Πάρος – αποστολή

Για το νέο αεροδρόμιο της Πάρου ακούσαμε και διαβάσαμε πολλά τις προηγούμενες μέρες. Εξαιτίας του το πολιτικό σύστημα της χώρας (κυβέρνηση και αντιπολίτευση) δεν έχασε την ευκαιρία να επιδείξει τα πιο γελοία χαρακτηριστικά του. Κοκορομαχούσαν διεκδικώντας κάτι που δεν τους ανήκει αντί να ντρέπονται και να σιωπούν που εξαιτίας τους η χώρα μας έχει γερασμένες και ξεπερασμένες δημόσιες υποδομές που κρατούν τον πήχη της ανάπτυξης και του τουρισμού πολύ χαμηλά.
Το αεροδρόμιο εγκαινίασε ο Πρωθυπουργός που αρχικά επρόκειτο να τον συνοδεύσουν στην Πάρο 54 Υπουργοί γραμματείς και… φαρισαίοι. Τελικά ήταν λιγότερο μετά τον ντόρο που ξέσπασε.
Αποφασίσαμε να πάμε στην Πάρο για να δούμε από κοντά τι τέλος πάντων είναι αυτό το μεγάλο έργο που τα εγκαίνια του καθήλωσαν το πρόγραμμα της κρατικής τηλεόρασης για ώρες και ο τύπος ασχολήθηκε με αυτό για μέρες.
Αυτό που είδαμε ήταν… απογοήτευση. Το νέο αεροδρόμιο της Πάρου δεν είναι μικρό. Είναι πολύ μικρό ! Φυσικά δεν περιμέναμε να δούμε κάτι μεγάλο παρόλο που ένα τέτοιο νησί σαν την Πάρο το δικαιούται. Δεν περιμέναμε να δούμε ένα σύγχρονο αεροδρόμιο που θα υπήρχε αν η Πάρος ανήκε σε μια άλλη τουριστική χώρα πχ Ισπανία. Εδώ μιλάμε στην κυριολεξία για… περίπτερο.
Κι αν από έξω φαίνεται καινούργιο, με έργα να βρίσκονται σε εξέλιξη, το πρώτο σοκ το πάθαμε στην αίθουσα αναχωρήσεων. Δύο counter για τσεκάρισμα και μια αίθουσα που σε μέγεθος θυμίζει ένα μεγάλο σαλόνι σπιτιού.
Αφού περάσαμε το έλεγχο, σειρά είχε η αίθουσα επιβίβασης. Εδώ το σαλόνι σπιτιού μετατράπηκε σε χώρο που θύμιζε καπνιστήριο σε μεγάλο αεροδρόμιο της Ευρώπης. Καινούργιο αλλά νιώθαμε κυριολεκτικά εγκλωβισμένοι, αφού οι καρέκλες ήταν ακριβώς τριάντα (30) και οι επιβάτες καμιά πενηνταριά.
Στην αίθουσα εκτός από τουαλέτες δεν υπάρχει πρόβλεψη, να αγοράσεις ούτε νερό. Τελικά το μόνο καλό είναι οι εικόνες που βλέπεις καθώς το αεροπλάνο απογειώνεται. Η Πάρος είναι μαγική και από ψηλά…
Όσοι ονειρεύονται μεγάλα τσάρτερ να προσγειώνονται στο αεροδρόμιο της Πάρου θα πρέπει να περιμένουν για πολλά χρόνια ακόμη. Ούτε ο διάδρομος μπορεί να τα εξυπηρετήσει, ούτε ο λιλιπούτειος τερματικός σταθμός. Για στάθμευση αεροσκαφών, ανεφοδιασμό σε καύσιμα και άλλα σημαντικά θέματα ούτε συζήτηση.
Ωστόσο ακόμη και έτσι η Πάρος θα δει φέτος περισσότερους τουρίστες, ενώ διασυνδέθηκε μέσω Αθηνών με το μεγάλο δίκτυο της Aegean που πετά σε δεκάδες αεροδρόμια της Ευρώπης.
Το αεροδρόμιο ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2012 με τους γνωστούς ελληνικούς ρυθμούς. Το κράτος είχε προκηρύξει την κατασκευή διαδρόμου, ξέχασε όμως τον τερματικό σταθμό. Χρειάστηκε να αναλάβουν δράση οι ιδιώτες για να κατασκευαστεί μέσα σε 102 μέρες αυτός ο τερματικός σταθμός και το αεροδρόμιο να λειτουργήσει. Αν δεν το είχαν κάνει θα περνούσαν πολλά ακόμη καλοκαίρια μέχρι το αεροδρόμιο να ξεκινήσει την λειτουργία του. Ποιοι ήταν αυτοί οι ιδιώτες. Η τοπική Ένωση Ξενοδόχων, διάφοροι επιχειρηματίες του νησιού, και ο Τοπικός Δήμος. Καταλυτική ήταν η εμπλοκή της Olympic που διέθεσε κοντά στα δυο εκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή του μισού κτιρίου και των γύρω βοηθητικών χώρων.
Έστω και με αυτό το αεροδρόμιο, τα άμεσα οφέλη του δημοσίου θα είναι περίπου 6.5 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Ο αντιπρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης, κατά την ομιλία του στα εγκαίνια του αεροδρομίου, κάλεσε την κυβέρνηση να διαθέσει μέρος από αυτό το ποσό για να μεγαλώσει και να βελτιώσει τις εγκαταστάσεις του τερματικού σταθμού για να φέρει μεγαλύτερα αεροπλάνα και περισσότερους επιβάτες.
Ωστόσο λίγοι θα στοιχημάτιζαν έστω και ένα ευρώ ότι αυτό θα γίνει…

Και κάτι ακόμη. Πριν μερικούς μήνες στο αεροδρόμιο του Μονάχου εγκαινιάστηκε ένα νέο υπερσύχρονο τέρμιναλ (επέκταση του τέρμιναλ 2) που θα εξυπηρετεί επιπλέον 11 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο. Τα Omorfa Taxidia είχαν κληθεί στα εγκαίνια και είχαμε ανεβάσει αναλυτικό ρεπορτάζ.
Και εκεί για την κατασκευή συνεργάστηκε ο δημόσιος με τον ιδιωτικό τομέα, δηλαδή η τοπική κυβέρνηση της Βαυαρίας και η Lufthansa. Τα εγκαίνια έκανε υπουργός της τοπικής κυβέρνησης.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments