Δεκαέξι μεγάλες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Aegean, δεσμεύτηκαν για καλύτερη ενημέρωση και έγκαιρη αποζημίωση των επιβατών σε περίπτωση ακύρωσης πτήσεων.
Πρόκειται για τις: Aegean Airlines, Air France, Alitalia, Austrian Airlines, British Airways, Brussels Airlines, Easyjet, Eurowings, Iberia, KLM, Lufthansa, Norwegian, Ryanair, TAP, Vueling και Wizz Air.
Με την έναρξη της πανδημίας, οι αεροπορικές εταιρείες λειτούργησαν εκτός των υφιστάμενων κανονισμών που ορίζουν ότι οι ταξιδιώτες των ακυρωμένων πτήσεων θα πρέπει να πάρουν πίσω τα χρήματα τους και όχι κάτι άλλο, εντός εφτά ημερών. Επίσης σε πολλές περιπτώσεις οι ταξιδιώτες δεν μπορούσαν να βρουν τρόπο επικοινωνίας με τις αεροπορικές εταιρείες.
Μετά από διάλογο των αεροπορικών εταιρειών με την αρμόδια ευρωπαϊκή επιτροπή , οι δεσμεύσεις που ανέλαβαν είναι οι εξής:
-οι εκκρεμότητες αποζημίωσης που έχουν απομείνει έχουν εκκαθαριστεί στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων και οι επιβάτες θα αποζημιωθούν εντός 7 ημερών, όπως απαιτείται από τη νομοθεσία της ΕΕ
-οι επιβάτες θα ενημερώνονται σαφέστερα για τα δικαιώματά τους σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης από αεροπορική εταιρεία
-οι αεροπορικές εταιρείες θα δώσουν την ίδια σημασία στους ιστότοπούς τους, τα e-mail και την σε κάθε άλλη επικοινωνία με τους επιβάτες στις διάφορες επιλογές που μπορεί να έχει (ο επιβάτης) σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης από την αεροπορική εταιρεία: αλλαγή διαδρομής, επιστροφή χρημάτων και-εάν προσφέρεται από την αεροπορική εταιρεία-επιστροφή χρημάτων σε βάουτσερ
-στην επικοινωνία τους με τους επιβάτες, οι αεροπορικές εταιρείες θα διακρίνουν σαφώς τις ακυρώσεις πτήσεων από την αεροπορική εταιρεία (και τα νόμιμα δικαιώματα του επιβάτη) από τις ακυρώσεις πτήσεων από τον επιβάτη (και πιθανά συμβατικά δικαιώματα που μπορεί να έχει ο επιβάτης σε αυτές τις περιπτώσεις σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις μεταφοράς της αεροπορικής εταιρείας)
-οι επιβάτες μπορούν να λάβουν βάουτσερ μόνο εάν τα επιλέξουν ρητά. Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες συμφώνησαν ότι τα αχρησιμοποίητα κουπόνια που έπρεπε να αποδεχτούν οι επιβάτες στα πρώτα στάδια της πανδημίας, μπορούν να επιστραφούν σε χρήματα εάν ο επιβάτης το επιθυμεί.
-οι επιβάτες που έκλεισαν την πτήση τους μέσω ενδιάμεσου (πχ τουριστικού γραφείου ή ανάλογης ιστοσελίδας) και έχουν δυσκολίες να λάβουν επιστροφή χρημάτων από τον ενδιάμεσο, μπορούν να απευθυνθούν στην αεροπορική εταιρεία και να ζητήσουν άμεση επιστροφή χρημάτων. Οι αεροπορικές εταιρείες αναμένεται να ενημερώσουν τους επιβάτες για αυτήν τη δυνατότητα και τυχόν όρους για να ζητήσουν άμεση επιστροφή χρημάτων στους ιστότοπούς τους.

 
 
 

 
 

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments