Οι τουρίστες που έρχονται στη Θεσσαλονίκη μένουν απόλυτα ευχαριστημένοι από αυτήν και μάλιστα σχεδόν όλοι (96%) θα ήθελαν να ξανάρθουν. Και όχι μόνον αυτό αλλά επίσης σχεδόν όλοι (97%) θα την προτείνουν σε φίλους να την επισκεφτούν. Αυτό έδειξε έρευνα για το προφίλ και την ικανοποίηση των τουριστών, καθώς και της απόδοσης των ξενοδοχείων για το έτος 2016 που διενήργησε για έκτη συνεχή χρονιά η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με την εταιρεία “GBR Consulting”.

Η έρευνα παρουσιάστηκε σήμερα σε ειδική εκδήλωση της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης στο ξενοδοχείο Holiday Inn.

Ωστόσο παρ΄όλο που η Θεσσαλονίκη έχει ποσοστά ικανοποίησης τέτοια που θα ζήλευαν πολλοί ανάλογοι Ευρωπαϊκοί προορισμοί, παραμένει στην τελευταία θέση όσον αφορά τα έσοδα των ξενοδοχειών. Κοντολογίς τα ξενοδοχεία πουλούν πολύ φτηνά τις διανυκτερεύσεις παρ΄όλο που οι τουρίστες έχουν αυξηθεί στην πόλη και η μέση πληρότητα έφτασε αυτή του Ντίσελντορφ και της Κολωνίας.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Μέλη της διοίκησης της Ένωσης Ξενοδόχων ρίχνουν την ευθύνη στην εικόνα της πόλης και την τουριστική της οργάνωση που δεν την χαρακτηρίζουν ικανοποιητική γι΄αυτό και δεν προσελκύει τουρίστες μεγαλύτερου οικονομικού επιπέδου. Ωστόσο απαντώντας σε ανάλογη ερώτηση των Όμορφων Ταξιδιών ο πρόεδρος της Ένωσης Τέλης Θωμόπουλος παραδέχθηκε πως ενδεχομένως είναι και ο κακός ανταγωνισμός ανάμεσα στους ξενοδόχους που ρίχνει τις τιμές καθώς κάποιοι δεν είναι και τόσο καλοί επιχειρηματίες.

Η χρήσιμη αυτή έρευνα που βοηθά φορείς και ξενοδόχους να χαράξουν πολιτική και να πάρουν αποφάσεις, έδειξε πως οι τουρίστες δαπανούν κατά μέσω όρο στη Θεσσαλονίκη 72 ευρώ την ημέρα με τους Ρώσους να είναι πρώτοι σε δαπάνη με 116 ευρώ την ήμερα, τους Τούρκους στη δεύτερη θέση με 91 ευρώ και τους Βρετανούς στην τρίτη θέση με 83 ευρώ. Στην τελευταία θέση είναι οι Σέρβοι με 51 ευρώ την ημέρα και στην προτελευταία οι Έλληνες επισκέπτες με 65 ευρώ την ημέρα.

Αυτό που γοητεύει περισσότερο τους τουρίστες στη Θεσσαλονίκη είναι κατά σειρά η διασκέδαση, η συμπεριφορά των κατοίκων και η κουλτούρα και αυτό που τους απογοητεύει είναι η ηχορύπανση, η κατάσταση σε πλατείες και πεζοδρόμια και η καθαριότητα της πόλης. Σε σχέση με πέρσι ο τουρίστες βρίσκουν φέτος βελτιωμένη την κατάσταση στη σηματοδότηση και την πληροφόρηση, την κατάσταση των πάρκων και το πράσινο, και την ατμοσφαιρική ρύπανση και χειρότερη την κατάσταση στην ασφάλεια, τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τα πεζοδρομία και τις πλατείες. Στάσιμη σε σχέση με πέρσι βρίσκουν οι τουρίστες την κατάσταση σε καθαριότητα και ηχορύπανση.

Στην ομιλία του ο πρόεδρος της Ένωσης κ. Θωμόπουλος επανέλαβε την έκκληση του για μείωση των φορολογικών βαρών προς τα ξενοδοχεία καθώς απειλούν την βιωσιμότητα τους καθώς και την πάταξη του αθέμιτου ανταγωνισμού απο την ανεξέλεγκτη ενοικίαση κατοικιών για τουριστική χρήση μέσω των σελίδων τύπου AirBnB.

Στον χαιρετισμό του ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης τουρισμού Αλέξανδρος Θάνος, αφού εξέφρασε την ικανοποίηση του για την χρησιμότητα της έρευνας και αφοί διευκρίνισε ότι οι φορείς της πόλης βρίσκονται σε κλίμα συνεργιών, εξέφρασε τον προβληματισμό μου που μόνο ένα μικρο ποσοστό αυτών που έρχονται στη Θεσσαλονίκη επισκέπτονται σημαντικά αξιοθέατα εκτός πόλης (Πέλλα, Βεργίνα, Δίον Όλυμπος κλπ) προφανώς γιατί οι κακές δημόσιες συγκοινωνίες δεν βοηθούν την εύκολη πρόσβαση προς αυτά. Τέλος χαρακτήρισε μια μεγάλη ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί για την τουριστική ανάπτυξη της πόλης το Ευρωπαϊκά Προγράμματα που έχουμε μπροστά μας, γι΄αυτό και ζήτησε συνεργασία των φορέων.

Η πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου στο χαιρετισμό της ζήτησε βελτίωση των αρνητικών δεικτών της έρευνας όσον αφορά στην εικόνα της πόλης.

Ο αντιδήμαρχος τουρισμού Σπύρος Πέγκας στον δικό του χαιρετισμό, είπε πως ‘πέρα από την ευθύνη των υπηρεσιών για την όποια κακή εικόνα της πόλης αν δεν αλλάξουμε όλοι ως πολίτες και συμπεριφερθούμε καλύτερα στην πόλη δεν θα αλλάξει τίποτε καθώς οι δυνατότητες στα χρόνια της παρατεταμένης κρίσης είναι πλέον πολύ μικρές”. Είπε επίσης πως πρέπει επιτέλους να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για τις υποδομές της πόλης όπως το λιμάνι, το αεροδρόμιο το μετρό κλπ που θα αν προχωρήσουν και ολοκληρωθούν θα δώσουν άλλη δυναμική στην πόλη.

Ακόμη ο κ. Πέγκας ζήτησε από την Ένωση Ξενοδόχων να απλώσει το χέρι και να εντάξει στους κόλπους της τα μικρά ξενοδοχεία που τα τελευταία χρόνια δημιουργούνται στην πόλη και τα οποία λειτουργούν με άδεια καταλύματος (εισέπραξε αρνητική απάντηση από τον κ. Θωμόπουλο). Είπε επίσης πως πρέπει να αλλάξει η στρατηγική και αντί να προσπαθούμε να γεμίσουμε πρώτα τα πεντάστερα ξενοδοχεία και μετά αυτά των χαμηλότερων κατηγοριών να πάμε ανάποδα από κάτω προς τα πάνω. Να προσπαθήσουμε να γεμίσουμε πρώτα τα χαμηλής κατηγορίας για να μπορέσουν μετά να αυξήσουν τις τιμές τα πεντάστερα. Και στο τελευταίο η απάντηση που έλαβε ήταν αρνητική.

Ο Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Ανδρέας Μανδρίνος που όχι άδικα χαρακτηρίζεται η φωνή της σύνεσης και της λογικής ζήτησε για μια ακόμη φορά την συνεργασία όλων των τουριστικών φορέων της πόλης που τώρα ο καθένας προσπαθεί από μόνος του και την προβολή και προώθηση να αναλάβουν εξειδικευμένα στελέχη στον τομέα αυτό. Όπως χαρακτηριστικά είπε “τώρα μας ευνοούν οι συγκυρίες στις γύρω χώρες και γεμίζουν τα ξενοδοχεία μας. Τι θα γίνει αν τα προβλήματα στις χώρες αυτές αποκατασταθούν; Θα πρέπει να δουλέψουμε όλοι μαζί από τώρα”.
Ολόκληρη την έρευνα μπορείτε να βρείτε εδώ: http://www.tha.gr/inst/tha/gallery/%CE%88%CF%81%CE%B5%CF%85%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%9C%CE%B5%CE%BB%CE%AD%CF%84%CE%B5%CF%82/Tourist%20Satisfaction%20Survey%20and%20performance%202016.pdf

 

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments