Αν και το Ιράν διαθέτει 16 επιβατικές αεροπορικές εταιρείες και τρεις μεταφοράς φορτίου, μόνο τρεις από αυτές επιτρέπεται να πετούν από και προς αεροδρόμια χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι υπόλοιπες δεν τηρούν τα στάνταρ αεροπορικής ασφάλειας που έχουν θεσπίσει οι ευρωπαϊκές αρχές. Πρόκειται για την Iran Air, την Mahan Air και την Qeshm Air.
Θυμίζουμε πως το Ιράν, λόγω του εμπάργκο της Δύσης, δεν μπορεί να ανανεώσει το στόλο του με καινούργια δυτικά αεροσκάφη. Έτσι διαθέτει έναν από τους παλαιότερους στόλους στον κόσμο, με τα δυστυχήματα να είναι σχετικά συχνά. Με την προσωρινή όπως αποδείχθηκε άρση του εμπάργκο το 2016, οι ιρανικές αεροπορικές εταιρείες έδωσαν μεγάλες παραγγελίες σε δυτικές κατασκευαστικές εταιρείες, ωστόσο λίγα καινούργια αεροπλάνα πρόλαβαν να παραλάβουν, καθώς ο τότε Πρόεδρος Τραμπ είχε πάρει άρον άρον πίσω τη συμφωνία για τα πυρηνικά και το εμπάργκο επανήλθε.
Ωστόσο φαίνεται πως η αεροπορική ασφάλεια βελτιώνεται μερικώς στο Ιράν, οπότε από τις αρχές αυτού του μήνα και μια τέταρτη αεροπορική εταιρεία από το Ιράν επιτρέπεται πλέον να πετά προς ευρωπαϊκά αεροδρόμια. Πρόκειται για την Iran Airtour, θυγατρική εταιρεία τσάρτερ της Iran Air, ο στόλος της οποίας αποτελείται από τέσσερα Airbus A-300, ένα A-320, πέντε McDonnell Douglas MD-82, ένα MD-83 και τρία A-310-300, που έχουν μέση ηλικία σχεδόν 30 χρόνια.
Ωστόσο για να μπορέσει να πετάξει θα πρέπει να εξασφαλίσει τα αντίστοιχα δικαιώματα από τις υπηρεσίες πολιτικής αεροπορίας κάθε χώρας ξεχωριστά.
Είναι ευκαιρία να θυμηθούμε πως όταν στην χώρα μας το κομματικό χρήμα έρεε, τα κόμματα, νοίκιαζαν αεροσκάφη από Ιρανικές εταιρείες, ακόμη και απαγορευμένα που άλλαζαν χαρτιά για λίγες μέρες, , για να μεταφέρουν ψηφοφόρους τους από τρίτες χώρες και να ψηφίσουν στις εκλογές. Στην μπανανία μας, η ασφάλεια των ψηφοφόρων ήταν σε δεύτερη μοίρα καθώς ο σκοπός αγιάζει τα μέσα…

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments