Μπορεί ο κορωνοϊός να επηρέασε αρνητικά έως καταστροφικά όλες τις αεροπορικές εταιρίες σε όλο τον κόσμο, στην περίπτωση της Alitalia όμως την έσωσε. Κι αυτό γιατί η πανδημία ήταν η ευκαιρία για την ιταλική κυβέρνηση να εθνικοποιήσει την Alitalia, και να την σώσει από το λουκέτο που πιθανόν θα έβαζε ακόμη και χωρίς την υγειονομική κρίση που βιώνουμε.
Στα τελευταία 11 χρόνια ιδιωτικού βίου, η Alitalia έκανε τρεις αποτυχημένες προσπάθειες αναδιάρθρωσης, και άλλες τόσες πώλησης χωρίς να καταφέρει να επανέλθει στη βιωσιμότητα.
Χθες η κυβέρνηση της Ιταλίας ενέκρινε τη δημιουργία μιας νέας εταιρείας με το όνομα Alitalia ITA, δηλαδή “Italia Trasporto Aereo”. Με τα περιουσιακά στοιχεία της παλιάς, αλλά 4.000 λιγότερα άτομα προσωπικό, η νέα Alitalia θα προσπαθήσει να γίνει μια σύγχρονη και ανταγωνιστική εταιρεία, απαλλαγμένη από τα βάρη του παρελθόντος σε ρόλο εθνικού αερομεταφορέα της χώρας.
Το σχέδιο εθνικοποίησης, το οποίο έχει καθυστερήσει εξαιτίας πολιτικών διαφωνιών, θα πρέπει τώρα να εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα του Ιταλικού τύπου, η νέα Alitalia θα συρρικνώσει το πρόγραμμα της σε πιο οικονομικά επίπεδα και θα κάνει ομογενοποίηση του στόλου της. Θα πετά στα μεσαίων αποσπάσεων δρομολόγια με Airbus A320, ενώ τα μακρινά δρομολόγια θα εκτελούνται με Boeing 787 Dreamliner, μέρη των οποίων κατασκευάζονται στην Ιταλία.
Για τους ίδιους λόγους περικοπής δαπανών, η εταιρία μετά από 70 χρόνια εγκαταλείπει το αεροδρόμιο Μαλπένσα στο Μιλάνο και θα περιοριστεί στο δεύτερο αεροδρόμιο της πόλης, το Λινάτε.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments