Αφήνοντας πίσω μια κακή χρονιά, ο ελληνικός τουρισμός βαδίζει ολοταχώς σε μια επίσης κακή χρονιά. Γιατί η περσινή χρονιά ήταν κακή;
Γιατί ενώ οι τουρίστες αυξήθηκαν, τα έσοδα μειώθηκαν (μείον 878 εκατ.). Η Ελλάδα, ήταν μαζί με την Τουρκία οι μόνες χώρες στη Μεσόγειο που είδαν τις τουριστικές τους εισπράξεις να μειώνονται. Ωστόσο, ενώ η Τουρκία για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια προσέλκυσε λιγότερους τουρίστες σε σχέση την Ελλάδα, είχε περισσότερα έσοδα από την Ελλάδα (συνολικά 15 δις ευρώ έναντι 13.2 της Ελλάδας).
Γιατί η χώρα μας ήταν η μόνη στην Μεσόγειο που δεν κατάφερε να επωφεληθεί σημαντικά από τα προβλήματα του τούρκικου τουρισμού αλλά και την Ρωσική αγορά που έχασε για διάφορους λογούς τους δημοφιλέστερους προορισμούς της, δηλαδή την Τουρκία, την Αίγυπτο και την Τυνησία.
Γιατί η τουριστική μας σαιζόν παραμένει αφόρητα μικρή. Πέρσι επί της ουσίας ξεκίνησε αρχές Ιουλίου και αφού πρώτα οι ξενοδόχοι αναγκάστηκαν να δώσουν πολύ χαμηλές προσφορές για να προσελκύσουν τους τουρίστες τις τελευταίας στιγμής.
Τα γραφούμε όλα αυτά γιατί τις τελευταίες μέρες, εμφανίστηκαν όπως κάθε χρόνο τέτοια εποχή, τα συνήθη δημοσιεύματα που με πομπώδη τρόπο περιγράφουν το τεράστιο ενδιαφέρον που δείχνουν οι ξένοι να κάνουν διακοπές στην Ελλάδα. Αν δεν παρακολουθεις τα πράγματα θα νομίζεις ότι οι Γερμανοί, οι Άγγλοι και άλλοι δυτικοευρωπαίοι, σχηματίζουν ήδη ουρές έξω από τα τουριστικά γραφεία για να βρουν μια θέση κάτω από τον ελληνικό ήλιο.
Ωστόσο κανένα από αυτά τα δημοσιεύματα τα οποία αναδημοσιεύουν αμάσητα ότι του σερβίρουν, δεν αναφέρεται στις τιμές με τις οποίες θα δουλέψει φέτος ο ελληνικός τουρισμός. Ξεχνούν ότι το ζητούμενο δεν είναι πόσοι τουρίστες θα έρθουν στην Ελλάδα αλλά τι χρήματα θα αφήσουν στην ασθμαίνουσα οικονομία της. Χειρότερο από το να μην έχεις τουρίστες είναι να έχεις τουρίστες και να μην βγάζεις κέρδος.
Με την Τουρκία να χάνει λόγω των γνωστών προβλημάτων της και τους εναπομείναντες δυτικούς τουρίστες και την Ισπανία να είναι πανάκριβη και να έχει φουλάρει από τουρίστες, η Ελλάδα θα έχει φέτος περισσότερους τουρίστες και αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Ωστόσο όπως προαναφέραμε, για τον ελληνικό τουρισμό δεν είναι αυτό το ζητούμενο. Το ζητούμενο είναι τα έσοδα που θα πρέπει να βρει τρόπο να τα αυξήσει. Είναι κρίμα ένα τέτοιο τουριστικό προϊόν να το πουλάς τόσο χαμηλά.
Επίσης δεν είναι λογικό να πανηγυρίζουμε για το αυτονόητο. Δηλαδή για το ότι η Ελλάδα θα γεμίσει από τουρίστες τους τρεις καυτούς μήνες του καλοκαιριού, τότε δηλαδή που η ζήτηση είναι τεράστια. Η Ελλάδα θα πρέπει να πανηγυρίζει όταν η τουριστική της περίοδος θα ξεκινά από νωρίς τον Απρίλιο και θα ολοκληρώνεται στο τέλος του Νοέμβρη. Όταν θα έχει ισχυρό προϊόν και ισχυρή τουριστική βιομηχανία που θα μπορεί να πουλά τις υπηρεσίες της σε τιμές που η ίδια θα καθορίζει και όχι αυτοί που εκμεταλλεύονται τις αδυναμίες της.
Ωστόσο για να γίνει αυτό χρειάζεται πρώτα να αποκτήσει τουριστική πολιτική. Δηλαδή ένα μακρόπνοο σχέδιο με στόχους και συγκεκριμένες ενέργειες. Κίνητρα στην τουριστική βιομηχανία, συνεννόηση με τι αεροπορικές εταιρείες, σύγχρονο μάρκετινγκ, προβολή και προώθηση.
Τουριστική πολιτική δεν είχαμε ποτέ στη χώρα μας. Όπως και πριν έτσι και τώρα, την εκάστοτε κυβέρνηση την ενδιαφέρει να πλασάρει στους εθισμένους στο κουτόχορτο Έλληνες πολίτες εντυπωσιακά νούμερα αφίξεων, πολλές φορές εκτός πραγματικότητας. Έτσι έχει να κοκορευτεί για κάτι καθώς σε όλα τα υπόλοιπα τα έκανε… σκ@τ@. Το ίδιο έκαναν και οι προηγούμενοι.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments