Αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια κάνουν κάθε δυνατή προσπάθεια να ανακτήσουν την εμπιστοσύνη του κοινού ωστόσο όλα δείχνουν πως έχουν μακρύ δρόμο ακόμη για να φτάσουν σ΄ αυτό που αφήσαμε πριν την εμφάνιση του κορονοϊού. Αν και οι πτήσεις σταδιακά αυξάνονται, είναι πολλοί αυτοί που αναβάλλουν τα ταξιδιωτικά τους σχέδια, καθώς φοβούνται να μπουν σε αεροπλάνο.
Αρχικά όταν ξεκίνησε η συζήτηση για το πώς θα επανεκκινήσουν οι αεροπορικές μεταφορές, αναφέρθηκε το ενδεχόμενο να μένει κενό το μεσαίο κάθισμα. Ωστόσο αυτό απορρίφθηκε αμέσως, καθώς με κενό το μεσαίο κάθισμα οι πτήσεις δεν θα έβγαζαν τα έξοδα του ή τα εισιτήρια θα ήταν πανάκριβα και λίγοι θα μπορούσαν να τα αγοράσουν. Μάλιστα ο ιδιοκτήτης της Ryanair Μάικλ Ο’ Λίρι, ξεκαθάρισε πως θα κρατούσε τα αεροπλάνα του στο έδαφος αν ήταν να ταξιδεύουν με δυο καθίσματα κενά σε κάθε σειρά.
Τελικά το ενδεχόμενο αυτό απορρίφθηκε καθώς η επίσημη εκδοχή ήταν πως τα αεροπλάνα διαθέτουν φίλτρα High Efficiency Particular Air (HEPA) που κάνουν τον αέρα στην καμπίνα τόσο καθαρό, όσο και σε μια αίθουσα ενός χειρουργείου.
Ωστόσο όπως αναφέρεται σε εκτενές ρεπορτάζ της Deutsche Welle “τα αερολύματα από φτέρνισμα, βήχα ή έντονη ομιλία με εκπομπές σάλιου, μένουν πολλά λεπτά στην ατμόσφαιρα της καμπίνας του αεροπλάνου πριν απορροφηθούν από τα φίλτρα”.
O Κίνγκιαν Τσεν, καθηγητής Μηχανικής στο Πανεπιστήμιο Περντιού της Ινδιάνας, που έχει κάνει έρευνες προσομοίωσης με θέμα την διάδοση μικροσωματιδίων που προκαλούνται από βήχα ισχυρίζεται πως “οι έρευνές δείχνουν ότι τα μικροσωματίδια κυκλοφορούν μέχρι και 4 λεπτά πριν απορροφηθούν από τα κλιματιστικά”.
Ο Ντίτερ Σολτς εμπειρογνώμων από την Ανώτατη Σχολή Εφαρμοσμένων Επιστημών του Αμβούργου, που ασχολείται εδώ και χρόνια με τα ρεύματα αέρος στα αεροπλάνα, λέει στο ρεπορτάζ της Deutsche Welle πως όποιος θέλει ή πρέπει να ταξιδέψει με αεροπλάνο, η πιο επικίνδυνη θέση είναι δίπλα σε έναν φορέα κορωνοϊού. Γι αυτό έχει νόημα να επιβληθεί στις αεροπορικές εταιρείες να αφήνουν κενές τις μεσαίες θέσεις. «Τα υπερπλήρη αεροπλάνα είναι το επιτυχημένο αποτέλεσμα των πολλών πιέσεων που άσκησαν λομπίστες» λέει ο Γερμανός επιστήμονας και συστήνει στους επιβάτες να προτιμούν την τελευταία σειρά θέσεων του αεροπλάνου. Και ειδικά αυτή κοντά στο παράθυρο. Και κατά τη διάρκεια της πτήσης να μένουν καθιστοί και να έχουν κλειστό τον αεραγωγό που βρίσκεται πάνω από τη θέση τους.
Όλο αυτό που περιγράφει το ρεπορτάζ της Deutsche Welle, κάνει επιτακτική τη σωστή χρήση της μάσκας μέσα το αεροπλάνο και το αεροδρόμιο, τις αποστάσεις κατά την επιβίβαση και την αποβίβαση αλλά και την αποφυγή κάποιων κακών συνηθειών όπως να σηκώνονται όρθιοι οι επιβάτες όταν σταματήσει το αεροπλάνο και παστωμένοι στον διάδρομο να περιμένουν την αποβίβαση.
Αν δεν το καταλάβουμε αυτό τώρα…
 

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments