Κείμενο-φωτογραφίες: Omorfa taxidia
Ούτε αυτό το καλοκαίρι θα δούμε υδροπλάνα στην Ελλάδα. Αυτό μας είπε σε συνέντευξη που ανεβάσαμε χθες στα Omorfa Taxidia ο Τάσος Γκόβας πρόεδρος της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια μια εκ των δυο εταιρειών στην Ελλάδα που ασχολούνται με την αδειοδότηση και λειτουργία υδατοδρομίων. Τα ελληνικά νησιά αργούν ακόμη να γίνουν οι Μαλδίβες της Ευρώπης.

Τι συμβαίνει άραγε στις Μαλδίβες; Τα Omorfa Taxidia βρέθηκαν σε αυτόν τον εκπληκτικό προορισμό, πέταξαν με υδροπλάνα, και κατέγραψαν εικόνες από σχεδόν όλους τους χώρους του κεντρικού τέρμιναλ υδροπλάνων, το οποίο βρίσκεται δίπλα στο διεθνές αεροδρόμιο της πρωτεύουσας Μάλε. Στις Μαλδίβες η μεγαλύτερη εταιρεία υδροπλάνων είναι η Trans Maldivian Airways με 25 χρόνια λειτουργίας, ενώ η Μaldivian Air Taxi συγχωνεύτηκε μαζί της το 2013. Ο στόλος της εταιρείας περιλαμβάνει συνολικά σαράντα έξη (46) αεροσκάφη εκ των οποίων τα δύο για VIP επιβάτες. Οι προορισμοί είναι εξήντα τρεις ( 63) και πραγματοποιούνται ετησίως πάνω από 120.000 πτήσεις, οι επιβάτες ξεπερνούν τους 950.000 κάθε χρόνο, ενώ οι απασχολούμενοι είναι πάνω από 1.000 άτομα. Κάθε αεροσκάφος χωρά 15 επιβάτες. Φτάνοντας στο διεθνές αεροδρόμιο του Μάλε «Ibrahim Nasir», στην αίθουσα αφίξεων υπάρχει ειδικό counter για να κάνετε check-in για την πτήση σας με το υδροπλάνο. Αφού παραδώσετε βαλίτσες ένα μικρό λεωφορείο θα σας μεταφέρει σε 3-4 λεπτά, στην απέναντι πλευρά του αεροδρομίου και στο τέρμιναλ των υδροπλάνων.

Η κεντρική αίθουσα θυμίζει κάτι σαν χώρο αεροδρομίου στο πιο εξωτικό και χαλαρό, με ξύλινη διακόσμηση, βάρκες για μπαρ, καρύδες κ.α, ενώ υπάρχουν καταπληκτικά lounge αναμονής, τα οποία ανήκουν στα διάφορα resorts. Οι υπεύθυνοι μας έδωσαν τη άδεια να φωτογραφίσουμε σχεδόν όλα τα lounge. Η εξυπηρέτηση, η πολυτέλεια και οι παροχές, ήταν πάνω από τις προσδοκίες μας, δίνοντας μας ταυτόχρονα και την απάντηση γιατί αυτός ο τόσο μακρινός προορισμός σφύζει από τουρίστες που αφήνουν άφθονο συνάλλαγμα.

Οι διαδικασίες επιβίβασης είναι στη φιλοσοφία των συμβατικών αεροδρομίων, με πολύ πιο χαλαρές διαδικασίες ελέγχου ασφαλείας ( που μάλλον δεν υφίστανται), αλλά αν είστε θεριακλήδες και θέλετε ένα τσιγαράκι θα πάτε στον κήπο, παρόλο που όλα είναι ανοιχτά.

Πρέπει να γνωρίζετε επίσης: Τα υδροπλάνα εκτελούν δρομολόγια μόνο με το φως ημέρας. Αν φτάσετε στο αεροδρόμιο μετά τη δύση του ηλίου, θα πρέπει να μείνετε στο Μάλε. Για αυτό προσέξτε τις ώρες άφιξης και αναχώρησης της διεθνούς πτήση σας, σε συνδυασμό με τις πτήσεις του υδροπλάνου που έκλεισε ο ταξιδιωτικός σας πράκτορας.

Η πτήση με υδροπλάνο είναι μια υπέροχη ταξιδιωτική εμπειρία, αλλά όχι σε ότι αφορά τις ανέσεις που γνωρίζετε από τα συμβατικά αεροσκάφη… Είναι απίστευτα στενή η καμπίνα επιβατών, μπαίνετε και βγαίνετε σκυφτοί, ακόμη κι όταν μπείτε μέσα είναι αδύνατο να μείνετε όρθιοι, οι βαλίτσες σας είναι μέσα στην καμπίνα επιβατών. Ο θόρυβος από τα πτερύγια είναι εκκωφαντικός, για αυτό και δίνονται ωτοασπίδες κατά την αναχώρηση. Δεν υπάρχει αεροσυνοδός, ούτε καφέδες και σνακ. Εκτός των δύο πιλότων που μπορείτε σχεδόν να τους αγγίζετε, υπάρχει ένας συνοδός που βοηθά στην τακτοποίηση των αποσκευών και στην διαδικασία προσγείωσης και απογείωσης του υδροπλάνου, ενώ σκυφτός πάλι ενημερώνει τους επιβάτες για τις προβλεπόμενες ενέργειες εκκένωσης του αεροσκάφους σε περίπτωση ατυχήματος κτλ Βέβαια όλα τα παραπάνω δεν πρέπει να σας πτοούν, αφού η σχετικά χαμηλή ταχύτητα και η κοντινή θέα προς τη γαλαζοπράσινη θάλασσα και τις υπέροχες διάσπαρτες ατόλες, θα σας ενθουσιάσουν. Η απογείωση και προσγείωση είναι πολύ εύκολες και γρήγορες, ενώ ακόμη και στο απομακρυσμένο «αεροδρόμιο», δεν χρειάζεται τίποτα παραπάνω από μια μικρή πλωτή πλατφόρμα, η οποία απέχει μερικές εκατοντάδες μέτρα από το δωμάτιο του ξενοδοχείου σας.. Το κόστος μιας πτήσης με επιστροφή κυμαίνεται ανάλογα τον προορισμό, αλλά υπολογίστε από 100 ως και 400-500 ευρώ. Το σύνθημα της εταιρείας είναι: « Sun, Sand, Sea and Seaplane».

Πείτε τη γνώμη σας

avatar