Του Σάκη Παπαδόπουλου

Δυσάρεστες εκπλήξεις περιμένουν όσους αναζητούν αεροπορικά εισιτήρια για να ταξιδέψουν στο προσεχές κοντινό ή μακρινό διάστημα. Και αυτό γιατί βρίσκουν τις τιμές των αεροπορικών εισιτήριων να έχουν αυξηθεί δραματικά. Ιδιαίτερα στα μακρινά διεθνή ταξίδια.
Κάποιοι τουριστικοί πράκτορες με μεγάλη εμπειρία, μας είπαν χαριτολογώντας πως σε πολλές περιπτώσεις οι τιμές που βρίσκουν στα συστήματα είναι τόσο ακριβές που ντρέπονται να τις πουν στους πελάτες τους. Ωστόσο ω του θαύματος, οι πελάτες τα αγοράζουν.
Οι αιτίες για την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια είναι πολλές και η κυριότερη η διάθεση των αεροπορικών εταιριών να βγάλουν τα σπασμένα της πανδημίας. Επικαλούνται την αύξηση στις τιμές των καυσίμων λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, αλλά και τον μειωμένο στόλο τους σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα. Και αυτό γιατί κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι αεροπορικές εταιρείες που είχαν καθηλώσει το στόλο τους για μεγάλο χρονικό διάστημα, βρήκαν την ευκαιρία να ξεφορτωθούν αρκετά από τα παλαιότερα και κοστοβόρα αεροσκάφη τους, που τα έστειλαν σε πρόωρη σύνταξη, ενώ σε άλλη περίπτωση θα είχαν κάποια χρόνια ζωής ακόμη.
Ωστόσο δεν προέβλεψαν πως η αντικατάσταση τους με καινούργια θα προχωρά με αργούς ρυθμούς, καθώς οι εταιρείες που παράγουν αεροσκάφη αντιμετωπίζουν και αυτές προβλήματα με τους προμηθευτές τους, με αποτέλεσμα να αργούν οι παραδόσεις νέων αεροσκαφών.
Έτσι οι αεροπορικές εταιρείες έχουν λιγότερα αεροσκάφη σε σχέση με το 2019, αλλά η ζήτηση για αεροπορικά εισιτήρια είναι σαν το 2019 και ακόμη μεγαλύτερη.
Το πρόβλημα επιδείνωσε η αμερικανική εταιρεία κατασκευής κινητήρων για αεροσκάφη, η Pratt & Whitney, καθώς αδυνατεί να ανταποκριθεί στις υποχρέωσες της για κατασκευή, επισκευή ή συντήρηση κινητήρων, με αποτέλεσμα πολλά αεροσκάφη να έχουν καθηλωθεί.
Έτσι η κατάσταση διαμορφώνεται ως εξής. Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν λιγότερα αεροσκάφη, μεγάλη ζήτηση για εισιτήρια, αυξημένες τιμές και περισσότερα κέρδη.
Και ενώ τις προηγούμενες δυο δεκαετίες οι αεροπορικές εταιρείες έκαναν δραματικές περικοπές στα έξοδα τους για να προφέρουν χαμηλότερους ναύλους (μείωσαν μισθούς, περιόρισαν το προσωπικό τους, έκλεισαν γραφεία, χρεώνουν έξτρα τα πάντα, φόρτωσαν τους επιβάτες με τις δικές τους δουλειές και πολλά ακόμη) τώρα οι περικοπές παραμένον αλλά οι ναύλοι εκτοξεύονται.
Στο μεταξύ δεν είναι καλά τα μηνύματα στο τι θα επικρατήσει την φετινή θερινή περίοδο στα αεροδρόμια, που πέρσι χιλιάδες επιβάτες έζησαν έναν εφιάλτη με πολύωρες καθυστερήσεις, ακυρώσεις πτήσεων και απώλεια αποσκευών. Και αυτό γιατί αναμένονται πολλές απεργίες κυρίως σε Γερμανία κα Γαλλία, ενώ δεν φαίνεται να έχει λυθεί πλήρως το πρόβλημα με την έλλειψη προσωπικού στα αεροδρόμια.
Σε λίγες μέρες, στο Πάσχα των καθολικών θα φανούν τα πρώτα δείγματα.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments