Σχεδόν όλες οι αεροπορικές εταιρείες έχουν μειώσει το πτητικό τους έργο  λόγω της πρωτοφανούς κατάστασης που προέκυψε με το νέο Κορωνοϊό. Ωστόσο ο εθνικός αερομεταφορέας της Πολωνίας, η  LOT,  ανακοίνωσε την προσωρινή αναστολή όλων των πτήσεων της από τις 15 Μαρτίου και για τουλάχιστον 10 ημέρες. Εβδομήντα αεροπλάνα που πετούσαν σε 120 προορισμούς καθηλώνονται, καθώς η Πολωνία επί της ουσίας έκλεισε τα σύνορα της για να σταματήσει την εξάπλωση του Κορωνοϊού.

Στο μεταξύ οσονούπω ξεκινούν τα λουκέτα στις αεροπορικές εταιρείες, καθώς είναι σίγουρο πως με ζημιές που θα ξεπεράσουν τα 150 δις στην αεροπορική βιομηχανία, κάποιες ήδη επιβαρυμένες με υψηλά χρέη και ανοίγματα δεν θα αντέξουν. Δεν αναφερόμαστε σε εταιρείες μικρής εμβέλειας σαν τις δυο που ήδη έκλεισαν επικαλούμενες την κρίση του Κορωναϊου, την περιφερειακή Flybe  και την μεταφοράς φορτίου CargoLogicAir,  και οι δυο από την Βρετανία.  Αναφερόμαστε σε μεγάλες εταιρείες με χιλιάδες εργαζόμενους, μεγάλο στόλο και πολύχρονη ιστορία.

Ποιες είναι αυτές;

Ανθολογώντας την σχετική δημοσιότητα των τελευταίων 12 μηνών, οι αεροπορικές εταιρείες που κινδυνεύουν να τους καταπιεί ο άγνωστος εχθρός, χωρίς να σημαίνει πως αυτό θα συμβεί απαραιτήτως,  είναι:

  • Η Ιταλική Alitalia που εδώ και καιρό βρίσκεται κάτω από ένα ιδιότυπο καθεστώς, περιμένοντας επενδυτές και  επιβιώνει χάρη  στη στήριξη του ιταλικού κράτους.
  • Η χαμηλού κόστους Norwegian  που έχει συσσωρεύσει μεγάλα χρέη.
  • Η American Airlines που δημοσιεύματα του αμερικανικού τύπου την φέρνουν ένα βήμα πριν την πτώχευση. Το έκανε και πάλι το 2011 έχοντας χρέη 24 δις δολαρίων. Τότε σώθηκε με αναδιάρθρωση και συγχωνεύσεις. Σήμερα χρωστά 34 δις που λόγω Κορωνοϊού κανείς δεν ξέρει πως θα εξυπηρετήσει το χρέος της.
  • Η 4η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Κίνας, η Hainan Airlines, τον έλεγχο της οποίας ανέλαβε πριν μερικές εβδομάδες  η τοπική κυβέρνηση καθώς ο ιδιοκτήτης της αδυνατούσε να ανταπεξέλθει.
  • Η Thai Airways που πριν μερικούς μήνες ο διευθύνων σύμβουλος της είχε δηλώσει πως η εταιρεία είναι καταδικασμένη να κλείσει αν δεν αναδιοργανωθεί και απολύσει μερικές χιλιάδες άτομα. Τίποτε από αυτά δεν έγινε και στο μεταξύ ο Κορωνοϊός δεν αφήνει πολλά περιθώρια επιβίωσης με έναν στόλο που τα τελευταία χρόνια δεν ανανεώθηκε στο βαθμό που θα έπρεπε.
  • Η South African Airways που σώθηκε στο παρά πέντε τον Γενάρη χάρη σε ένα μεγάλο δάνειο που της δόθηκε. Η εταιρεία έκοψε δρομολόγια ενώ προσπαθεί να πουλήσει μέρος του γερασμένου στόλου της για να επιβιώσει. Ωστόσο ήρθε ο Κορωνοϊός που κάνει δύσκολη την προσπάθεια σωτηρίας.
  • Η Hong Kong Airlines που τον περασμένο Δεκέμβριο απέφυγε στο παρά πέντε την αναστολή της άδειας λειτουργίας της λόγω μη εξυπηρέτησης των υποχρεώσεων της σε προμηθευτές και προσωπικό. Από τότε απέλυσε μεγάλο μέρος του προσωπικού, καθήλωσε μέρος του στόλου της αλλά τα προβλήματα παραμένουν.

Αυτές είναι μόνο μερικές και  η λειτουργία τους επηρεάζει πολλές ακόμη αεροπορικές εταιρείες που είναι συνδεδεμένες μαζί τους. Ωστόσο υπάρχουν πολλές ακόμη μεγάλου μεγέθους και ακόμη περισσότερες μικρότερες που η σημερινή πρωτοφανής κρίση που βιώνει η ανθρωπότητα θα τις επηρεάσουν δραματικά. Ήδη η  Lufthansa ζητά ενίσχυση από το γερμανικό κράτος για να ξεπεράσει τα προβλήματα που προέκυψαν λόγω Κορωναϊού. 

Τις προσεχείς βδομάδες ή και μέρες,  αναμένονται ειδήσεις αλλά δεν θα είναι ευχάριστες καθώς κάθε λουκέτο επηρεάζει τη ζωή χιλιάδων εργαζομένων σ΄αυτές.  Υπό άλλες συνθήκες η πτώση της τιμής των καυσίμων θα έκανε τις διοικήσεις των αεροπορικών  εταιρειών να πανηγυρίζουν. Ωστόσο με την υπάρχουσα κατάσταση αποτελεί μια μικρή ανακούφιση  που μπροστά στο γενικό χαμό μοιάζει ανεπαίσθητη.

 

guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments