ωστόσο αν και σε ακινησία κοστίζει ακριβά σε συντήρηση και μάλιστα χωρίς να φέρνει έσοδα.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments