Τα αεροσκάφη τύπου Airbus Α321neo στην έκδοση XLR (Extra Long Range), είναι αυτή την περίοδο τα πιο επιθυμητά αεροσκάφη από κάθε αεροπορική εταιρεία. Και αυτό γιατί ενώ είναι μονού διάδρομου και σχεδιάστηκαν αρχικά για να εκτελούν πτήσεις μεσαίων αποστάσεων, με την εξέλιξη της τεχνολογίας, τους ανάλογους κινητήρες και τις απαραίτητες μετατροπές και διαρρυθμίσεις στο εσωτερικό τους, μπορούν να εκτελούν πτήσεις μεγάλων αποστάσεων άνω των 11 ωρών ή 8.700 χιλιομέτρων.
Όταν η ισπανική Iberia παρέλαβε τον περασμένο Οκτώβριο το πρώτο που κατασκευάστηκε Α321neo XLR και το δρομολόγησε αμέσως στη γραμμή Μαδρίτη – Βοστόνη, ο διεθνής τύπος μίλησε για αλλαγή των όρων του παιχνιδιού στα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων, ενώ το CNN προέβλεψε αλλαγή του αεροπορικού χάρτη του κόσμου.
Και αυτό γιατί πλέον στα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων μπορούν να μπουν και εταιρείες που δεν διαθέτουν τα μεγάλα αεροσκάφη διπλού διαδρόμου, αυτά που εξ αρχής σχεδιάστηκαν για τέτοια δρομολόγια, όπως το 777 της Boeing ή το 350 της Airbus. Με τα Α321neo XLR, οι αεροπορικές εταιρείες παίρνουν ευκολότερα το ρίσκο να δρομολογήσουν πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, καθώς οι έως 220 θέσεις τους (ανάλογα με την διαρρύθμιση) γεμίζουν ευκολότερα, δεν χρειάζονται ένα τάγμα αεροσυνοδών για να εξυπηρετήσουν τους επιβάτες, καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα και αν χρειαστεί μπορούν να εξυπηρετήσουν και δρομολόγια μεσαίων αποστάσεων στο πτητικό πρόγραμμα της αεροπορικής εταιρείας. Επίσης μπορούν να πετάξουν και από μικροτέρα αεροδρόμια και όχι μόνο από αεροδρόμια κόμβους.
Κοντολογίς αλλάζει πραγματικά ο χάρτης στα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων που δεν αποτελούν πλέον προνόμιο συγκεκριμένων αεροπορικών εταιρειών.
Στην Ευρώπη, η Iberia εξυπηρετεί επί του παρόντος τρία δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων με τα A321 XLR της. Από τη Μαδρίτη, πετάει προς Βοστώνη (5.473 χιλιόμετρα σε ευθεία γραμμή), Ουάσινγκτον (6.125 χιλιόμετρα) και Σαν Χουάν, Πουέρτο Ρίκο (6.379 χιλιόμετρα) .
Η Ιρλανδική Aer Lingus, πετάει επί του παρόντος με τα A321 XLR που διαθέτει από το Δουβλίνο στο Νάσβιλ (6.270 χιλιόμετρα), στη Μινεάπολη (5.992 χιλιόμετρα), στη Φιλαδέλφεια (5.250 χιλιόμετρα), στην Ινδιανάπολη (5.968 χιλιόμετρα), στο Τορόντο (5.270 χιλιόμετρα), στην Ουάσινγκτον (5.460 χιλιόμετρα) και στο Κλίβελαντ (5.547 χιλιόμετρα).
Η Wizz Air λειτουργεί αυτήν τη στιγμή τρία A321 XLR που πετούν από το Λονδίνο-Γκάτγουικ προς τη Μεδίνα (4.494 χιλιόμετρα) και την Τζέντα (4.713 χιλιόμετρα), αλλά και από το Μιλάνο-Μαλπένσα προς την Τζέντα (3.626 χιλιόμετρα).
Δυο τέτοια αεροσκάφη περιμένει και η Aegean, για να ξεκινήσει τα πρώτα της μακρινά δρομολόγια από Αθήνα για νέο Δελχί και Βομβάη, από τον επόμενο Μάρτιο. Θα διαθέτουν μόλις 162 θέσεις εκ των οποίων οι 24 Business Class Suites με πλήρως ανακλινόμενα καθίσματα (lie-flat) και αυξημένη ιδιωτικότητα.
0 Comments
νεότερα












