Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε σήμερα την οικονομική βοήθεια ύψους 120 εκατομμυρίων ευρώ που προτίθεται να δώσει το ελληνικό κράτος στην  Aegean. Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, έναντι αυτής της βοήθειας “το Ελληνικό Δημόσιο θα λάβει δωρεάν τίτλους δικαιωμάτων κτήσης κοινών μετοχών (warrants) με τιμή εξάσκησης ίσης με την τιμή διάθεσης των νέων μετοχών της Εταιρείας κατά την αύξηση που θα προκηρυχθεί. Οι τίτλοι θα μπορούν να εξασκηθούν μεταξύ 2-5 ετών από την καταβολή της ενίσχυσης, ώστε να υπάρχει όφελος από την όποια αύξηση της τιμής της μετοχής, και θα αφορούν αριθμό μετοχών ίσο με το 11,5% του μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρείας κατόπιν της αύξησης των ιδιωτών”. Εφόσον η εταιρεία επανακάμψει, το κράτος θα πάρει τα χρήματα του πίσω και μπορεί να βγάλει και κάποιο κέρδος. Τα 120 εκατομμύρια της ενίσχυσης, μαζί με άλλα 60 που υποχρεωτικά θα βάλουν οι μέτοχοι της  Aegean,  θα την βοηθήσουν να σταθεί στα πόδια της για κάποιο χρονικό διάστημα, με την ελπίδα πως μέχρι τότε η αεροπορική κίνηση σταδιακά θα επανακάμψει.

Τα χρήματα που θα λάβει η  Aegean  είναι ελάχιστα σε σχέση με αυτά που για τους ίδιους λόγους πήραν άλλες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως στην Πορτογαλία, μια χώρα πληθυσμιακά σαν τη δική μας,  το κράτος έδωσε στην TAP  πάνω από ένα δις ευρώ και καθώς αυτά τελείωσαν σκοπεύει να δώσει και άλλα στο προσεχές διάστημα για να επιζήσει η εταιρεία. Σε δε χώρες πως οι ΗΠΑ,  η Γερμανία, η Γαλλία κλπ δόθηκαν πακτωλοί δισεκατομμυρίων σε αεροπορικές εταιρείες. Ακόμη και η μικρή Σλοβενία που δεν έχει δική της αεροπορική εταιρεία, έδωσε αρκετά εκατομμύρια σε ξένες αεροπορικές για να συνεχίσουν να πετούν στα αεροδρόμια της και να μην αποκοπεί από τον κόσμο.

Ο λόγος που οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο έσπευσαν να βοηθήσουν οικονομικά τις αεροπορικές εταιρείες, εγχώριες και ξένες,  είναι γιατί αναγνωρίζουν το ρόλο τους στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη μιας χώρας. Οι αεροπορικές δεν είναι  εταιρείες σαν όλες τις άλλες αλλά βασικά εργαλεία οικονομικές ανάπτυξης,  καθώς ανοίγουν δρόμους στην επιχειρηματικότητα  και τον τουρισμό,  ενώ διευκολύνουν στην μετακίνηση ανθρώπων και εμπορευμάτων.

Η Aegean, που λόγω του σύγχρονου τρόπου λειτουργίας της έχει  καταφέρει να πάρει μια εξαιρετική θέση στις ευρωπαϊκές αερομεταφορές, αποτελεί μεταξύ άλλων το βασικό εργαλείο ανάπτυξης  του ελληνικού τουρισμού. Για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια, ο ελληνικός τουρισμός δεν εξαρτάτε απόλυτα από τις ξένες αεροπορικές  εταιρείες και την καλή τους διάθεση,  αλλά από μια ελληνική εταιρεία που έχει τους ίδιους στόχους μ’ αυτόν.   Αν δει κανείς τα στατιστικά στοιχεία,  σε όποιο περιφερειακό αεροδρόμιο δραστηριοποιήθηκε η  Aegean,  οι τουριστικές αφίξεις σημείωσαν σημαντική αύξηση. Με κόμβο το αεροδρόμιο της Αθήνας, συνέδεσε τα ελληνικά νησιά και άλλους τουριστικούς προορισμούς με 44 χώρες.

Τα τελευταία χρόνια η εταιρεία διπλασίασε και ανανέωσε  το στόλο της, υπερδιπλασίασε τους εργαζόμενους της και έχει δώσει σε άμεσους φόρους και εισφορές πάνω από 150 εκατομμύρια, ενώ ακόμη περισσότερα πήγαν στα ταμεία του κράτους από έμμεσους φόρους που δημιουργεί η δραστηριότητα της.

Επίσης η Aegean, βοηθά οικονομικά και ενίοτε οργανωτικά, κάθε σοβαρή προσπάθεια που γίνεται σε κεντρικό ή τοπικό επίπεδο για την τουριστική προβολή και προώθηση της χώρας μας στο εξωτερικό, ενώ έχει αναπτύξει και σημαντικό κοινωνικό και εκπαιδευτικό έργο.

Για όλους τους παραπάνω λόγους η εταιρία θα πρέπει να σταθεί στα  πόδια της.  Σ΄αυτό συμφωνεί η συντριπτική πλειοψηφία του τουριστικού κόσμου της χώρας, πλην του πολιτικού μας συστήματος που βρήκε μια ακόμη αφορμή να αντιπαρατεθεί…

Στο ερώτημα αν το κράτος πρέπει να βοηθήσει και τις άλλες ελληνικές αεροπορικές εταιρείες να ξεπεράσουν τη δύσκολη αυτή κατάσταση, η απάντηση είναι αυτονόητη. Φυσικά και πρέπει να το κάνει…

 

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments