Κείμενο – φωτογραφία: Nicolas Economou Photography

Κάποτε για να περάσει ένα επιβατικό αεροσκάφος τον Ατλαντικό, θα έπρεπε να έχει τέσσερις κινητήρες. Αυτό προέβλεπαν οι κανονισμοί. Με την πρόοδο της τεχνολογίας αυτό άλλαξε και οι εταιρίες κατασκεύασαν αεροσκάφη που μπορούν να κάνουν μακρινά ταξίδια έχοντας μόνο δυο κινητήρες. Είναι τα λεγόμενα αεροσκάφη ευρείας ατράκτου γνωστά και ως διπλού διαδρόμου. Όμως και αυτό άλλαξε τα τελευταία χρόνια. Μετά την πανδημία, εταιρίες όπως η αμερικάνικη χαμηλού κόστους JetBlue, ξεκίνησαν υπερατλαντικά ταξίδια με μικρότερα αεροσκάφη στενής ατράκτου με έναν διάδρομο.
Πρόκειται για αεροσκάφη τύπου Airbus Α-321neo LR (φώτο) που η καμπίνα τους διαμορφώθηκε ανάλογα ώστε σε μακρινά ταξίδια οι επιβάτες να έχουν τις απαραίτητες ανέσεις.
Το συγκεκριμένο της φωτογραφίας είναι έτοιμο να αναχωρήσει από το Άμστερνταμ για τη Νέα Υόρκη.
Η Airbus σχεδίασε αρχικά το A-321 για πτήσεις μεσαίων αποστάσεων. Ωστόσο η πρόοδος της τεχνολογίας έφερε την έκδοση LR που επιτρέπει ταξίδια μεγαλύτερων αποστάσεων, ενώ φέτος ξεκινά και η έκδοση XLR που θα πετά ακόμη μεγαλύτερες αποστάσεις.
Την ίδια ώρα, τα μεγαλύτερα αεροσκάφη όπως το Airbus A-380 και το Boeing 747 Jumbo, είναι σε φάση σταδιακής απόσυρσης, καθώς οι τέσσερις κινητήρες που έχουν, χρειάζονται περισσότερα καύσιμα, οι πολλές θέσεις που έχουν γεμίζουν πιο δύσκολα, ενώ χρειάζονται ένα τάγμα αεροσυνοδών για να λειτουργήσουν.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments