Κείμενο – Φωτογραφίες: Νικόλας Οικονόμου

Για τους γνωστούς λόγους η Athens Flying Week δεν πραγματοποιήθηκε φέτος όπως και πολλές άλλες σημαντικές διοργανώσεις, σκορπίζοντας θλίψη στους ακραιφνείς φίλους της αεροπορίας και των αεροπλάνων. Θυμίζουμε πως πραγματοποιείται κάθε Σεπτέμβρη στο αεροδρόμιο της Τανάγρας και φέτος θα ήταν η 9η φορά.
Η διοργάνωση προσελκύει κάθε χρόνο χιλιάδες φίλους της αεροπορίας, από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό, για να δουν εντυπωσιακά θεάματα με αεροπορικές επιδείξεις, έκθεση παλιών και νέων αεροσκαφών, ρίψεις αλεξιπτωτιστών και πολλά ακόμη.
Ευκαιρία να θυμηθούμε μια από τις ωραιότερες στις της περσινής διοργάνωσης στην οποία έλαβε μέρος ένα ιστορικό αεροσκάφος, το DC-6 της Redbull.
Το 62 ετών αεροσκάφος, ένα από τα ελάχιστα που παραμένουν εν ενεργεία στον κόσμο, κατασκευάστηκε το 1958 σε εργοστάσιο στο Ντάγκλας της Σάντα Μόνικα, και παραδόθηκε στην τότε γιουγκοσλαβική κρατική αεροπορική εταιρεία JAT. Χρησιμοποιήθηκε ως το VIP αεροσκάφος του ηγέτη της Γιουγκοσλαβίας, στρατάρχη Τίτο. Το 1975, ο Τίτο πούλησε το αεροσκάφος στον αρχηγό του κράτους της Ζάμπια, τον Κένεθ Κάουντα, ο οποίος το χρησιμοποίησε επίσης ως VIP αεροπλάνο. Κάποια στιγμή παροπλίστηκε. Τυχαία το ανακάλυψε στο αεροδρόμιο της Λουζάκα στη Ζάμπια η Red Bull και μετά από τρία χρόνια εργασιών το έφτιαξε καλύτερο από τότε που βγήκε καινούργιο από το εργοστάσια της Ντάγκλας. Το αεροσκάφος είχαν την ευκαιρία να το θαυμάσουν οι επισκέπτες της περσινής Athens Flying Week ανάμεσα στους οποίους ήταν και τα Omorfa Taxidia.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments