Του ΜΠΑΜΠΗ ΓΙΑΝΝΑΚΙΔΗ*

Πάει καιρός που σκέφτομαι αν πρέπει να γράψω ή όχι γι αυτό το χάλι. Μήπως δεν είναι σωστό; Μήπως το αντιμετωπίζω με λάθος τρόπο; Μήπως κατηγορηθώ για ρατσισμό και έλλειψη κοινωνικής ευαισθησίας;
Τέτοιες κι άλλες παρόμοιες σκέψεις μ΄ έκαναν να καθυστερήσω να τοποθετηθώ και να σχολιάσω δημόσια αυτό που βλέπω εδώ και πολύ καιρό και δεν μου αρέσει…
Το θέμα μου είναι όλοι αυτοί οι πλανόδιοι μικροπωλητές που πουλάνε νερά, καλαμπόκια, μαλλί της γριάς, μινιατούρες, φακούς και δεν ξέρω εγώ τί άλλο και με τους πάγκους τους έχουν περικυκλώσει τις ομπρέλες Ζογγολόπουλου και έχουν γίνει τμήμα ή προέκταση αυτών. Είναι όλοι αυτοί που… απαθανατίζονται στις φωτογραφίες που τραβούν διερχόμενοι και επισκέπτες, αφού δεν μπορούν να τους αποφύγουν.
Για να μην παρεξηγηθώ: Δεν έχω κανένα πρόβλημα με την ύπαρξη των πλανόδιων πωλητών. Έχω όμως πρόβλημα με τα σημεία που στήνουν τα μαγαζάκια τους. Όλοι αυτοί μπορούν κάλλιστα να πωλούν την πραμάτεια τους σε κάποια απόσταση από το επισκέψιμο και προς φωτογράφηση μνημείο ή έργο τέχνης.
Σε τελική ανάλυση, γιατί κάθε τουρίστας που επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη και θέλει να φωτογραφίσει την παραλία της, τις ομπρέλες Ζογγολόπουλου, το ή τα ηλιοβασιλέματά της να υποχρεούται να «κουβαλήσει» στη χώρα του και την… πλανόδια (παρα)οικονομία της πόλης μας; Κι εμένα γιατί πρέπει αυτό να μου αρέσει και να το ανέχομαι;
Μήπως η δημοτική αστυνομία πρέπει προστατεύσει τη φήμη αλλά και την αισθητική αυτής της πόλης;
Για τη δική μου αισθητική, οι μόνοι που μπορεί να παραβιάζουν αυτή την απόσταση ασφαλείας είναι ορισμένοι καλλιτέχνες που με την παρουσία τους όχι μόνο δεν προσβάλλουν την ομορφιά και την αισθητική του χώρου αλλά κάνουν ακόμη πιο ξεχωριστή τη στιγμή για τον επισκέπτη, πχ ένας ζωγράφος, ένας μουσικός.

*Ο Μπάμπης Γιαννακίδης είναι δημοσιογράφος του Αθηναϊκού – Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ) και λάτρης της φωτογραφίας. Του αρέσει να φωτογραφίζει τοπία δίχως την υποχρεωτική παρουσία αντιαισθητικών αντικειμένων, όπως είναι τα καροτσάκια των πλανόδιων ή τα καλώδια της ΔΕΗ.

 

 

 

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments