Κάποτε σε μια τουριστική έκθεση της Γερμανίας ( 2012), οι υπεύθυνοι της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, είχαν την ιδέα να μοιράσουν πορτοκάλια στους διερχόμενους επισκέπτες. Άγνωστοι οι λόγοι και οι στόχοι, αλλά τότε οι περισσότεροι επαγγελματίες του τουρισμού από την Ελλάδα και κυρίως οι ξενοδόχοι, αντέδρασαν αρνητικά για την άστοχη κατά τη γνώμη τους κίνηση. Θεωρούσαν πως όχι μόνο δεν είχε αποτέλεσμα αυτή η δράση και ήταν εντελώς ερασιτεχνική χωρίς επαγγελματικό μάρκετινγκ, αλλά ταυτόχρονα το χαρακτήρισαν ως “θίασος” και “καρναβάλι”. Από τότε και μέχρι σήμερα, έχουν γραφτεί και λεχθεί άπειρες γνώμες και προτάσεις για το πως πρέπει να διαφημίζεται και να προωθείται ένα τουριστικό προϊόν. Κάποιοι είναι υπέρμαχοι στο να οργανώνονται ταξίδια εξοικείωσης ( fam trips) για ξένους δημοσιογράφους και τουριστικούς πράκτορες, ή να γίνονται παρουσιάσεις και συναντήσεις B2Β όπως πχ η “Διπλωματία Πόλεων” της Θεσσαλονίκης, άλλοι συμμετέχουν σε εκθέσεις, άλλοι μιλούν για τη δυναμική του διαδικτύου, ορισμένοι τα συνδυάζουν όλα, μερικοί δεν κάνουν τίποτα. Η ουσία πάντως είναι πως δεν υπάρχει χρυσός κανόνας επιτυχίας, αφού κάθε προορισμός ή προϊόν έχουν εντελώς ιδιαίτερα και διαφορετικά χαρακτηριστικά προσέγγισης και προβολής. Την παραπάνω ιστορία με τα πορτοκάλια τη θυμηθήκαμε σε πρόσφατη επίσκεψή μας στη Λισαβόνα στην Πορτογαλία, βλέποντας τη βιτρίνα μιας ακριβής και επώνυμης μπουτίκ γυναικείων υποδημάτων. Εκεί είδαμε πως το ντεκόρ των πανάκριβων παπουτσιών ήταν πορτοκάλια, λεμόνια και άλλα φρούτα. Δεν μπορέσαμε να καταλάβουμε το μήνυμα πώλησης, αλλά τουλάχιστον οι εμπνευστές και διακοσμητές φαίνεται πως κατάφεραν το στόχο τους: Κοντοσταθήκαμε, αναρωτηθήκαμε, τα φωτογραφίσαμε και γενικά ασχοληθήκαμε με αυτό το πρωτότυπο ντεκόρ. Μήπως τελικά οι τότε υπεύθυνοι της ΠΚΜ ήταν “μπροστά από την εποχή τους”, και δεν το ξέραμε…;

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments