Μια πολύ ενδιαφέρουσα ημερίδα έγινε στη Θεσσαλονίκη. Θέμα της “Μουσεία και τουρισμός, μια σχέση σε εξέλιξη” Ήταν η συνέχεια χθεσινής ημερίδας που πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Μπενάκη στην Αθήνα. Την διοργάνωσαν το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (φιλοξενήθηκε στους χώρους του), το προξενείο των ΗΠΑ στη Θεσσαλονίκη, το Βρετανικό συμβούλιο και το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.
Στο πρώτο μέρος της ημερίδας μίλησαν στελέχη διάσημων μουσείων του εξωτερικού που αναφέρθηκαν σε καλές πρακτικές σύνδεσης των μουσείων με τον τουρισμό.
Το δεύτερο μέρος μας προσγείωσε στην ντόπια πραγματικότητα. Ήταν μια συζήτηση στρογγυλής τράπεζας με θέμα: Σύνδεση Μουσείων, Πολιτιστικών και Τουριστικών Οργανισμών. Δημιουργία Δικτύων Συνεργασίας.
Σ΄αυτήν πήραν μέρος:
– ο Ορέστης Ανδρεαδάκης, Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης,
– ο Αλέξανδρος Θάνος, Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού – Πολιτισμού, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας,
– ο Πρόδρομος Μοναστηρίδης διευθυντής μάρκετινγκ στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
– ο Σπύρος Πέγκας, Αντιδήμαρχος Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων, στο Δήμο Θεσσαλονίκης
– και η Συραγώ Τσιάρα, Διευθύντρια Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης
Το συντονισμό έκανε η δημοσιογράφος Νικόλ Καζαντζίδου.

Από τις ενδιαφέρουσες εισηγήσεις που ακούσαμε και την συζήτηση που ακολούθησε, τα συμπεράσματα που βγαίνουν δεν είναι και τόσο ενθαρρυντικά. Η Θεσσαλονίκη και η ευρύτερη περιοχή, παρά τον τεράστιο ιστορικό πλούτο, κερδίζει ελάχιστα από αυτό καθώς δεν μπορεί να τον αξιοποιήσει τουριστικά με ένα σύγχρονο τρόπο. Οι φορείς μεταξύ τους δεν συνεργάζονται ενώ τα μουσεία αδυνατούν να συνεργαστούν με την τουριστική βιομηχανία, καθώς δεν έχουν τους ανθρώπους να το κάνουν. Η διοικητική τους δομή είναι τέτοια που δεν περιλαμβάνει ανθρώπους εξειδικευμένους στο τουριστικό μάρκετινγκ και ανάπτυξη. Έτσι μουσεία και τουριστική βιομηχανία μιλούν διαφορετική γλώσσα και η συνεννόηση μεταξύ τους για ανάπτυξη κοινών δράσεων είναι αδύνατη.
Απουσιάζει βέβαια και η σχετική οργάνωση, η εύκολη πρόσβαση στους αρχαιολογικούς χώρους, η σύγχρονη πληροφόρηση και πολλά άλλα.
Έτσι, ενώ στη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή υπάρχουν μουσεία και αρχαιολογικοί χώροι παγκόσμιας εμβέλειας, αυτοί δεν μπορούν να προσελκύσουν τουρίστες. Ούτε προσπαθούν, ούτε ξέρουν τον τρόπο να το κάνουν. Το χειρότερο είναι ότι δεν μπορούν να προσελκύσουν ούτε τους επισκέπτες που έρχονται στη Θεσσαλονίκη για άλλους λόγους.
Το παρήγορο είναι ότι όλοι και κυρίως οι άνθρωποι των μουσείων, κατανοούν πλέον πως πρέπει να κάνουν άνοιγμα στον τουρισμό με έναν πιο αποτελεσματικό τρόπο.
Οι άνθρωποι του τουρισμού που παρακολούθησαν την ημερίδα ήταν ελάχιστοι και κανείς από το χώρο των τουριστικών πρακτόρων.

 

 

 

 

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments