Το μικρό σχετικά οινοποιείο «Κτήμα Τέχνη Οίνου», βρίσκεται απέναντι από το Παγγαίο Όρος στο Μικροχώρι Δράμας, περιοχή η οποία αποτελούσε κέντρο Διονυσιακής λατρείας κατά την αρχαιότητα. Το 1993 δύο μηχανικοί, ο Γιάννης Παπαδόπουλος και Γιάννης Καλαϊτζίδης από χόμπι, προσωπικό μεράκι και αγάπη για το κρασί, αποφασίζουν να αναβιώσουν ένα παλιό οικογενειακό αμπελώνα. Στόχος τους, η ανάδειξη του άριστου εγκληματισμού συγκεκριμένων κοσμοπολίτικων αλλά και Ελληνικών ποικιλιών σταφυλιού στο οικοσύστημα της Δράμας.
Μετά από δυο χρόνια κυκλοφορούν τα πρώτα κρασιά με εξαιρετικά αποτελέσματα ποιότητας αλλά και αναγνωρισιμότητας αρχικά σε εγχώριο επίπεδο. Το κομψό σύγχρονο οινοποιείο του Κτήματος «Τέχνη Οίνου» κατασκευάζεται το 1998 και επεκτείνεται το 2007. Το αποτέλεσμα αποκαλύπτει δύο καλόγουστα κτιριακά συγκροτήματα με πύργους οι οποίοι επικοινωνούν μέσω υπόγειου τούνελ, αρχιτεκτονικά δείγματα καλαισθητικής αρμονίας. Το συνολικό δυναμικό παραγωγής φτάνει τις 300.000 φιάλες ετησίως.
Λίγο μετά το 2002 σε Ευρωπαϊκή έκθεση κρασιών, υπεύθυνος της Γερμανικής αεροπορικής εταιρίας Lufthansa δοκιμάζει τα κρασιά του Κτήματος. Ενθουσιασμένος από τη γεύση και ποιότητα, αποφασίζει να τα βάλει επί ένα τρίμηνο στο μενού της Πρώτης Θέσης στις πτήσεις της Lufthansa, ενώ την επόμενη χρονιά η συνεργασία ανανεώθηκε για άλλη μια φορά ! Αυτή η μεγάλη τιμή για το Ελληνικό κρασί το οποίο επιλέχθηκε ανάμεσα σε εκατοντάδες παγκόσμιους ανταγωνιστές, δεν ήρθε όμως εύκολα. Οι παραγγελία των Γερμανών θα γινόταν τον επόμενο χρόνο, αφού προηγουμένως το δοκίμαζαν ξανά περιοδικά και επί τρεις φορές, ώστε να ελέγξουν τη σταθερότητα της ποιότητας του κρασιού ! Κάθε φορά καταναλώθηκαν περίπου 10.000 φιάλες από το λευκό και ερυθρό «Τέχνη Αλυπίας» του 2001. Όπως μας είπε ο χημικός και οινολόγος του Κτήματος Άκης Παπαδόπουλος, η εξαιρετική ποιότητα των κρασιών, οφείλεται -εκτός από το μεράκι- στο ιδιαίτερα ευνοϊκό μικροκλίμα της Δράμας αλλά και τη διαμόρφωση των εδαφών της.
Οι φωτογραφίες είναι από πρόσφατη επίσκεψη αποστολής που οργάνωσε το Τμήμα Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης, με στόχο τη γνωριμία με επισκέψιμους χώρους που εμπλουτίζουν το τουριστικό προϊόν.

 

Πείτε τη γνώμη σας

avatar