Όταν μπήκαν στην ζωή μας οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους και ιδιαίτερα η Ryanair, χιλιάδες άτομα βρήκαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν ακόμη και στο εξωτερικό, πληρώνοντας λιγότερο και από το ταξί που χρησιμοποίησαν για να φτάσουν στο αεροδρόμιο.
Κανείς ωστόσο δεν αναρωτήθηκε για το ποιος πληρώνει τη διάφορα ανάμεσα στην φυσιολογική τιμή ενός αεροπορικού εισιτηρίου και της χαμηλής τιμής που τελικά πλήρωσαν.
Για παράδειγμα δεν είναι φυσιολογικό ένα αεροπορικό εισιτήριο στο Αθήνα – Θεσσαλονίκη να στοιχίζει 19 ευρώ, όταν μόνο οι φόροι είναι περίπου 35 ευρώ. Τη διαφορά μέχρι την κανονική τιμή που είναι πάνω από 100 ευρώ την πληρώνουν κάποιοι άλλοι και σπάνια η αεροπορική εταιρεία.
Ποιοι είναι αυτοί οι άλλοι;
Είναι το προσωπικό της εταιρείας που τα εργασιακά του δικαιώματα και οι αμοιβές είναι στα όρια της νομιμότητας. Που εξαντλώντας τα παραθυράκια των κανονισμών, βάζουν το ιπτάμενο προσωπικό να δουλεύει περισσότερες ώρες από ότι προβλέπεται. Όπως καταγγέλθηκε πρόσφατα, στη Ryanair οι πιλότοι πληρώνουν ακόμη και το νερό που θα πιουν κατά τη διάρκεια της πτήσης.
-Είναι οι επιβάτες που δεν είχαν την πολυτέλεια να ταξιδέψουν όποτε βρουν ένα φτηνό εισιτήριο, αλλά μια συγκεκριμένη ημερομηνία και πλήρωσαν το εισιτήριο διπλό και τρίδιπλο.
-Είναι οι επιβάτες που λόγω μεγάλης ανάγκης, πολλές φόρες για θέμα υγείας, πρέπει να ταξιδέψουν την ίδια μέρα και πληρώνουν το εισιτήριο χρυσάφι.
-Είναι οι επιβάτες που είτε δεν γνωρίζουν είτε τους διέφυγαν οι αυστηροί όροι των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους και πληρώνουν παράλογα πρόστιμα.
-Είναι τα χρήματα αυτών που έβγαλαν εισιτήριο αλλά τελικά δεν πέταξαν με δική τους ευθύνη και η αεροπορική εταιρεία δεν τους επιστρέφει όχι μόνο μέρος του εισιτηρίου αλλά ούτε τους φόρους, καθώς εφευρίσκει διάφορα τερτίπια και τους παρακρατά, παρά τον σχετικό κανονισμό που λέει πως οι φόροι επιστρέφονται.
-Είναι οι επιβάτες που πρέπει να έχουν μαζί τους αποσκευές και τις πληρώνουν πολλές φορές περισσότερο και από το αεροπορικό εισιτήριο.
-Είναι διάφοροι φορείς και Οργανισμοί που πληρώνουν στις αεροπορικές εταιρείες επιδοτήσεις πολλές φορές εκβιαστικά, για να συνεχίσουν να πετούν σε κάποιο αεροδρόμιο.
Κάπως έτσι δημιουργήθηκε, αρχικά από την Ryanair, το οικονομικό μοντέλο των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, που στη συνέχεια ακολούθησαν και οι παραδοσιακές αεροπορικές εταιρείες για να αντέξουν τον ανταγωνισμό. Ένα μοντέλο που τώρα κλυδωνίζεται, καθώς όπως έδειξε η πρόσφατη πρωτοφανής υπόθεση της Ryanair, με τις ακυρώσεις χιλιάδων πτήσεων μέχρι το τέλος Οκτωβρίου, οι κακοπληρωμένοι πιλότοι φεύγουν από την εταιρεία καθώς δεν αντέχουν.
Όταν λοιπόν την άλλη φορά βρείτε ένα αεροπορικό εισιτήριο σε πολύ χαμηλό κόστος, σκεφτείτε πως την διαφορά θα την πληρώσει κάποιος άλλος και σίγουρα δεν θα είναι η αεροπορική εταιρεία.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments