Η ημερίδα που έγινε πριν λίγες μέρες στη Θεσσαλονίκη με τίτλο “Μουσεία και τουρισμός, μια σχέση σε εξέλιξη”, επανέφερε τη συζήτηση γα το πόσο και πως προσφέρουν τα μουσεία της πόλης στον τουρισμό της.
Στην ημερίδα μεταξύ άλλων αναφέρθηκε και το πως θα μπορούσαν τα μουσεία να προσελκύσουν τουρίστες από το εξωτερικό. Ωστόσο αυτό είναι ένα μεγάλο άλμα που δεν θα μπορέσουν ποτέ να κάνουν αν δεν προηγηθούν κάποια σημαντικά βήματα.
Το πρώτο βήμα είναι να προσελκύσουν στους χώρους τους τους κατοίκους της πόλης. Δυστυχώς αυτό δε συμβαίνει ακόμη και κάθε πρώτη Κυριακή του μήνα, όταν τα μουσεία και οι αρχαιολογικοί χώροι έχουν δωρεάν είσοδο για όλους. Το δεύτερο βήμα είναι να προσελκύσουν τους Έλληνες και ξένους τουρίστες που βρίσκονται ήδη στα ξενοδοχεία της πόλης. Η Θεσσαλονίκη τα τελευταία χρόνια βιώνει περίοδο τουριστικής άνοιξης με τους τουρίστες να έχουν υπερδιπλασιάσει τις διανυκτερεύσεις τους κατά τη διάρκεια του έτους. Ωστόσο για να μπορέσουν να τους προσελκύσουν θα πρέπει πρώτα να κερδίσουν τη μάχη της ενημέρωσης. Πέρα από το διαδίκτυο και τις αναγκαίες εφαρμογές πληροφόρησης, θα πρέπει όλα τα στελέχη των ξενοδοχείων που έρχονται σε επαφή με τους τουρίστες να γνωρίζουν πια είναι τα μουσεία, πότε και πως λειτουργούν και τι έχουν να δείξουν. Αυτό θα πρέπει να το γνωρίζουν και οι ταξιτζήδες και οι οδηγοί λεωφορείων και όλοι όσοι έρχονται σε επαφή με τους τουρίστες. Δυστυχώς τώρα υπάρχει μια σύγχυση καθώς οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν καλά καλά ποιες μέρες και ποιες ώρες λειτουργούν τα μουσεία πόσο μάλλον αν εκεί υπάρχουν κάποιες περιοδικές εκθέσεις ή εκδηλώσεις.
Κάτι άλλο που οφείλουν να κάνουν τα μουσεία είναι να βελτιώσουν τον τρόπο λειτουργίας τους, ο οποίος τις περισσότερες φόρες κολλά στις διαδικασίες του δημοσίου, παρά την καλή θέληση των στελεχών του. Η λειτουργιά τους θα πρέπει να γίνει πιο σύγχρονη, πιο τουριστική, πιο αποτελεσματική και η διοργάνωση εκδηλώσεων στους χώρους τους από τρίτους πχ διοργανωτές συνεδρίων, πιο εύκολη.
Έχουν χρέος να το κάνουν αυτό καθώς έτσι θα βοηθήσουν την πόλη να βελτιώσει θεαματικά το τουριστικό της προϊόν. Αν η Θεσσαλονίκη έχει καλό τουριστικό προϊόν, τότε περισσότεροι τουρίστες θα έρθουν στην πόλη, άρα περισσότεροι θα πάνε και στα μουσεία. Πιο εύκολα θα έρθει ένας ξένος να παρακολουθήσει ένα συνέδριο, να κάνει citybreak ή να επισκεφτεί μια κλαδική έκθεση στη Θεσσαλονίκη, αν γνωρίζει πως η πόλη διαθέτει και μερικά καλά μουσεία για να αξιοποιήσει τον όποιο ελεύθερο χρόνο του.
Δυστυχώς τώρα τα μουσεία της Θεσσαλονίκης, παρ’ όλο που έχουν να διαχειριστούν μια απίστευτη ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά, αποτελούν φτωχούς συγγενείς με μικρή συνεισφορά στην τουριστική ανάπτυξη. Δεν κατάφεραν να αποκτήσουν σχέσεις με την τουριστική βιομηχανία και δεν μπόρεσαν να αξιοποιήσουν τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα.
Ας αφήσουν λοιπόν τα σχεδία και τα όνειρα για προσέλκυση τουριστών από το εξωτερικό. Οι τουρίστες είναι εδώ και περιμένουν…

Πείτε τη γνώμη σας

avatar