Η πρόσφατες χιονοπτώσεις στη χώρα μας, σε συνδυασμό με τις χαμηλές θερμοκρασίες και τον παγετό έφεραν πολλά προβλήματα στη ζωή μας. Ένα από αυτά αφορoύσε στις πτήσεις. Σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες ελλοχεύει ο κίνδυνος να παγώσουν τα φτερά αλλά και τα άλλα συστήματα που έχουν σχέση με την πλοήγηση του αεροσκάφους. Έτσι σχεδόν σε όλα τα αεροδρόμια του κόσμου και ειδικότερα σε αυτά που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες κλιματολογικές συνθήκες, έχουν προβλέψει και αυτή την παράμετρο.
Η αποπαγοποίηση είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση καθώς έχουν αναφερθεί πτώσεις αεροσκαφών στα οποία οι πιλότοι δεν εκτίμησαν σωστά την κατάσταση και δεν ζήτησαν να γίνει πριν την απογείωση. Στην Ελλάδα την αποπαγοποίηση την κάνουν οι εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών.
Η διαδικασία ονομάζεται “de-icing” (αποπαγοποίηση ή αντιπαγοποίηση ). Ειδικά μηχανήματα ψεκάζουν ειδικά υγρά εξωτερικά το αεροσκάφους, με έμφαση στα κινούμενα μέρη όπως τα φτερά, αφαιρείται ο πάγος αλλά και μειώνεται ο κίνδυνος να ξαναπιάσει πάγο κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Στην ουσία είναι ένα μείγμα ζεστού νερού θερμοκρασίας κοντά στους 80 βαθμούς κελσίου, μαζί με προπυλενογλυκόλη ή αιθυλενογλυκόλη. Η αναλογία τους εξαρτάται από τις προδιαγραφές και καθορίζεται ανάλογα το αεροσκάφος. Η απόπαγοποίηση πραγματοποιείται πάντα πριν τη φάση της απογείωσης του αεροσκάφους, αφού μετά το υγρό απομακρύνεται μόνο του από τον αέρα, ενώ παράλληλα αν παραμείνει υπάρχει κίνδυνος οξείδωσης τον αρθρώσεων.

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments