Αυτό είναι το αίτημα των εταιριών που ασχολούνται με την ενοικίαση ή την επίγεια εξυπηρέτηση των ιδιωτικών αεροσκαφών στη χώρα μας. Καθώς οι αντίστοιχες υποδομές και δυνατότητες στα ελληνικά αεροδρόμια είναι σε χαμηλό (έως τριτοκοσμικό) επίπεδο, η Ελλάδα χάνει ένα μεγάλο κομμάτι από τον τουρισμό πολυτελείας που αφήνει πολλά έσοδα.
Από τα ελληνικά αεροδρόμια λείπουν θέσεις στάθμευσης για τα ιδιωτικά αεροσκάφη, από αρκετά λείπει η δυνατότητα ανεφοδιασμού σε καύσιμα, από τα περισσότερα λείπουν βοηθητικές υπηρεσίες όπως κέτερινγκ, ενώ τα περισσότερα κλείνουν νωρίς το βράδυ περιορίζοντας τα ωράρια εξυπηρέτησης.
Το θέμα της στάθμευσης διογκώνεται χρόνο με το χρόνο καθώς η Ελλάδα ανεβαίνει τουριστικά, προσελκύοντας όλο και περισσότερους τουρίστες πολύ υψηλού οικονομικού επιπέδου. Για παράδειγμα στο αεροδρόμιο της Μυκόνου ή της Σαντορίνης, βασικοί προορισμοί για τα ιδιωτικά αεροσκάφη, μπορούν να σταθμεύσουν τη θερινή περίοδο μόλις για 40 λεπτά. Στο διάστημα αυτό θα πρέπει με ρυθμούς Ryanair, να αποβιβάσουν ή να επιβιβάσουν τους πλούσιους ή διάσημους επιβάτες τους, να ανεφοδιαστούν και να φύγουν.
Στο αεροδρόμιο της Αθήνας το διάστημα παραμονής είναι τρεις ώρες ενώ καλύτερα είναι τα πράγματα στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης όπου τα ιδιωτικά αεροσκάφη μπορούν να μείνουν μέχρι τρεις μέρες. Ίσως γιατί η κίνηση στη φτωχομάνα Θεσσαλονίκη είναι μικρή, ιδίως μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία, καθώς το μεγαλύτερο μέρος αυτής της κίνησης αφορούσε Ρώσους που πήγαιναν στο Άγιο Όρος και τη Χαλκιδική.
Έτσι τα ιδιωτικά τζετ που θα φτάνουν την καλοκαιρινή περίοδο στη Μύκονο, τη Σαντορίνη, την Αθήνα κλπ, θα πρέπει να πηγαίνουν σε άλλα αεροδρόμια για να σταθμεύσουν, συνήθως της Τουρκίας που έχει τις ανάλογες υποδομές και υπηρεσίες, παίρνοντας ένα απρόσμενο δώρο από την αδυναμία της Ελλάδας.
Φυσικά αυτό λειτουργεί πολλές φορές αποτρεπτικά για πολλούς ιδιοκτήτες ιδιωτικών αεροσκαφών να έρθουν στην Ελλάδα για τις διακοπές τους, προτιμώντας άλλους προορισμούς που μπορούν να ανταποκριθούν στις απατήσεις τους καθώς θέλουν το αεροπλάνο στον τόπο των διακοπών τους και όχι να το στείλουν σε άλλη χώρα να παρκάρει.
Σύμφωνα με την φετινή ζήτηση το πρόβλημα θα είναι εκρηκτικό στο αεροδρόμιο της Αθήνας καθώς οι θέσεις στάθμευσης δεν θα επαρκούν το καλοκαίρι.
Έτσι οι εταιρείες που ασχολούνται με την επίγεια εξυπηρέτηση αυτών των αεροσκαφών, σκοπεύουν να επισκεφτούν το Υπουργείο Τουρισμού ζητώντας να ανοίξει το αεροδρόμιο της Τανάγρας, μόνο για το καλοκαίρι, όπως είχε γίνει και το 2004 την περίοδο των Ολυμπιακών αγώνων. Φυσικά ο Υπουργός Τουρισμού θα δηλώσει αναρμόδιος και θα τους πει άντε στο καλό…
Θυμίζουμε πως η σύμβαση του ελληνικού δημοσίου με το Αεροδρόμιο Αθηνών δεν επιτρέπει την εμπορική λειτουργία κανενός αεροδρομίου σε ακτίνα πολλών χιλιομέτρων, προκειμένου να μην υπάρχει ανταγωνισμός.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments