Του Σάκη Παπαδόπουλου

Η Marketing Greece,  είναι ένας φορέας που δημιούργησαν οι άνθρωποι του τουρισμού στην Ελλάδα, προκειμένου η χώρα μας να προβάλλεται ως τουριστικός προορισμός με έναν σύγχρονο και εν τέλει πιο αποτελεσματικό τρόπο. Ιδρύθηκε το 2013 από τον ΣΕΤΕ,  το σημαντικότερο  συνδικαλιστικό όργανο στο χώρο του τουρισμού  και κοινωνικό εταίρο και το  Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο. Δουλειά του είναι το ψηφιακό μάρκετινγκ, δηλαδή η προβολή της χώρας μας στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που κυριαρχούν στη ζωή μας. Δεν ασχολείται με παραδοσιακούς τρόπους  προβολής, όπως είναι η συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις κλπ. Μέχρι τότε, την τουριστική προβολή της χώρας μας σε κεντρικό επίπεδο,  την έκανε ο ΕΟΤ, που όμως λόγω των παθογενειών του και των διαδικασιών δημοσίου που ακολουθεί, ποτέ δεν κατάφερε  να συγχρονιστεί με την εποχή του, με αποτέλεσμα η παρουσία της χώρας μας στον ψηφιακό κόσμο να είναι φτωχή.

Για το λόγω αυτό, ο τουριστικός κόσμος είπε «δεν πάει άλλο, θα ιδρύσουμε έναν φορέα για να καλύψουμε το χάος που μας χωρίζει με τους ανταγωνιστές μας σε θέματα ψηφιακού μάρκετινγκ». Ο τότε Υπουργός Τουρισμού Παύλος Γερουλάνος, κατάλαβε το καινό που υπήρχε στη χώρα μας σε θέματα ψηφιακού μάρκετινγκ  και αποφάσισε ένας από τους εταίρους που θα δημιουργούσαν την Marketing Greece να ήταν ο ΕΟΤ. Θα είχαμε δηλαδή για πρώτη φορά σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα σε θέματα τουριστικής προβολής.  Ο ΕΟΤ θα έβαζε τα χρήματα και η  Marketing Greece  με τα εξειδικευμένα στελέχη της θα υλοποιούσε ψηφιακές καμπάνιες.  Ίσως είναι περιττό να θυμίσουμε πως μέχρι τότε η τουριστική προβολή της χώρας μας επικεντρώνονταν  κυρίως στη συμμετοχή σε εκθέσεις του εξωτερικού με πενιχρά αποτελέσματα.

Ωστόσο μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για την ίδρυση της  Marketing Greece, έγιναν εκλογές στη χώρα μας και ο Υπουργός Τουρισμού άλλαξε. Μαζί του άλλαξε και η διάθεση του ΕΟΤ για σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα. Έτσι ο  ΕΟΤ υπαναχώρησε από την αρχική του απόφαση καθώς οι καινούργιοι σκέφτηκαν «γιατί να δίνουμε λεφτά στην  Marketing Greece  και να μην τα ξοδεύουμε  μόνοι μας σε δικές μας δράσεις;”

Έτσι όταν τελικά το 2013 ιδρύθηκε η  Marketing Greece,  βασίστηκε σε καμπάνιες που θα χρηματοδοτούσαν οι Περιφέρειες, οι Δήμοι και Οργανισμοί σε όλη την Ελλάδα μαζί με χορηγίες από ιδιωτικές εταιρίες, Ενώσεις ξενοδόχων κλπ. Μόνο που δεν ήταν όσα θα ήθελε, καθώς και σε τοπικό επίπεδο, πολλές  Περιφέρειες, Δήμοι κλπ, γρήγορα ξέχασαν τις υποσχέσεις που έδωσαν στην  Marketing Greece και συνεχίζουν να σπαταλούν τα χρήματα  σε τζάμπα ταξιδάκια σε εκθέσεις του εξωτερικού, και άλλες σπατάλες για πολιτικά οφέλη, αυτό που πολλές φορές στα  Omorfa Taxidia  περιγράψαμε ως «τσίρκο η Ελλάς».

Πριν μερικές μέρες,  με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, ο ΕΟΤ  αποκτά, γι΄αυτό το διάστημα της κρίσης,   τη δυνατότητα να αναθέτει στην  Marketing Greece με διαδικασίες απευθείας ανάθεσης,  να τρέξει ψηφιακές καμπάνιες για την προβολή της χώρας μας στο εξωτερικό.  Επί της ουσίας, έστω και προσωρινά,  αποκαθίσταται ο σκοπός για τον οποίο ιδρύθηκε η   Marketing Greece, δηλαδή να γίνει ο βραχίονας του ΕΟΤ σε θέματα  ψηφιακής προβολής και  μάρκετινγκ, ένας σκοπός που τότε δεν επετεύχθη, καθώς στο μεταξύ κυριάρχησαν κομματικές και άλλες σκοπιμότητες  και όχι τεχνοκρατικές λογικές.

Η χώρα μας έχει ανάγκη την σύγχρονη ψηφιακή προβολή και μάρκετινγκ για την τουριστική της προβολή. Και αυτή την εποχή της κρίσης ακόμη περισσότερο.  Όλοι οι ΕΟΤ του εξωτερικού, δηλαδή οι εθνικοί οργανισμοί τουρισμού κάθε χώρας  σ΄αυτήν βασίζονται πλέον,  καθώς έχει μικρότερο κόστος και μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα. Ιδιαίτερα αυτή την εποχή που οι παραδοσιακές πρακτικές , όπως οι τουριστικές εκθέσεις  δεν υπάρχουν λόγω Κορωνοϊού και ούτε θα πρέπει  να περιμένουμε πότε θα  επανέλθουν για να προβληθεί η χώρα μας στο εξωτερικό…

 

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments