H Air Serbia, ο εθνικός αερομεταφορέας της Σερβίας, σύντομα πιθανόν να αλλάξει στρατηγικό εταίρο. Και αυτό γιατί η Etihad, ο εθνικός αερομεταφορέας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων που κατέχει το 49% της Air Serbia, προτίθεται να αποχωρήσει. Ήδη νωρίτερα αυτό το μήνα σταμάτησαν τα δρομολόγια μεταξύ Αμπού Ντάμπι και Βελιγραδίου.
Η αραβική εταιρεία μπήκε στη Air Serbia το 2013 όταν αυτή ονομάζονταν ακόμη JAT. Της άλλαξε το όνομα και την προίκισε με καινούργια αεροσκάφη και νέα δρομολόγια, ανάμεσα στα οποία το πολύ δημοφιλές Βελιγράδι – Νέα Υόρκη. Ωστόσο αυτή η συνεργασία δεν φαίνεται να ευδοκιμεί, όπως και πολλές άλλες της Etihad με ξένες αεροπορικές.
Τη θέση της στην Air Serbia που έχει έντονη δραστηριότητα και στα ελληνικά αεροδρόμια, θέλει να πάρει μια από τις τρεις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρίες της Κίνας. Ωστόσο αυτό δεν φαίνεται να αρέσει στις Βρυξέλλες, καθώς οι κινέζικες επενδύσεις σε κρίσιμους τομείς της Ευρώπης είναι αμφισβητούμενες. Θεωρούνται περισσότερο στρατηγικές και λιγότερο επιχειρηματικές.
Η αλήθεια είναι πως η Κίνα, που ξεκίνησε την παραγωγή δικών της επιβατικών αεροσκαφών, δυσκολεύεται να τα πουλήσει σε δυτικές αεροπορικές εταιρείες. Θα ήταν λοιπόν πιο εύκολο για αυτήν να έβαζε πόδι σε δυτικές αεροπορικές εταιρείες και στη συνέχεια αυτές να αγόραζαν τα δικά της αεροπλάνα.
Αν και η Σερβία δεν είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν θα αδιαφορήσει σε οποιαδήποτε σύσταση των Βρυξελλών, καθώς διακαής πόθος της είναι κάποτε να ενσωματωθεί στην Ευρωπαϊκή οικογένεια.

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments