Ως πότε θα υπάρχουν προβλήματα στο αεροδρόμιο “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης λόγω χαμηλής νέφωσης, ομίχλης ή δυνατών πλάγιων ανεμών; Ως πότε θα ακυρώνονται πτήσεις λόγω αυτών των φαινομένων και θα ταλαιπωρείται ο κόσμος; 
Ως ότου υπάρχουν αυτά τα καιρικά φαινόμενα, καθώς λόγω της μορφολογίας της περιοχής πέριξ του αεροδρομίου, κάποια έντονα καιρικά φαινόμενα δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν με τεχνικά μέσα. 
Πολύς κόσμος νομίζει πως το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης στερείται κάποιων ηλεκτρονικών μέσων που αν τα είχε, τα αεροπλάνα θα προσγειώνονταν ακόμη και με τις πιο δύσκολες καιρικές συνθήκες. “Αυτό δεν ισχύει” μας διαβεβαίωσε σήμερα ο Ηλίας Μαραγκάκης, Chief Operating Officer στην Fraport, δηλαδή κάτι σαν υπερδιευθυντής και των 14 αεροδρομίων που διαχειρίζεται στην Ελλάδα η συγκεκριμένη εταιρεία. 
Μαζί με τον διευθυντή του αεροδρομίου “Μακεδονία” Γιάννη Βογιατζή και άλλα στελέχη της Fraport, έκαναν σήμερα μια εξαιρετική ενημέρωση στους δημοσιογράφους για το τι πραγματικά συμβαίνει στο αεροδρόμιο σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει λόγω έντονων καιρικών φαινομένων που φέτος εμφανίζονται συχνότερα από κάθε άλλη χρονιά. 
Όπως διαβεβαίωσε ο κ. Μαραγκάκης, το αεροδρόμιο διαθέτει ότι θα μπορούσε να έχει ένα σύγχρονο αεροδρόμιο. Δηλαδή σύστημα ILS και ότι άλλο ηλεκτρονικό βοήθημα είναι απαραίτητο για την προσέγγιση τον αεροσκαφών σε δύσκολες καιρικές συνθήκες. Μάλιστα το ILS είναι κατηγορίας δυο σε μια κλίμακα τριών βαθμίδων που είναι χωρισμένα διεθνώς. Ωστόσο λόγω της μορφολογίας του εδάφους στην γύρω περιοχή (λόφοι και βουνά) δεν μπορεί να αποκτήσει ILS κατηγορίας τρία που θα επέτρεπε την τυφλή προσγείωση των αεροσκαφών σε περίπτωση πυκνής ομίχλης. Δηλαδή προσγείωση που κάνει ο αυτόματος πιλότος του αεροσκάφους με βάση τα στοιχειά που λαμβάνει από το ILS 3.

Μπορεί να βελτιωθεί η κατάσταση;
Αναμένεται κάποια βελτίωση της κατάστασης λόγω δυο παραγόντων που θα συμβούν οσονούπω. Ο πρώτος είναι η ολοκλήρωση τον Μάρτιο του δεύτερου διαδρόμου προσγείωσης αεροσκαφών ο οποίος είναι κλειστός από το 2006 λόγω αναβάθμισης και επέκτασης προς τη θάλασσα. Αυτό θα βελτιώσει κάπως την κατάσταση καθώς θα προσφέρει κάποιες εναλλακτικές στα αεροσκάφη που θα προσεγγίζουν. Η κυριότερη ωστόσο βελτίωση θα συμβεί όταν η ΥΠΑ ολοκληρώσει την κωδικοποίηση μια νέας διαδικασίας προσέγγισης των αεροσκαφών η οποία θα χρησιμοποιεί όχι το ILS αλλά δορυφορικά βοηθήματα. Αυτό αναμένεται να συμβεί στο τέλος του χρόνου και θα δώσει τη δυνατότητα στα αεροσκάφη να κατεβαίνουν σε χαμηλότερο ύψος απ’ ότι τώρα προκείμενου να αποκτήσουν οπτική επαφή με τον διάδρομο προσγείωσης. Σήμερα τα αεροσκάφη μπορούν να κατεβούν με την βοήθεια του ILS 2 μέχρι τα 500 μέτρα σε περίπτωση ομίχλης και 800 πόδια σε περίπτωση χαμηλής νέφωσης. 
Κοντολογίς αναμένεται σημαντική βελτίωση μέχρι το τέλος του χρόνου όσον αφορά τα όρια ασφάλειας προκειμένου να προσγειωθεί ένα αεροσκάφος με ομίχλη ή χαμηλή νέφωση, αλλά το πρόβλημα δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί πλήρως. 
Μικρότερο πρόβλημα υπάρχει επίσης με τους δυνατούς πλάγιους ανέμους που και αυτό δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί πλήρως. Αντίθετα, δύσκολα μπορεί να κλείσει το αεροδρόμιο λόγω χιονόπτωσης καθώς διαθέτει επαρκή στόλο εκχιονιστικών μηχανημάτων που επιχειρούν συνεχώς και κρατούν ανοιχτούς τους διαδρόμους και όλους τους βοηθητικούς χώρους, καθώς και τον δρόμο που οδηγεί προς το αεροδρόμιο. 
Δυστυχώς ούτε η Fraport, ούτε κανείς άλλος φορέας έχει την δικαιοδοσία να επιβάλει στις αεροπορικές εταιρείες το που θα προσγειωθεί ένα αεροσκάφος τους που λόγω ομίχλης ή χαμηλής νέφωσης δεν μπορεί να προσγειωθεί στη Θεσσαλονίκη. Δεν μπορούν δηλαδή να υποχρεώσουν τις αεροπορικές εταιρείες σε περίπτωση που έχει πρόβλημα η Θεσσαλονίκη να προσγειώσουν το αεροπλάνο τους στο κοντινότερο αεροδρόμιο που είναι αυτό της Καβάλας. Έτσι δημιουργούνται τα γνωστά προβλήματα ταλαιπωρίας του κόσμου, όπως αυτό που συνέβη πρόσφατα με πτήση της Ryanair που επέλεξε να προσγειωθεί στην Τιμισοάρα άλλα και άλλα που προσγειώθηκαν στα Σκόπια, τη Σόφια ή την Αθήνα. 
Τέλος, καθώς τους τελευταίους μήνες δεχόμαστε στα Omorfa Taxidia αρκετά παράπονα για την καθυστέρηση στην παραλαβή των αποσκευών μετά από κάθε πτήση, οι άνθρωποι της Fraport μας είπαν πως αυτό είναι θέμα των εταιρειών επίγειας εξυπηρέτησης και η Fraport δεν μπορεί να επέμβει. Ωστόσο όπως διαβεβαίωσαν, στον τελευταίο διαγωνισμό για την ανανέωση των αδειών επίγειας εξυπηρέτησης που ολοκληρώθηκε πρόσφατα, τέθηκαν κάποια συγκεκριμένα χρονικά όρια για την παραλαβή των αποσκευών. 
Ήταν μια πολύ χρήσιμη και εντελώς απαραίτητη ενημέρωση η σημερινή των ανθρώπων της Fraport, που ξεκαθάρισε με τον καλύτερο τρόπο μια νεφελώδη κατάσταση που ενίοτε δημιουργεί σύγχυση.

Πείτε τη γνώμη σας

avatar