Στη χώρα μας ο νόμος είναι σαφής. Οι βασικές παροχές σε ένα ξενοδοχείο δεν μπορούν να χρεώνονται ξεχωριστά στον πελάτη. Βασικές παροχές δεν θεωρούνται πλέον μόνο το ζεστό νερό και τα καθαρά σεντόνια όπως ήταν πριν πολλά χρόνια. Βασικές παροχές θεωρούνται ότι υπάρχει μέσα στο δωμάτιο, δηλαδή το ψυγείο, η τηλεόραση, o κλιματισμός και ας ευχηθούμε πως σύντομα, βασική παροχή θα θεωρείται και το ίντερνετ,
Ωστόσο στη χώρα μας οι νόμοι θεωρούνται απλά ένα εμπόδιο προς αποφυγή. Έτσι πολλοί ιδιοκτήτες, κυρίως μικρών καταλυμάτων σε παραθεριστικά μέρη της Ελλάδας, εξακολουθούν να κάνουν διάφορες αλχημείες σε βάρος των πελατών τους, προκειμένου να τους πάρουν περισσότερα χρήματα. Η πιο δημοφιλής αλχημεία αφορά στον κλιματισμό. Φτάνεις στο δωμάτιο σου, ψάχνεις να βρεις το τηλεκοντρόλ του κλιματισμού αλλά αυτό πουθενά. Καλείς τη ρεσεψιόν και εκεί μαθαίνεις πως αν θέλεις να δροσιστείς θα πρέπει να πληρώσεις ένα επιπλέον ποσό για κάθε μέρα που θα χρησιμοποιείς τον κλιματιστικό μηχάνημα. Παλαιότερα δεν έβρισκες ούτε το τηλεκοντρόλ της τηλεόρασης ενώ στο ψυγείο είχε προστεθεί λουκέτο. Ωστόσο επειδή για την τηλεόραση και το ψυγείο οι τουρίστες δε δείχνουν ενδιαφέρον, οι περισσότεροι ξενοδόχοι, με πόνο ψυχής αναγκάστηκαν να τα παρέχουν δωρεάν. Όχι όμως και το χρηματοκιβώτιο του δωματίου που σε πολλά καταλύματα εξακολουθούν να το χρεώνουν έξτρα.
Όλη αυτή η γελοία κατάσταση γελοιοποιεί τουριστικά τη χώρα μας διεθνώς. Και όλες αυτές οι χιλιάδες γελοιοποιήσεις που προκαλούν οι διάφοροι καραμήτροι του ελληνικού τουρισμού, που έγιναν ξενοδόχοι χωρίς ποτέ να αποκτήσουν ξενοδοχειακή και επαγγελματική συνείδηση, έκαναν τη χώρα μας να χάσει την υπεράξια που της έδωσαν η φύση και οι αρχαίοι μας πρόγονοι. Έτσι η Ελλάδα κατάντησε μια χώρα φτηνοτουρισμού και αυτό φέτος είναι εμφανές περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά.
Ωστόσο υπάρχει και μια άλλη σημαντική παράμετρος. Η τακτική αυτή δηλητηριάζει τον υγιή ανταγωνισμό. Οι παραπάνω ξενοδόχοι δηλώνουν χαμηλότερες τιμές στις διάφορες ιστοσελίδες πχ Booking, μέσα από τις οποίες πουλούν τα δωμάτια τους, προκειμένου να είναι πιο ανταγωνιστικοί και να “κλέβουν” τους πελάτες από τους άλλους ξενοδόχους, που η αξιοπρέπεια και ο επαγγελματισμός τους δεν τους επιτρέπει να ακολουθούν αυτές τις κουτοπόνηρες πρακτικές. Καθώς όμως ο κόσμος κυνηγά το φθηνότερο, πέφτει στην παγίδα και όταν φτάσει στο ξενοδοχείο ανακαλύπτει πως για να έχει μια αξιοπρεπή διαμονή θα πρέπει να δώσει επιπλέον χρήματα.
Τι θα κάνετε αν σας τύχη αυτή η περίπτωση; Μην πληρώσετε τίποτε. Πείτε στον ξενοδόχο ότι θα πάτε στην περιφερειακή υπηρεσία του Υπουργείου Τουρισμού (αυτή που παλιότερα ξέραμε ως ΕΟΤ και περιφερειακά της γραφεία υπάρχουν σε διάφορες περιοχές της χώρας ) για να κάνετε καταγγελία. Η καταγγελία σημαίνει ότι ο ΕΟΤ αμέσως θα του επιβάλει ένα διοικητικό πρόστιμο πέντε χιλιάδων ευρώ και θα τον κάνει να τρέχει να απολογείται στα κεντρικά στην Αθήνα για να το μειώσει.
Όταν μιλήσεις με ξενοδόχους που ακολουθούν αυτή την κακή πρακτική σου απαντούν, αφού πρώτα πάρουν το μίζερο ύφος τους, με τα ίδια επιχειρήματα όπως εδώ και χρόνια. Θα σου πουν πως δεν βγαίνουν καθώς ο τουρισμός δεν πάει καλά, ότι η περίοδος είναι μικρή, ότι πουλούν με χαμηλές τιμές και ότι πληρώνουν πολλούς φόρους. Δεν σου αναφέρουν ωστόσο ότι αυτοί και οι πρακτικές τους έχουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης που φτάσαμε σ΄αυτό το χάλι.
Τα γράφουμε όλα αυτά με αφορμή καταγγελία που μας έστειλε αναγνώστης μας. Είχε κλείσει δωμάτιο σε κατάλυμα της Κεφαλλονιάς από την Booking.com στην σελίδα της οποίας δεν ανέφερε ότι ο κλιματισμός χρεώνεται εξτρά. Το κατάλαβε όταν έφτασε στο κατάλυμα (φώτο). Όταν διαμαρτυρήθηκε στην booking αυτή του απάντησε πως στην επιβεβαίωση της κράτησης υπήρχε αναφορά. Πράγματι στα ψιλά γράμματα της επιβεβαίωσης υπήρχε αναφορά αλλά η κράτηση είχε ήδη γίνει.

Πείτε τη γνώμη σας

avatar