Το 2016 ήταν μια εξαιρετική χρονιά για την παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία. Οι επιβάτες ξεπέρασαν τα 3.7 δισεκατομμύρια και οι εμπορικές επιβατικες πτήσεις τα 37 εκατομμύρια. Καθώς τα εισιτήρια φτηναίνουν όλο και περισσότερο και τα δρομολόγια ανάμεσα σε προορισμούς πυκνώνουν, είναι απολύτως ξεκάθαρο ότι οι επιβάτες θα αυξάνονται χρόνο με το χρόνο. Οι βιομηχανίες δεν προλαβαίνουν να κατασκευάζουν αεροπλάνα με την Airbus να έχει εξασφαλίσει παραγγελίες για τα επόμενα 10 χρόνια. Οι χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρίες έδωσαν ζωή σε ξεχασμένα περιφερειακά αεροδρόμια και όλο και περισσότερος κόσμος δεν ενδιαφέρεται για το πιο αεροδρόμιο και πια εταιρεία θα χρησιμοποιήσει αρκεί να ταξιδέψει φτηνότερα ακόμη και από χερσαία μέσα (λεωφορείο ή τραίνο) που παραδοσιακά ήταν τα φτηνότερα.
Όσον αφορά στην ασφάλεια το πτήσεων το αεροπλάνο αποδείχθηκε και πάλι ο πρωταθλητής. Το 2016 ήταν μια καλή χρονιά με μόλις πέντε αεροπορικά δυστυχήματα στα οποία έχασαν τη ζωή τους 269 άτομα. Είναι απολύτως βεβαιώ πως περισότερο κινδυνεύεις στην διαδρομή για το αεροδρόμιο ή κάνοντας ποδήλατο ή να πέσεις από το κρεβάτι σου παρά να ταξιδέψεις με αεροπλάνο.
Ωστόσο, μελετώντας τα δυστυχήματα οι ειδικοί καταλήγουν στο συμπέρασμα, πως αχίλλειος πτέρνα στο θέμα της ασφάλειας των πτήσεων ειναι ο άνθρωπος. Οι πιλότοι, που στο παρελθόν έκαναν λίγες ώρες πτήσεων και αμείβονταν πλουσιοπάροχα τείνουν να εξαφανιστούν. Οι ερευνητές ισχυρίζονται πως σήμερα οι κυβερνήτες και οι συγκυβερνήτες επιβαρύνονται περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν λόγω μεγαλύτερης εργασιακής πίεσης που προκαλεί η εντατικοποίηση των ωρών εργασίας ενώ αμείβονται λιγότερο. Πολλοί πιλότοι είναι υπερβολικά κουρασμένοι, ενώ την προηγούμενη εβδομάδα τον γύρο του κόσμου έκανε βίντεο που δείχνε πιλότο να προσέρχεται στο αεροδρόμιο για να πετάξει μεθυσμένος.
Στο μεταξύ στους κύκλους των ειδικών πληθαίνουν οι συζητήσεις για το μέλλον της αεροπλοΐας θεωρώντας πως αυτό θα πάει στην πλήρη αυτοματοποίηση χωρίς την βοήθεια του ανθρώπου.
Ωστόσο πόσοι θα έμπαιναν σε ένα αεροπλάνο που θα ταξίδευε μόνο του χωρίς πιλότους; Προς το παρόν κάνεις καθώς οι ψυχολογικοί ενδοιασμοί του επιβατικού κοινού απέναντι σε μια τέτοια ιδέα δεν θα ήταν πολύ εύκολο να ξεπεραστούν παρά μόνο μετά από πάρα πολλά χρόνια.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments