Με ανακοίνωση της η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Τουριστικών Γραφείων (ECTAA) ζητά από τις αεροπορικές εταιρείες να επιστρέψουν τα χρήματα στους πελάτες τους από ταξίδια που δεν πραγματοποιήθηκαν λόγω της πανδημίας.
«Ακόμη και ένα χρόνο μετά την έναρξη αυτής της γιγαντιαίας κρίσης, πολλές αεροπορικές εταιρείες εξακολουθούν να μην επιστρέφουν χρήματα για εισιτήρια ή να καθυστερούν μαζικά τις επιστροφές» αναφέρει στην ανακοίνωση της η ECTAA.
Αναλυτικά η ανακοίνωση αναφέρει:
Ένα χρόνο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού, είναι γνωστό ότι η ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία υπέφερε ιδιαίτερα πολύ. Όλες οι ταξιδιωτικές εταιρείες αντιμετώπισαν αιτήματα επιστροφών για τεράστια χρηματικά ποσά, για ταξίδια που έπρεπε να ακυρωθούν ως αποτέλεσμα των lockdown, του κλεισίματος των συνόρων και των ταξιδιωτικών περιορισμών. Ολόκληρη η ταξιδιωτική βιομηχανία εξακολουθεί να αντιμετωπίζει οικονομικές προκλήσεις λόγω της συνεχιζόμενης πανδημίας, καθώς το επίπεδο των πωλήσεων παραμένει ιδιαίτερα χαμηλό σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια. Ορισμένες αεροπορικές εταιρείες έχουν επιστρέψει χρήματα σε ταξιδιωτικές εταιρείες, οι οποίες με τη σειρά τους μπόρεσαν να τα επιστρέψουν στους πελάτες τους. Με αυτόν τον τρόπο, οι αεροπορικές εταιρείες εξασφάλισαν την εκπλήρωση της υποχρέωσής τους όσον αφορά την επιστροφή χρημάτων στους πελάτες. Ωστόσο, πολλές αεροπορικές εταιρείες συνεχίζουν να καθυστερούν ή να αγνοούν τα αιτήματα επιστροφής χρημάτων, θέτοντας τους διαπιστευμένους ταξιδιωτικούς πράκτορες της IATA υπό οικονομική πίεση, καθώς οι πελάτες εξακολουθούν να διεκδικούν τα χρήματά τους.

Δημόσιες ανακοινώσεις από ορισμένες αεροπορικές εταιρείες, που δηλώνουν ότι έχουν γίνει πλέον επιστροφές χρημάτων, αφήνουν μια λανθασμένη εντύπωση. Το πρόβλημα δεν έχει λυθεί, καθώς πολλές αεροπορικές εταιρείες εξακολουθούν να έχουν απόθεμα καθυστερούμενων αιτημάτων για επιστροφές. Η μη συμμόρφωση των αεροπορικών εταιρειών προς τις υποχρεώσεις τους για επιστροφή χρημάτων, σύμφωνα με τον Κανονισμό για τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών της ΕΕ (Κανονισμός 261/2004) και την Απόφαση (Resolution) 824r της IATA, έχει τεθεί πολλές φορές στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το πρόβλημα είναι πρόβλημα εφαρμογής: Η Απόφαση 824r της IATA δεν εφαρμόζεται από τον Διεθνή Οργανισμό Αεροπορικών Εταιρειών, ενώ η εφαρμογή του Κανονισμού 261/2004 σε εθνικό επίπεδο εναπόκειται στους Εθνικούς Φορείς Επιβολής (NEB), όμως αρκετοί από αυτούς φαίνονται απρόθυμοι να δράσουν.

Από την αρχή της κρίσης η ECTAA και η eu travel tech ζήτησαν αποτελεσματική υποστήριξη, προς όφελος ολόκληρης της ταξιδιωτικής αλυσίδας. Ζητήθηκε από τις Αρχές Ανταγωνισμού να εξαρτήσουν την κρατική ενίσχυση προς τις αεροπορικές εταιρείες από την πρόοδο των επιστροφών. Ωστόσο, παρά τα δισεκατομμύρια ευρώ που εισέπραξαν από τους φορολογούμενους, ορισμένες αεροπορικές εταιρείες συνεχίζουν να αρνούνται ή να καθυστερούν μαζικά τις επιστροφές χρημάτων προς τις ταξιδιωτικές εταιρείες και τους πελάτες τους.

Οι ταξιδιωτικές εταιρείες αντιμετώπισαν κατηγορίες για μη εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους που αφορούν την επιστροφή χρημάτων. Ταυτόχρονα, τους είναι αδύνατο να εισπράξουν εκκρεμείς επιστροφές τις οποίες έχουν επεξεργαστεί πολλές αεροπορικές εταιρείες. Αυτό δεν βλάπτει μόνο τους πελάτες τους, αλλά απειλεί να βλάψει σε πολύ σημαντικό βαθμό και τη φήμη αυτών των επιχειρήσεων και να επηρεάσει αρνητικά την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, η οποία θα είναι κρίσιμη για την επανεκκίνηση των ταξιδιών.

guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments