Ανταπόκριση: Nicolas Economou Photography
Κάποτε το ταξίδι με το αεροπλάνο ήταν εμπειρία ζωής, κάτι ρομαντικό μα και μεγαλοπρεπές. Ωστόσο σήμερα το ταξίδι με το αεροπλάνο είναι για κάποιους κομμάτι της καθημερινότητας ενώ για άλλους ακόμη και για τους μη έχοντες με τις εταιρίες χαμηλού κόστους, είναι επιτρεπτό. Βέβαια φτάσαμε από την εποχή της Ολυμπιακής και τα χρυσά κουτάλια, στην εποχή που μετράμε τις χειραποσκευές με τα γραμμάρια και οι θέσεις γίνονται ολοένα και πιο στενές. Κάποιες φορές οι θυσίες για την μείωση του κόστους είναι υποφερτές, ειδικά για τα κοντινά ταξίδια. Τι γίνεται όμως στα μακρινά; Τι γίνεται όταν θέλεις να πας Αμερική ή Ασία;
Έτσι λοιπόν τα Omorfa Taxidia βρέθηκαν σε πτήση της Air India που έγινε με ένα από τα πιο σύγχρονα αεροσκάφη, το νέο δημιούργημα της Boeing το 787 Dreamliner αεροσκάφος τέταρτης γενιάς.
Το Boeing αυτό καταρχήν είναι ένα αεροσκάφος σχεδιασμένο για μεσαίες και μακρινές αποστάσεις, ευρείας ατράκτου, που σημαίνει ότι έχει πλάτος με αποτέλεσμα να έχει 2 διαδρόμους. Eίναι μικρότερο από το 777 και μεγαλύτερο από το 737. Το αεροπλάνο αυτό μπορεί και κάνει πτήσεις μικρές πχ από το Βέλγιο για κάποια Ελληνικά νησιά, ή από την Ρώμη στο Μιλάνο ενώ μπορεί να διαμορφωθεί και για μεγάλες αποστάσεις, σαν και αυτό της Αυστραλιανής εταιρίας Qantas που ετοιμάζεται να κάνει non stop ταξίδι από το Περθ στο Λονδίνο, μια απόσταση 14.500χλμ.
Αρχικά σχεδιάστηκε για να αντικαταστήσει το Boeing 767 αλλά στη πορεία διαμορφώθηκε σαν κάτι νέο και καινοτόμο. Είναι φτιαγμένο από σύνθετα υλικά που περιέχουν ανθρακονήματα, ίνες γυαλιού αλλά και νέα ελαφρά υλικά με μεγαλύτερες αντοχές. Για παράδειγμα αν δει κάποιος τα φτερά του κατά τη διάρκεια της πτήση παρατηρεί το πόσο εύκαμπτα είναι και πόσο ψηλά σηκώνονται. Σαν αεροσκάφος προσφέρει στους επιβάτες πληθώρα νέων εμπειριών αλλά και στις αεροπορικές εταιρίες εξοικονόμηση καυσίμων.
Πέρα από τα ιστορικά και τεχνολογικά τι διαφέρει αυτό το αεροσκάφος σε σχέση με ένα οποιοδήποτε άλλο; Ξεκινώντας από έξω προς τα μέσα, το νέο πιο αεροδυναμικό του σχήμα και τα νέα υλικά προσφέρουν μια πιο σταθερή πτήση, καθώς μειώνονται οι κραδασμοί από τις αναταράξεις και τους απορροφά. Στο εσωτερικό τώρα της καμπίνας είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να υπάρχει αρκετός χώρος πάνω από τα κεφάλια των επιβατών και να δίνει την αίσθηση μιας πιο άνετης και ευρύχωρης καμπίνας. O φωτισμός της καμπίνας αλλάζει σταδιακά σε χρώματα που σύμφωνα με την σύγχρονη ψυχολογία σε βοηθούν να ηρεμήσεις. Η άτρακτος είναι λίγο φαρδύτερη από αυτή των Α-330 που σημαίνει πιο άνετες θέσεις. Μια όμως από τις σημαντικότερες αλλαγές, είναι τα μεγάλα παράθυρα, τα μεγαλύτερα παράθυρα σε επιβατικό αεροσκάφος που έχουν ποτέ υπάρξει. Το μέγεθος τους σχεδόν μισό μέτρο ύψος με 27εκ. πλάτος. Έτσι ακόμη και αν ο διπλανός επιβάτης έχει κολλήσει στο παράθυρο και να κοιτάει έξω, σίγουρα θα υπάρχει χώρος και για τους άλλους να έχουν λίγη θέα. Βέβαια τα μεγάλα παράθυρα μειώνουν και την αίσθηση της κλειστοφοβίας. Τα παράθυρα επίσης δεν έχουν το γνωστό σκιάστρο που κατεβαίνει, αλλά ρυθμίζονται ηλεκτρονικά σε 5 διαφορετικές σκάλες φωτεινότητας.
Στις καινοτομίες συμπεριλαμβάνεται και η αυξημένη σε σχέση με τα άλλα αεροπλάνα, πίεση της καμπίνας. Ενώ τα περισσότερα αεροπλάνα έχουν πίεση καμπίνας που αντιστοιχεί στα 2400μ υψόμετρο, το 787 έχει την πίεση να αντιστοιχεί τα 1800μ. που με το αυξημένο ποσοστό υγρασίας δημιουργεί μια πιο ευχάριστη και φιλική ατμόσφαιρα. Επίσης έχει ένα νέο σύστημα κλιματισμού που φιλτράρει μικρόβιο και βακτήρια καθώς και δεν επιτρέπει να εισέλθει το όζον από την ατμόσφαιρα. Στις θέσεις προσφέρει πέρα από τις μεγάλες οθόνες, υπάρχει ένα ενσύρματο χειριστήριο που ελέγχει ακόμη και το φως, την οθόνη ή καλεί τις αεροσυνοδούς. Υπάρχει και η θύρα usb που μπορεί να παίξει ταινίες και τραγούδια από φλασάκια ή να φορτίσει συσκευές. Επίσης υπάρχει ένα υποπόδιο στα πιο χαμηλά καθώς και πρίζες με κανονική παροχή ρεύματος για όλα τα βύσματα του κόσμου. Τέλος ένα ακόμη ατού του αεροπλάνου αυτού είναι η μειωμένη ένταση θορύβου στην καμπίνα των επιβατών. Αυτό συμβαίνει και λόγω καλύτερης ηχομόνωσης αλλά και λόγω των νέων μηχανών που παράγουν λιγότερο θόρυβο.
Ας δούμε όμως την πτήση της Αir India. Καταρχήν όταν μπαίνεις στο αεροπλάνο υπάρχει ορχηστρική ινδική μουσική και σε υποδέχεται το πλήρωμα καμπίνας. Στις θέσεις υπάρχουν κουβέρτα σφραγισμένη και μαξιλάρι να σε περιμένουν ενώ στην θήκη μπροστά υπάρχουν πέρα από τα περιοδικά και την χαρτοσακούλα ανάγκης, ακουστικά που είναι noise cancelation και αρκετά καλής ποιότητας, ενώ αν κάποιος θέλει μπορεί να χρησιμοποιήσει τα δικά του, αφού υπάρχει ο αντάπτορας μέσα.
Σύντομα μετά την απογείωση το πλήρωμα σερβίρει κάποιο ποτό ή αναψυκτικό μαζί με συνοδευτικούς ξηρούς καρπούς. Στη συνέχεια έρχεται το γεύμα που υπάρχει η επιλογή vegetarian. Στο δικό μας πιάτο η επιλογή ήταν κοτόπουλο με ψητά λαχανικά και ρύζι. Θύμιζε λίγο Ινδία με τα μπαχαρικά αλλά όχι σε μη επιτρεπτό βαθμό. Το φαγητό συνοδευόταν από σαλάτα με καυτερή πιπεριά, τοπικό γλυκά με κρέμα, ψωμί, βούτυρο νερό και το καλύτερο από όλα, κανονικά μαχαιροπίρουνα. Αντί για ψωμί μπορείς να επιλέξεις ινδική πίτα τσπάτι. Το γεύμα συνοδεύτηκε με κόκκινο κρασί, που δυστυχώς δεν ήταν και το πιο πετυχημένο.
Το τρίτο σερβίρισμα ήρθε 2 ώρες περίπου πριν την προσγείωση και ήταν το πρωινό, με 2 κρουασάν, φρουτοσαλάτα, συνοδευτικά και φυσικά καφέ! Ενώ για όσους ήταν ανήσυχοι κατά τη διάρκεια της πτήσης υπήρχαν πίσω στο μέρος της «κουζίνας» μπισκότα και αναψυκτικά διαθέσιμα για τον καθένα. Αυτά με το φαγητό… Η θέση ήταν αρκετά καλή και άνετη, όπου μπορούσες να κοιμηθείς χωρίς πρόβλημα. Η οθόνη ήταν αφής και είχε μια μεγάλη πληθώρα δυτικών τηλεοπτικών σόου, ταινίες πρόσφατες Hollywood, κλασσικές αλλά και διάφορα άλλα όπως ζωντανά χάρτη και πληροφορίες της πτήσης, παιχνίδια αλλά και Bollywood! Βέβαια υπήρχαν και διάφορα μουσικά κομμάτια. Σίγουρα για μια πτήση εως και 10 ώρες σε διασκέδαζε άνετα.
Ένα ακόμη καλό ήταν το κόκκινο και πράσινο λαμπάκι στις τουαλέτες, όπου άναβε κόκκινο και φαινόταν από μακριά αν κάποιος είναι μέσα. Μπορεί να φαίνεται αστείο, αλλά σε πτήσεις μεγάλης διάρκειας, μετά το γεύμα πολλές φορές υπάρχει συνωστισμός στις τουαλέτες. Γενικότερα το αεροσκάφος ήταν καθαρό και το πλήρωμα φιλικότατο. Η απογείωση και προσγείωση ήταν εξαιρετικά ομαλές και δεν υπήρχαν καθόλου αναταράξεις.
Κάπως έτσι είναι το 787 και η Air India που σύμφωνα με δημοσιογραφικές πηγές, αναμένεται να σύντομα να ξεκινήσει τακτικά δρομολόγια, συνδέοντας το Δελχί με την Αθήνα. Καλά ταξίδια λοιπόν!

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments