«Η Ολυμπιακή Αεροπορία αναγγέλλει την αναχώρηση πτήσης Boeing 707 για Ρώμη, Ζυρίχη, και Παρίσι» Η προαναγγελλία αυτή όπως και άλλες παρόμοιες ακούγονται σε παλαιές ελληνικές ταινίες της δεκαετίας του εβδομήντα. Έτσι ήταν τότε τα αεροπορικά ταξίδια. Τα εισιτήρια ήταν ακριβά και λίγοι ταξίδευαν αεροπορικώς. Για να γεμίσει το αεροπλάνο άπρεπε να πιάσει τρεις προορισμούς. Από Αθήνα πήγαινε στη Ρώμη, άφηνε κόσμο και συνέχιζε για Ζυρίχη όπου επίσης άφηνε κόσμο μέχρι να καταλήξει στο Παρίσι, και μετά επιστροφή από τον ίδιο δρόμο.
Στην συνέχεια η αεροπορική βιομηχανία μεγάλωσε, το βιοτικό επίπεδο των ανθρώπων ανέβηκε και μπορούσαν όλο και περισσότεροι να ταξιδέψουν με αεροπλάνο. Και έτσι φτάσαμε στην εποχή μας όπου τα αεροπορικά ταξίδια κυριαρχούν με πάνω από 190 χιλιάδες επιβατικές πτήσεις την ημέρα που μεταφέρουν δεκάδες εκατομμύρια επιβάτες σε όλο τον πλανήτη. Στο μεταξύ αεροπορικές εταιρείες πολλαπλασιάστηκαν και μερικές γιγαντώθηκαν με τεράστιους στόλους, ιδιαίτερα οι λεγόμενες χαμηλού κόστους. Οι τιμές των εισιτηρίων έπεσαν θεαματικά και μερικές φορές είναι φθηνότερες από το ταξί που θα σε μεταφέρει στο αεροδρόμιο. Έτσι δρομολογήθηκαν πτήσεις σε απίθανους προορισμούς διευκολύνοντας τον κόσμο να ταξιδέψει απευθείας, εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο και χρήμα.
Για παράδειγμα η Ryanair συνέδεε την Θεσσαλονίκη απευθείας με 36 προορισμούς ακόμη και με πόλεις του εξωτερικού που δεν ξέραμε ότι υπάρχουν πχ Λαπεενράντα στη Φιλανδία.
Η Aegean μόλις τον Γενάρη ανακοίνωσε για το καλοκαίρι έξι νέους απευθείας προορισμούς από Θεσσαλονίκη (Μιλάνο, Ρώμη, Βαρκελώνη, Ζυρίχη, Βρυξέλλες και Βερολίνο) προορισμούς που σε άλλη περίπτωση εξυπηρετούσε μέσω Αθηνών.
Αντίστοιχα άλλες αεροπορικές εταιρείες είχαν προσθέσει πλήθος νέων προορισμών από το εξωτερικό προς ελληνικούς προορισμούς.
Ωστόσο όλα αυτά αποτελούν πλέον ιστορία. Λόγω κορωνοϊού η αεροπορική βιομηχανία βιώνει την χειρότερη κρίση στην ιστορία της. Τα αεροπλάνα είναι καθηλωμένα και όταν ξεκινήσουν να πετούν θα έχουν ελάχιστους επιβάτες. Αρχικά θα εξυπηρετούν τους βασικούς προορισμούς εκεί δηλαδή που θα υπάρχει η μεγαλύτερη κίνηση και σταδιακά θα δρομολογούνται πτήσεις σε περισσότερους προορισμούς.
Αυτό σημαίνει πως μέχρι να επανέλθουμε στην αεροπορική κανονικότητα που οι ειδικοί εκτιμούν πως θα μας πάρει τουλάχιστον δυο χρόνια, σε λίγους προορισμούς (σε σχέση με αυτό που ξέραμε) θα πηγαίνουμε απευθείας. Σε όλους τους υπόλοιπους θα πηγαίνουμε χρησιμοποιώντας δυο και τρεις πτήσεις.
Οι πτήσεις θα ξεκινήσουν σταδιακά από 1 Ιουνίου και μην παραξενευτείτε αν στο αεροδρόμιο της Αθήνας ακούσετε την προαναγγελία «Η Aegean αναγγέλλει την αναχώρηση Airbus 320neo για Ρώμη, Ζυρίχη και Παρίσι» Πολλές φορές η ιστορία επαναλαμβάνεται ως φάρσα…

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments