Όταν η έλευση ενός και μόνου ξένου τουριστικού δημοσιογράφου σε κάποια περιοχή της χώρας αποτελεί είδηση, τότε ναι κάποιο πρόβλημα υπάρχει στην τουριστική μας προβολή.
Τα τελευταία χρόνια φτάνουν στα δημοσιογραφικά γραφεία όλο και πιο συχνά πομπώδη δελτία τύπου, τα οποία αναφέρονται στην παρουσία κάποιων ξένων ή ντόπιων δημοσιογράφων σε κάποια περιοχή, με σκοπό την τουριστική της προβολή.
Δελτία τύπου τα οποία αγωνιούν να πείσουν ότι ο φορέας ο οποίος τα στέλνει παράγει έργο, ότι κάτι κάνει και αυτός τέλος πάντων για την τουριστική προώθηση του τόπου.
Ακόμη και η έλευση ενός και μόνο δημοσιογράφου, ή κάποιων αγνώστου δυνατοτήτων travel blokers, γίνεται δελτίο τύπου που με αμετροέπεια περιγράφουν το πόσο ενθουσιάστηκαν οι καλεσμένοι από την φιλοξενία και την περιοχή και προεξοφλούν ότι η προβολή θα είναι τεράστια.
Οι travel blogers είναι η τελευταία μόδα στην διοργάνωση τέτοιων ταξιδιών εξοικείωσης ακόμη και όταν τα blog που εκπροσωπούν έχουν μηδαμινή απήχηση. Άλλωστε ποιος θα κάτσει να ελέγξει ποια είναι η απήχηση και ποιο το κοινό τους.
Στην πραγματικότητα όλα αυτά δείχνουν τη φτώχεια που υπάρχει σε σύγχρονες αποτελεσματικές ενέργειες τουριστικής προβολής και προώθησης, ικανές να αλλάξουν τη μέτρια πραγματικότητα. Ενέργειες που θα πρέπει να σχεδιαστούν σωστά για να στοχεύσουν στις αγορές και το κοινό που πραγματικά ενδιαφέρει κάθε περιοχή, αφού πρώτα προηγηθεί έρευνα και ανάλυση των δεδομένων. Καμπάνιες που θα βασιστούν στα σωστά μέσα και όχι όπου τύχει και ότι μας κάτσει.
Δεν είναι άσκοπο και κακό να καλείς δημοσιογράφους ή τουριστικούς πράκτορες σε ταξίδια εξοικείωσης στην περιοχή σου. Κακό είναι όταν κάνεις μόνο αυτό και μάλιστα χωρίς προεργασία.
Διαβάζοντας κανείς τα συγκεκριμένα δελτία τύπου θα μπορούσε να γελά με τις ώρες για αυτά τα εκτός πραγματικότητας που περιγράφουν, ωστόσο πίσω από αυτά κρύβεται σπατάλη πολυτίμων χρημάτων που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν με πιο αποτελεσματικό τρόπο. Από την άλλη, όσο τα μέσα μαζικής ενημέρωσης τα δημοσιεύουν αμάσητα, η κατάσταση θα διαιωνίζεται και η μετάβαση σε σύγχρονους τρόπους προβολής και προώθησης θα περιμένει για πολύ ακόμη.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments