Η απόφαση Τραμπ για διακοπή όλων των πτήσεων από τις ΗΠΑ προς την Ευρώπη (πλην Βρετανίας) αλλά και οι άλλες παρόμοιες αποφάσεις για περιορισμό πτήσεων, εν μέρει βολεύει τις αεροπορικές εταιρείες. Τα αεροπλάνα πετούν μισοάδεια και τα social media έχουν γεμίσει με φωτογραφίες διαφόρων επωνύμων και μη να πετούν μέσα σε ένα άδειο αεροσκάφος. Και μάλιστα αυτό συμβαίνει σε μια εποχή που λόγω έντονου ανταγωνισμού, οι πτήσεις είναι ζημιογόνες αν δεν έχουν πληρότητα άνω του 80%.
Το ερώτημα είναι γιατί να εκτελούνται πτήσεις όταν δεν υπάρχουν επιβάτες; Η απάντηση δεν είναι μόνο λόγω της υπευθυνότητας της αεροπορικής εταιρείας να εξυπηρετήσει έστω και τους λιγοστούς πελάτες της μπαίνοντας μέσα εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Έχει να κάνει και με τις χρονοθυρίδες, τα slot, που κινδυνεύεις να τα χάσεις αν δεν εκτελείς με συνέπεια τα προγραμματισμένα δρομολόγια. Στα πολυσύχναστα αεροδρόμια τα slot είναι δυσεύρετα και πανάκριβα γι΄αυτό κανείς δεν θέλει να τα χάσει.
Ωστόσο τις τελευταίες μέρες, ο πανευρωπαϊκός φορέας που διαχειρίζεται τα slot δείχνει πρόθυμος να χαλαρώσει τους κανονισμούς, καθώς η κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι αεροπορικές εταιρείες είναι πρωτόγνωρη και καταστροφική.
Πολλοί αναγνώστες μας ρωτούν αν έχουν δικαίωμα να ζητήσουν αποζημίωση καθώς έλαβαν μήνυμα από την αεροπορική εταιρεία ότι ακυρώθηκε η πτήση τους. Η απάντηση είναι όχι. Αρχικά οι αεροπορικές εταιρείες ακύρωσαν πτήσεις τουλάχιστον δεκατέσσερις μέρες πριν την αναχώρηση οπότε δεν έχουν υποχρέωση να αποζημιώσουν τους πελάτες τους παρά μόνο να τους επιστρέψουν τα χρήματα του εισιτηρίου. Στη συνέχεια έγινε απολύτως κατανοητό πως η κατάσταση που βιώνουμε θα περιληφθεί στις έκτακτες περιστάσεις που δικαιολογούν την ακύρωση πτήσεων χωρίς υποχρέωση αποζημίωσης. Σ΄αυτό πίεσαν και οι αεροπορικές εταιρείες ζητώντας από την Ευρωπαϊκή Ένωση να χαλαρώσει τον σχετικό κανονισμό.
Για να επανέλθουμε στην απόφαση Τραμπ για διακοπή των πτήσεων μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης (πλην Βρετανίας), αυτή μοιάζει σαν χαριστική βολή στην αεροπορική βιομηχανία. Μετά την Κίνα και γενικότερα την Άπω Ανατολή, οι λιγοστές αεροπορικές εταιρείες που απέμειναν να εκτελούν μακρινά δρομολόγια χάνουν και την αγορά τις ΗΠΑ. Γύρω από αυτές τις μακρινές πτήσεις, δεκάδες άλλες μεσαίων αποστάσεων λειτουργούν για να μεταφέρουν κόσμο στους αεροπορικούς κόμβους απ’ όπου ξεκινούν οι μακρινές πτήσεις. Οι αντιδράσεις θα είναι αλυσιδωτές και απρόβλεπτες…

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments