Μπορεί οι αεροπορικές μεταφορές να διανύουν την καλύτερη τους εποχή και οι αερομεταφορές να κυριαρχούν διεθνώς με εξαιρετικές προβλέψεις για το μέλλον, ωστόσο οι αεροπορικές εταιρείες κλείνουν ή συγχωνεύονται . Και μάλιστα αν εξαιρέσει κάνεις τις μεγάλες εταιρείες, οι περισσότερες από τις μικρές δίνουν αγώνα επιβίωσης. Χθες ανέστειλαν την λειτουργία τους δυο ακόμη αεροπορικές εταιρείες που είχαν τον ίδιο ιδιοκτήτη, η Primera Air Scandinavia με έδρα την Κοπεγχάγη και η Primera Air Nordic με έδρα την πρωτεύουσα της Λετονίας τη Ρίγα. Κάθε μια είχε στόλο εφτά συγχρόνων αεροσκαφών και περίπου 300 άτομα προσωπικό. Άφησαν εκατοντάδες άτομα στα αεροδρόμια, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα. Ήταν εκδρομείς που όταν πήγαν στο αεροδρόμιο για να επιστρέψουν στην πατρίδα τους, έμαθαν πως η αεροπορική εταιρεία μόλις είχε πτωχεύσει. Φυσικά, όπως συμβαίνει πάντα, θα βρεθεί τρόπος να επιστρέψουν στην πατρίδα τους, είτε με την βοήθεια των κρατικών αρχών της χώρας τους είτε βάζοντας το χέρι στην πιστωτική κάρτα που σε τέτοιες περιστάσεις αποδεικνύεται σωτήρια. Ωστόσο αυτές οι δυο εταιρείες δεν είναι οι μοναδικές που κατέρρευσαν από την αρχή του χρόνου. Κάποιες τυχερότερες αναγκάστηκαν να συγχωνευτούν ή να απορροφηθούν από άλλες για να σώσουν ότι σώζεται. Ο σκληρός ανταγωνισμός, ο πόλεμος χαμηλών τιμών στα εισιτήρια, τα ακριβά καύσιμα και αστάθμητοι παράγοντες είναι οι κύριες αιτίες. Ας δούμε λοιπόν ποιες αεροπορικές εταιρείες κατέρρευσαν από τις αρχές του χρόνου και δεν είναι λίγες. Θα αναφερθούμε μόνο σ΄αυτές της Ευρώπης.

1. Air Italy και Meridiana (Ιταλία). Μετά από πολλές οικονομικές περιπέτειες συγχωνεύτηκαν δημιουργώντας την νέα Air Italy με βασικό μέτοχο την Qatar Airways.

2. Azur Air (Γερμανία). Ήταν εταιρεία τουρκικών συμφερόντων με έδρα το Ντίσελντορφ και στόλο δυο αεροσκαφών. Ανέστειλε τη λειτουργία της.

3. ASL Airlines (Ελβετία). Είχε μόλις ένα επιβατικό αεροσκάφος και αρκετά cargo. Ανέστειλε τη λειτουργιά της.

4. Fly Viking (Νορβηγία). Είχε στόλο τριών αεροσκαφών. Ανέστειλε τη λειτουργία της.

5. NAYSA (Ισπανία). Είχε έδρα στα Κανάρια νησιά και στόλο 11 αεροσκαφών. Απορροφήθηκε από την εταιρεία Binter Canarias

6. DAPT Ukrainian Airlines με έδρα το Κίεβο. Όταν έκλεισε είχε στόλο οκτώ αεροσκαφών. Πετούσε και προς ελληνικά αεροδρόμια.

7. NEXTJET. Από τις μεγαλύτερες περιφερειακές αεροπορικές εταιρείες της Σουηδίας. Είχε στόλο 15 αεροσκαφών. Μετά το κλείσιμο εξαγοράστηκε από άλλους επιχειρηματίες και συνεχίζει ως Air Scandic

8. Skywork Airlines. Είχε έδρα στην Βέρνη στην Ελβετία και στόλο έξι αεροσκαφών. Κάποτε εκτελούσε τακτικές πτήσεις από Βέρνη προς Θεσσαλονίκη. Ανέστειλε τη λειτουργία της.

9. Saratov Airlines. Μετά από ένα τραγικό δυστύχημα δεν μπόρεσε να ανακάμψει. Οι ρώσικες αρχές αφαίρεσαν την άδεια λειτουργίας λόγω παραβίασης των κανόνων ασφαλείας. Είχε στόλο οκτώ αεροσκαφών.

10. Open Skies. Ήταν θυγατρική της British Airways και επιχειρούσε από το Παρίσι με δυο αεροσκάφη. Έκλεισε και το πρωσικό της απορροφήθηκε στην νεοσύστατη χαμηλού κόστους Level του Ομίλου IAG (Bristis Airways, Iberia κλπ).

Πείτε τη γνώμη σας

avatar