Κείμενο-φωτογραφίες: Omorfa Taxidia

Καθώς οι Βρετανοί δεν αφήνουν τίποτε να πέσει κάτω όσον άφορα στην τουριστική τους ανάπτυξη, μετέγραψαν σε τουριστικό αξιοθέατο μια από τις μεγαλύτερες επιχειρηματικές τους αποτυχίες. Πρόκειται για τη Διώρυγα της Καληδωνίας στη Σκωτία, ένα τεχνητό κανάλι μήκους 97 χιλιομέτρων που ενώνει την Βόρεια Θάλασσα με τον Ατλαντικό Ωκεανό. Ξεκινά από την πόλη Ινβερνές στη Βόρεια Θάλασσα και διασχίζοντας όλη τη Βόρεια Σκωτία, καταλήγει στο Fort William.
Η ιδέα της διάνοιξης της διώρυγας ξεκίνησε το 1773 από τον James Watt, για να μπορέσει να υπάρξει ασφαλής διάπλους για τα ξύλινα ιστιοφόρα της εποχής, τα οποία θα απέφευγαν την δύσκολη διαδρομή της βόρειας ακτής της Σκωτίας. Η κατασκευή της ξεκίνησε το 1803 ωστόσο όταν ολοκληρώθηκε το 1822, την είχε ήδη ξεπεράσει η τεχνολογία της εποχής, καθώς τα ναυπηγεία άρχισαν να κατασκευάζουν πλέον μεγάλα ατμοκίνητα πλοία που δεν χωρούσαν στη διώρυγα. Αποτέλεσε μια οικονομική καταστροφή καθώς ένα τεράστιο έργο αξίας ενός εκατομμυρίου λιρών, ποσό τεράστιο για την εποχή, έμεινε αχρείαστο. Ποτέ δεν κατάφερε να κάνει απόσβεση.
Σήμερα η Διώρυγα αποτελεί τουριστικό αξιοθέατο που προσελκύει κάθε χρόνο εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες. Πηγαίνουν στο Fort William, για να δουν μικρά ιστιοφόρα, γιοτ και φορτηγίδες, να μπαίνουν στη διώρυγα και ακολουθώντας μια χρονοβόρα διαδικασία να την ανεβαίνουν. Καθώς ανάμεσα στις δυο πλευρές υπάρχει υψομετρική διαφορά, μπαίνουν στην πρώτη μεγάλη δεξαμενή και στη συνέχεια αυτή γεμίζει με νερό. Όταν ανέβει η στάθμη μπαίνουν στην επόμενη δεξαμενή και ούτω καθεξής, όπως δηλαδή γίνεται στη διώρυγα του Παναμά. Συνολικά υπάρχουν 29 υδατοφράχτες.
Οι επισκέπτες, παράλληλα απολαμβάνουν το υπέροχο σκωτσέζικο τοπίο, ενώ έχουν αναπτυχθεί καφέ, εστιατόρια, και άλλα τουριστικά καταστήματα κατά μήκος των δεξαμενών. Η επίσκεψη στο Fort William συνδυάζεται με την λίμνη με το ανύπαρκτο τέρας, δηλαδή την λίμνη Λοχ Νες που βρίσκεται σχετικά κοντά και στην οποία είχαμε αναφερθεί σε άλλη ανάρτηση.

Πείτε τη γνώμη σας

avatar