Δυο κακές ειδήσεις είχε η εβδομάδα που μας πέρασε, που αφορούν στην τουριστική κίνηση στη χώρα μας την επόμενη τουριστική περίοδο.
Η πρώτη έχει να κάνει με την απόφαση της Ryanair να μείωσε κατά 2% τις διαθέσιμες θέσεις προς την Ελλάδα το καλοκαίρι του 2017.
Η ανησυχία δεν έχει να κάνει με τον αριθμό των διαθεσίμων θέσεων που θα είναι λιγότερες, καθώς υπό κανονικές συνθήκες αυτές άνετα θα μπορούσαν να καλυφθούν από άλλες αεροπορικώς εταιρείες. Τα πράγματα είναι πιο σοβαρά. Η Ryanair, έχει δείξει πολλές φορές πως ξέρει να βλέπει μπροστά και ότι απεχθάνεται το ρίσκο. Δεν διακινδυνεύει τίποτε αν δεν είναι σίγουρη ότι το ρίσκο είναι μικρό έως ανύπαρκτο. Προφανώς βλέπει πως υπάρχει κόπωση στη δυναμική της χώρας μας όσον αφορά την αύξηση του εισερχόμενου τουριστικού ρεύματος. Ότι τα εισιτήρια θα μείνουν στα αζήτητα.
Μπορεί τέτοιες αποφάσεις της, που δημιουργούν δυσαρέσκεια στο κοινό να τις φορτώνει πάντα στους άλλους πχ στην Κυβέρνηση που δεν αποδέχεται τις προτάσεις της για μειώσεις φόρων και τελών, αλλά στην πραγματικότητα αυτές είναι προφάσεις εν αμαρτίες. Αν η κίνηση είναι ζωηρή και τα αεροπλάνα της γεμίζουν, τότε η Ryanair μένει στον προορισμό. Αν όχι, μειώνει θέσεις ή φεύγει τελείως. Ρωτήστε Βόλο (αεροδρόμιο Αγχιάλου) και Κω, κάτι ξέρουν παραπάνω καθώς το έχουν βιώσει.
Η δεύτερη και ακόμη πιο κακή είδηση έχει να κάνει με τις δηλώσεις του αντιπροέδρου της Aegean Ευτύχη Βασιλάκη, για τα λάθη των κυβερνώντων σε παρόν και παρελθόν που μειώνουν τη δυνατότητα της εταιρίας να είναι ανταγωνιστική, σε ένα περιβάλλον πρωτοφανούς ανταγωνισμού.
Η Aegean είναι το πιο σημαντικό εργαλείο του ελληνικού τουρισμού καθώς είναι η αεροπορική εταιρεία που φέρνει στην Ελλάδα τους περισσότερους τουρίστες. Τα τελευταία χρόνια έχει επενδύσει τεράστια κεφάλαια σε αγορά νέων αεροσκαφών, άνοιγμα νέων βάσεων σε περιφερειακά αεροδρόμια, δημιουργία μεγάλου δικτύου άνω των 100 προορισμών, και διεύρυνση της περιόδου των δρομολογίων από Φεβρουάριου και Μάρτιο όταν άλλες αεροπορικές ξεκινούν Μάιο και Ιούνιο.
Ωστόσο τα εμπόδια που βάζει η Πολιτεία είναι ανυπέρβλητα και ο κ. Βασιλάκης προειδοποιεί πως αν αυτά δεν διορθωθούν τότε δεν μπορούμε να μιλάμε για περαιτέρω ανάπτυξη.
Ποια είναι αυτά; Ο ΦΠΑ που από 13% έφτασε στο 24% βγάζοντας εκτός ανταγωνισμού την ελληνική εταιρεία σε σχέση με τις ξένες, άλλα και το ακριβό Ελ. Βενιζέλος όπου η Aegean πραγματοποιεί τη μεγαλύτερη δραστηριότητα της.
Το πρώτο άφορα τη σημερινή κυβέρνηση και την φορομπηχτική της τακτική, το δεύτερο τις παλαιότερες κυβερνήσεις. Για να γίνει φτηνότερο το Ελ Βενιζέλος θα πρέπει να επεκταθεί η σύμβαση των διαχειριστών του με το ελληνικό δημόσιο. Αυτό είναι δουλειά και ευθύνη της κυβέρνησης. Ωστόσο καμιά κυβέρνηση δεν το τόλμησε καθώς όλες ήθελαν όλο το χρήμα εδώ και τώρα, για να καλύπτει τις απύθμενες μαύρες τρύπες του δημοσίου και όχι περισσότερα χρήματα αλλά μακροπρόθεσμα. Το δεύτερο, που θα έκανε το αεροδρόμιο φτηνότερο, εκτός των άλλων θα έφερνε και άλλες αεροπορικές εταιρείες, περισσότερους επιβάτες, περισσότερους εμέσους φόρους.
Αν λοιπόν η Aegean αποφασίσει λόγω χαμηλής ζήτησης και των παραπάνω εμποδίων που την βγάζουν εκτός ανταγωνισμού να αφαιρέσει δρομολόγια από το δίκτυο της, να μικρύνει την πτητική περίοδο και να μείωση τις διαθέσιμες θέσεις, τότε θα μιλάμε για μια πραγματική καταστροφή του ελληνικού τουρισμού.
Και τι θα κάνει η Aegean τα αεροπλάνα που θα τις περισσέψουν; Ότι και η Ryanair. Θα τα πάει αλλού, να κουβάλα τουρίστες για λογαριασμό άλλων χώρων, που θα κάνουν το αυτονόητο και το λογικό. Δηλαδή δε θα της βάζουν εμπόδια αλλά θα την βοηθού. Ακραίο σενάριο άλλα κοντός ψαλμός…
Και τι κάνει το αρμόδιο Υπουργείο Τουρισμού; Λαμβάνει τα μηνύματα; Προς το παρόν κάνει διακοπές στο αγαπημένο Παρίσι. Εκεί ήταν η Υπουργός Τουρισμού τις προηγούμενες μέρες, μετέχοντας σε μια χαμηλής σημασίας έκθεση τουρισμού. Άλλωστε δεν έχει να ανησυχεί για τίποτε. Όπως και φέτος, έτσι και του χρόνου, η Τράπεζα της Ελλάδος που καταμετρά τους τουρίστες που έρχονται στη χώρα μας, θα φροντίσει να παρουσιάσει μεγάλα νούμερα αφίξεων τουριστών, πιθανόν άνω των 30 εκατομμυρίων. Φέτος θα είναι 27.6 εκατ. Αν συνεχίσουμε έτσι, σε πολύ λίγα χρόνια ακόμη και η Ισπανία θα τρώει τη σκόνη μας…

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments